rauhotelkaa mua! olen raskaana ja pelottaa voiko pieni hyvin kun...

• Viestiketjun aloittaja minni123
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27950174]siis luitko sä tuota aloitusta ollenkaan? Siinähän nimenomaan sanottiin, että kaverit eivät tiedä ap:n olevan raskaana, ja viikolla 14 se raskaus ei myöskään pahemmin vielä näy.[/QUOTE]

En tainnut lukea, oops... sori :)

Aloittajan kannattaa jatkossa välttää noin myöhään olemista ryyppybileissä, jos se meno noin raisuksi menee. Hipsit alkuillasta veke sieltä. Toisaalta olet jo sellaisilla viikoilla, että mikset kerro heille mistä on kyse?

Nyt on mitä nöyrimmän anteeksipyynnön paikka aloittajalle. Olen pahoillani. Mitä lie ajatellut ja mitä lie olen lukenut eilen illalla. Myönnän olleeni nyt yksi noista känniääliöistä eilen.

Viestini oli täysin asiaton ja asiaan kuulumaton. Anteeksi.

Pieni on hyvässä suojassa kohdussa. Seuraile oloasi. Jos ei tule kipuja tai vuotoja pienen luulisi olevan turvassa siellä.

Hiihtäjä
Itse kaaduin noilla viikoilla pahasti hiihtolenkillä ja mua todella sattui häntäluuhun ja maahakin juimi. Voi niitä itsesyytöksiä ja pelkoa siitä, että jotain kävi pahasti! No kakki kuitenkin oli hyvin ja nyt vauvakin jo 4kk. Mutta vieläki kylmää, kun muistelen viime keväistä olotilaa...sympatiat sulle ap ja uskon että kaikki hyvin :).

"vieras"
[QUOTE="mhm";27950627]Yleistys hoi. Minä olin 19 kun odotin esikoistani, enkä käynyt kertaakaan baarissa raskausaikana, tai edes ennen raskautta pitkiin aikoihin. Lapsikin jäi ekaa kertaa yökylään vuoden iässä.[/QUOTE]

So? Poikkeus vahvistaa säännön. Ja eiköhän fakta ole, että enemmän ne parikymppiset alkaa kännipäissään painimaan, kuin vanhemmat :)

Kaikella kunnioituksella :)

Mä vietin useastikin aikaa kavereiden kanssa viikonloppuisin kun he olivat juomassa, vaikka olin raskaana. Oli ihan jees olla kuskina jne. Olin jopa baarissakin ja lauloin maha pystössä karaokea. Mitä niin outoa siinä on? Pitääkö ihmisen jotenkin täysin muuttua eikä tehdä sitä mistä tykkää, jos tulee raskaaksi? Sori vaan mut mä en ainakaan muuntautunut mihinkään mammamuottiin vaikka musta tulikin äiti.

minni123
hahhaa. uskomatonta kun joidenkin on aina pakko olettaa, että ketjujen aloittajat on jotenkin tyhmempiä ja epäkypsempiä kuin he itse. ihan tiedoksenne, että täällä ollaan täytetty 19 jo melkein 10 vuotta sitten... tosin painin aloittaja oli vasta joku 22 vee, mutta sillehän en itse mahda mitään.. eikä varmaan muutamat muutkaan kirjoittajat mahda sille mitään jos raskauden aikana nyt tahtomattaan sattuu olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.

minni123
Hyvä pointti littledeath! tietääkseni kanssa raskaus ei ole sairaus. ja että täytyisi pumpulissa olla seuraavat 9 kuukautta. onhan se harmillista, että jotain sattuu, mutta enhän mä ois bileisiin lähteny jos oisin tienny tollasta tapahtuvan.

"vieras"
Nyt on mitä nöyrimmän anteeksipyynnön paikka aloittajalle. Olen pahoillani. Mitä lie ajatellut ja mitä lie olen lukenut eilen illalla. Myönnän olleeni nyt yksi noista känniääliöistä eilen.

Viestini oli täysin asiaton ja asiaan kuulumaton. Anteeksi.

Pieni on hyvässä suojassa kohdussa. Seuraile oloasi. Jos ei tule kipuja tai vuotoja pienen luulisi olevan turvassa siellä.
Pakko kysyä, että onko tapana useinkin avautua? Kun aika tutunkuuloista tekstiä tuollainen; toivon ettei sulle tule lasta -potaska. Tosin kukaan ei ole vielä mustana laittanut (tai en ole nähnyt vastaavaa), joten alkaa miettiä että oletko sinä yksi niistä, joilla napsahtelee ja sitten harmaana pitää kirjoittaa ja nyt kävikin vahinko?

Ihan vain uteliaisuudesta kyselen. Nimittäin jos olis harmaana tuollaisen tekstin laittanut, niin olis saanut aika paljon isomman ryöpyn niskaansa eikä olis enää mitkään anteeksipyynnöt auttaneet...

