Onko täällä muita, joilla on velaton auto.

• Viestiketjun aloittaja "kuukkeli"
  • Ensimmäinen viesti
"kuukkeli"
[QUOTE="vieras";27950331]"Mikä sen mukavanpaa ku ajaa täysin omalla autolla, ei ressiä osamaksuista eikä tarvi kaskoja sun muita."

Tät nyt en oikein ymmärtänyt, tai lähinnä kohtaa 'eikä tarvii kaskoja'. Meillä molemmat autot on omia, vaikkakin toiseen otettiin laina pankista ei siis autoliikkeen tarjoamaa osamaksua; pankista sai saman asian halvemmalla. Tästä huolimatta meillä on molemmissa autoissa kaskot, ihan vaan sen takia, että on sitten turvaa varkauden ja ilkivallankin varalle. Ja olisipa muuten tullut ihan pirun kalliiksi korjata pysäköintialueella tullut lommo ilman kaskoa; kaskon kanssa maksoi vain omavastuun kun muuten olisi ollut tonnin keikka. Nin ja korjauksen ajaksi saatiin vielä vuokra-auto käyttöön veloituksetta, tai no bensat siihen piti ostaa, muttei muuta. Kasko on oman auton turvaksi ei rahoitussopimuksia varten.[/QUOTE]

tarkoitin ensisijaisesti, että kun on oma niin kukaan mahdollinen rahoittajataho vaadi siihen kaskoa. Toiseksi kuten aloitusviestissä kuvasin, auto mahdollisesti on halpa ja ehkä huonokin, niin siihen ei kannata kaskoa, ottaa.
Jos itselle tulisi klassinen parkkipaikkalommo, niin sillä ei oo niin väliä, koska auto on jo "romu"
toiseksi vakuutuksia esim täyskaskoa, ei muutenkaan kannata ottaa kun vasta kalliisiin autoihin, jos itselläni tulisi tuo parkkipaikkalommo ja minulla olisi täyskasko ja korjauttaisin auton vakuutuksien kautta niin, eka tulisi omavastuun menetys , sitten olisi vakuutuksiean hinta kalliinmpi vuoden tai parin ajan, kolmanneksi bonukset tippuisi, joten parkkipaikkalomman korjauttaminen tulis maksaan muutaman tonnin, joka olisi hulluutta vanhaan autoon.

Ihmiset eivät yleensä ymmärrä että, heitä on jymäytetty pahasti noiden kaskojen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27950303:
Ihan on velaton auto, ollut alusta asti. Hankitaan kaikki käyttötavarat yms. tulojemme mukaan, ei velaksi. Vain asunnosta on velkaa.
Meillä sama. Nyt säästetään toiseen autoon, mä pidän tän nykyisen ja miehelle ostetaan sit joku pienempi, kun se suhaa sillä vain työmatkoja.

vierass
Kaksi velatonta autoa, ei todellakaan mitään kaskoja. Itse huolletaan tasaisin väliajoin. Ja pyritään pysymäänkin sen verran vanhoissa autoissa, että huollot voidaan hoitaa itse.

sintt1
Velaton auto on alla ja todellakin siinä on kaskot ja määräaikaishuollot teetetään. Auto maksoi lähes 40 tonnia, joten todellakin sitä pidetään hyvin. Noin muuten minulla ei ole mitään erikoisia fobioita velan ottamiseksi autoa varten. Joskus on otettu ja joskus ostettu käteisellä. Minä ajan paljon ja auton pitää ehdottomasti olla luotettava ja turvallinen kelillä kun kelillä. Nykyisestä ei ole mitään pahaa sanottavaa, paitsi ehkä hinta. Olen kyllä nyt alkanut ymmärtää miksi hyvästä kannattaa maksaa. Eipähän ketuta joka aamu lähteä puskemaan töihin.

"vieras"
Nyt on pihassa kaksi velatonta autoa :D. On kaskot ja määräaikaishuollot kyllä niissäkin, ei ne niin vanhoja ole ;). Sitten taas on autolainaa kun menen hoitovapaalta töihin, toisen voisi jo vaihtaa isompaan.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27950748:
nauran tuolle tietämättömyydelle jota kirjottaja mutu tuntumalla pitää oikeana.
No kerroppa miksi olisi fiksua sijoittaa autoon?

Autoon jonka arvo laskee useita, useita tuhansia kun ajat sen liikkeen pihasta pois. Joihin uppoaa vuodessa niin paljos massia, ettet kuunapäivää tule saamaan omiasi pois.

Päättömälle sen ehkä ymmärtää, tarviihan se munan jatke olla..

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27950783]No kerroppa miksi olisi fiksua sijoittaa autoon?

Autoon jonka arvo laskee useita, useita tuhansia kun ajat sen liikkeen pihasta pois. Joihin uppoaa vuodessa niin paljos massia, ettet kuunapäivää tule saamaan omiasi pois.

Päättömälle sen ehkä ymmärtää, tarviihan se munan jatke olla..[/QUOTE]

Voittoako sinä olet ajatellut tehdä auton omistajana?

"Vieras"
[QUOTE="vieras";27950818]Voittoako sinä olet ajatellut tehdä auton omistajana?[/QUOTE]

No miksi en?!

Onhan se nyt aivan idioottimaista maksaa hirveitä summia ja kun haluat vaihtaa niin vanhasta ei korvata yhtikäs mitääm.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27950834]No miksi en?!

Onhan se nyt aivan idioottimaista maksaa hirveitä summia ja kun haluat vaihtaa niin vanhasta ei korvata yhtikäs mitääm.[/QUOTE]

Autokaupat niillä voittoa tekee, ei yksittäinen omistaja. Kerro nyt ihmeessä miten sinä teet voittoa autokaupoilla? Minkä hintaluokan autoilla olet voittoa tehnyt?

"kuukkeli"
On oma, mutta tottakai siinä on kasko ja määräaikaishuolloissa käytetään. Olen todella huolissani jos joku vähillä roposillaan ostaa OMAN auton, mutta jättää sen täysin huoltamatta. Kyseessä on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Ennemmin huollettu useammassa osassa maksettu auto kuin oma huoltamaton.
eipäs ole liikenneturvallisuuden vaarantaminen, mutta sinä tässä viestissä syyllistyt totuuden väärentämiseen.
Määrääaikaiskatsastukset ovat juuri niitä varten, että liikenteessä olevat autot ovat turvallisia sekä kuskille että kanssa autoilioille.

määräaikaishuollotkin on tarkoitettu uudemmille autoille, jotta takuu sekä auton arvo edes jollain tasolla säilyy.
Ei vanhaan kotteroon ole mitään järkeä yleensäkään teettää muita kun pakollisia huoltoja, jotta auto kulkee.

Yhteistyössä