munasolujen luovutus

• Viestiketjun aloittaja halu auttaa
  • Ensimmäinen viesti
halu auttaa
Onko paikalla naisia, jotka olisivat 1-2 vuoden sisällä käyneet munasoluja luovuttamassa, joko julkisella tai yksityisellä puolella? Korvauksista olisin kysellyt, vaikka halu auttaa onkin tärkein. Läheltä kun olen nähnyt ystävien hoitoja :/

meiltä kun on matkaa lähimpään luovutuspaikkaan n.60km niin ihan omasta pussista en haluaisi matkoja maksaa. Kulut kyllä ymmärtääkseni korvataan mutta jääkö se siihen sitten?

"Minttu"
Minulla ei ole valitettavasti omaa kokemusta luovuttamisesta, mutta itse olen ollut lapsettomuushoidoissa. Felicitas-klinikan nettisivujen mukaan heillä on korvauksena 250e (kulukorvauksen lisäksi). Muista klinikoista en tiedä, mutta jos lähelläsi on sopiva klinikka, kannattaa kysäistä suoraan. Mukavaa, kun harkitset tätä. Kannustan ja ihailen suuresti :)

"vieras"
Mä käytin julkisia, niin sain suoraan bussilipun hinnan. Ei tarvinnut kuitteja. Laitoin vain selitykseen, että koti-klinikka ja lipun hinnan, niin sen perusteella maksettiin. Muistaakseni oman auton käyttö korvataan kilometrikorvausten mukaan. Mule tuli olo, että ihan ok korvaavat kulut eivätkä ala mitään valittamaan

.zgj
[QUOTE="vieras";27981133]Oletko ottanut huomioon sellaisen asian, että munasolusi tuotokset saattaisivat aikuisina kohdata toisensa, ja vahingossa vaikka keskenään avioitua...[/QUOTE]

Oletko miettinyt, että kun miehesi käy firman juhlien jälkeen panemassa jotain hoitoa ja siitä seuraakin raskaus, ja sitten tämä lapsi meneekin teidän lapsen kanssa naimisiin?!?!?

halu auttaa
On äärettömän epätodennäköistä, että omat ja luovutetut kohtaisivat. Pienempi mahdollisuus varmasti kuin lottovoitto, sillä olen ymmärtänyt, että suomessa käy paljon myös muista pohjoismaista + Euroopasta muualta väkeä hoidoissa.

Minttu: jotain tähän suuntaan olen ymmärtänyt/löytänyt netistä. Mua lähimpänä taisi olla ava klinikka tms mutta siellä ei korvausmääristä mainittu mitään numeroita.

"lahjoittaja"
Yksityisellä puolella luovutin pari kertaa. Saat kyllä kulukorvauksia ja ansionmenetystä sen verran, että tuon 60km kulkemiseen käytetyt rahat kyllä saat takaisin. Sain sellaiset 450euroa/kerta + pienen lahjan. Mutta ei sitä tosiaankaan tehdä rahan vuoksi. Itselläni ainakin on viimeinen vuorokausi ennen kuin munasolut poimitaan ulos niin voimakkaat vatsakivut ettei sitä paljon millään rahalla korvata... sen tekee ainoastaan auttaakseen muita.

Itse olen myos luovuttanut, mutta en tosin Suomessa.
Yksityisella klinikalla luovutin ja nainen tuli aina mukaani vastaanotolle, maksoi lounaan ja osti lehtia luettavaksi matkoille. Sain kulukorvauksen(bussipassi) seka Tiffany kasiketjun ja ihanan kortin.
Unohtamatta hyvaa mielta, hanella on nyt kaksoset, tytto ja poika :)

"vieras"
On äärettömän epätodennäköistä, että omat ja luovutetut kohtaisivat. Pienempi mahdollisuus varmasti kuin lottovoitto, sillä olen ymmärtänyt, että suomessa käy paljon myös muista pohjoismaista + Euroopasta muualta väkeä hoidoissa.

Minttu: jotain tähän suuntaan olen ymmärtänyt/löytänyt netistä. Mua lähimpänä taisi olla ava klinikka tms mutta siellä ei korvausmääristä mainittu mitään numeroita.
Suomessa käy paljon väkeä muualta, mutta munasoluja saa vain suomalaiset, koska niistä on pulaa. Spermaa taas saavat kaikki.

Yhteistyössä