Mitä asiaa et saa tehtyä?

  • Viestiketjun aloittaja berrie
  • Ensimmäinen viesti
Aika laupeita ovat koululaitokset. Meillä se on automaattisesti hylätty kurssi, jos ei ajallaan palauta. Koska jokainen 15 op maksaa noin 2000 euroa suorittaa niin myöhästymisiä ei tule. Kaipaisin tällaisia "motivaattoreita" Suomeenkin niin saataisiin oppilaitoksista löysät pois.
Tuo on oikeastaan huvittava systeemi. Oletan, että se perustuu siihen, että jos laitettaisiin opiskelijat oikeasti uusimaan kaikki rästissä roikkuvat kurssit kokonaan, eikä vain sitä rästiosaa, se tuottaisi opettajille rutkasti lisää töitä.

Multa puuttuu vuonna 2008 suoritetusta 10op kurssista 3op arvoinen tentti, ja sain juuri luvan uusia sen tänä keväänä. Jokseenkin nauratti itseänikin, kun opettajan ainoa kommentti oli "mitkä kirjat siinä oli tentittävänä ja milloin haluat tulla?".
 
Tuo on oikeastaan huvittava systeemi. Oletan, että se perustuu siihen, että jos laitettaisiin opiskelijat oikeasti uusimaan kaikki rästissä roikkuvat kurssit kokonaan, eikä vain sitä rästiosaa, se tuottaisi opettajille rutkasti lisää töitä.

Multa puuttuu vuonna 2008 suoritetusta 10op kurssista 3op arvoinen tentti, ja sain juuri luvan uusia sen tänä keväänä. Jokseenkin nauratti itseänikin, kun opettajan ainoa kommentti oli "mitkä kirjat siinä oli tentittävänä ja milloin haluat tulla?".
Minusta laiskuudessa ja saamattomuudessa ei ole mitään huvittavaa. Onhan se kivaa nauttia ilmaisista opinnoista, joita voi venytellä miten päin tahansa ja työmoraalia tai selkärankaa ei tarvitse lainkaan. Siksipä Suomessa ei olekaan huippuyliopistoja tms. Tehkää kun jaksatte ja sovitaan sitten myöhemmin jotain.
 
"vieras"
Pitäs aloittaa projekti. Dedis 7.3.2013. Kuusituhatta sanaa aiheesta miten kaupunkisuunnittelun kehittäminen mahdollistaa Suomessa harvalukuisen väestön paremmat palvelut. Vielä oma aihe, mutta ei inspais. Onneksi teratologinen palvelu antoi siunauksensa satunnaisille Concertoille, joten vkl mennee sitten läppäri sauhuten.
Mikä sinusta tulee kun valmistut? :)

Ja kysymykseen, mun pitäisi aloittaa suursiivous...
 
[QUOTE="vieras";28013906]Mikä sinusta tulee kun valmistut? :)

Ja kysymykseen, mun pitäisi aloittaa suursiivous...[/QUOTE]

No tää viimeisin tutkinto tekee minusta M.Sc.:n, Master of Science. Pääaine on development management; faculty of technology, mathematics and computing.
 
hellsbells
Vietyä lehtiä, pahveja ja lasipurkkeja kierrätykseen,
laihdutettua
siivottua lasten pieneksi jääneitä vaatteita johonkin ( just vein säkillisen uffin laatikkoon ja silti niitä tursuaa joka puolelta )
...
 
"vieras"
[QUOTE="tyhmä";28013548]Opinnätetyötä. Opinnot aloitettu vuonna 2001. Tuossa se vieläki on tekemättä... Valmistuminen kiinni vain siitä... Mut minkäs voit ku ei pää pelaa... :( :([/QUOTE]

Mulla myös sama. Opiskelut aloitettu v. 2000. Monta lasta olen tehnyt välissä ja sairastellutkin. Vain tuo opinnäyte puuttuu. Kynnys on noussut hirveän suureksi ja aloittaminen on vaikeata.

Mutta kyllä minä sen vielä teen, ihan pakko! En voi luovuttaa tässä vaiheessa. Mistä innon sen tekemiseen saisin?
 
"mie"
Kaikki siivoamiseen liittyvä. Pitäisi siivota varsinkin vaatekasat pois, kodinhoitohuone.. Sauna ja kylppäri pitäisi pestä kunniolla myös, mutta ei meinaa motivaatio riittää.
 

Yhteistyössä