Hyvä pointti littledeath! tietääkseni kanssa raskaus ei ole sairaus. ja että täytyisi pumpulissa olla seuraavat 9 kuukautta. onhan se harmillista, että jotain sattuu, mutta enhän mä ois bileisiin lähteny jos oisin tienny tollasta tapahtuvan.
Niinpä. Varmasti jokainen äiti haluaa suojella sikiötä parhaansa mukaan :) Ja voihan sitä kotonakin vaikka kaatua tai mitä vaan! Sitäpaitsi mä huomasin että sillon kun raskaus jo näkyy selvästi tuntemattomillekin, baarissakin ihmiset ovat tavallaan varovaisempia ja tuntemattomatkin tulee onnittelemaan jne.
Ite nimenomaan tykkäsin laulaa karaokea ja pelata biljardia ja täällä nämä aktiviteetit tapahtuu pääasiassa siellä baarissa :) Ei siinä mitään, kahvia ja limsaa naamaan ja hauskanpitoa muitten kans :)

[QUOTE="vieras";27950938]Pakko kysyä, että onko tapana useinkin avautua? Kun aika tutunkuuloista tekstiä tuollainen; toivon ettei sulle tule lasta -potaska. Tosin kukaan ei ole vielä mustana laittanut (tai en ole nähnyt vastaavaa), joten alkaa miettiä että oletko sinä yksi niistä, joilla napsahtelee ja sitten harmaana pitää kirjoittaa ja nyt kävikin vahinko?

Ihan vain uteliaisuudesta kyselen. Nimittäin jos olis harmaana tuollaisen tekstin laittanut, niin olis saanut aika paljon isomman ryöpyn niskaansa eikä olis enää mitkään anteeksipyynnöt auttaneet...[/QUOTE]

Mie en muuten ole kertaakaan koko palstailuni aikana kirjoittanut tänne harmaana.

Hohhoi
hahhaa. uskomatonta kun joidenkin on aina pakko olettaa, että ketjujen aloittajat on jotenkin tyhmempiä ja epäkypsempiä kuin he itse. ihan tiedoksenne, että täällä ollaan täytetty 19 jo melkein 10 vuotta sitten... tosin painin aloittaja oli vasta joku 22 vee, mutta sillehän en itse mahda mitään.. eikä varmaan muutamat muutkaan kirjoittajat mahda sille mitään jos raskauden aikana nyt tahtomattaan sattuu olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.
Siinä tapauksessa olet ilmeisesti jäänyt henkisesti vähän lapsen tasolle... Ihan jo kirjoitustyylistäsi ja ystävistäsi päätellen.

"hmh"
[QUOTE="vieras";27950886]So? Poikkeus vahvistaa säännön. Ja eiköhän fakta ole, että enemmän ne parikymppiset alkaa kännipäissään painimaan, kuin vanhemmat :)

Kaikella kunnioituksella :)[/QUOTE]

Nojaa, enpä tiedä. Uutisia tutkien näitä hyvin paljon löytyy 30 vuotiaistakin.

Kaikella kunnioituksella.

"vieras"
[QUOTE="hmh";27951708]Nojaa, enpä tiedä. Uutisia tutkien näitä hyvin paljon löytyy 30 vuotiaistakin.

Kaikella kunnioituksella.[/QUOTE]

Uutisia tutkien?

No, kunhan tulet mun ikään niin huomaat, että ei ne porukat enää niin paini ympärillä kuin 10-15 vuotta sitten. Ainakin osa siis kasvaa ihan aikuiseksikin asti ;)

"hmh"
[QUOTE="vieras";27951767]Uutisia tutkien?

No, kunhan tulet mun ikään niin huomaat, että ei ne porukat enää niin paini ympärillä kuin 10-15 vuotta sitten. Ainakin osa siis kasvaa ihan aikuiseksikin asti ;)[/QUOTE]

Mikähän ikäsi mahtaa olla? ;) Esikoinen ei mulla ole enää kovinkaan pieni.
Mä en ole ikinä nähnyt painivia ihmisiä.

Ja uutisissa löytyy paineja, kissatappeluita ihan vanhemmastakin porukasta. :)

"vieras"
[QUOTE="hmh";27951787]Mikähän ikäsi mahtaa olla? ;) Esikoinen ei mulla ole enää kovinkaan pieni.
Mä en ole ikinä nähnyt painivia ihmisiä.

Ja uutisissa löytyy paineja, kissatappeluita ihan vanhemmastakin porukasta. :)[/QUOTE]

Et ole käynyt koskaan festareilla ja yöpynyt teinien seassa teltta-alueella nuorempana? Voin kertoa, että painia riitti! :D

Ja eikö tässä siis ollut kyse leikkimielisestä painista? Ei mistään tappelusta. Mun tuntemani miehet on harrastaneet kyllä leikkimielistä painia alta parikymppisenä, mutta ei enää näin kolmenkympin reilusti ylittäneenä :)

Yhteistyössä