Olen 170cm/90 kg enkä tunne itseäni ylipainoiseksi ja mitään terveysongelmia ollu ikinä:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi aina saarnataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi aina saarnataan

Vieras
Harrastan liikuntaa 4 kertaa viikossa (uinti, sauvakävely, tanssi) ja hyötyliikun aina kävellen tai pyöräillen työ-ja koulumatkat. Syön terveellisesti ja voin hyvin.

En ole mikään muodoton läski, vaan sopusuhtainen nainen. Mulla on sentään lihakset toisin kuin monella laihalla;). Moni on sanonut, että ei uskoisi, että painan niin paljon, kun näytän niin hyväkuntoiselta:) Ja kuntoni on muutenkin varmasti parempi kuin monella hoikalla.

Eli sanokaahan laihuusintoilijat miksi ihmeessä mun pitäisi laihduttaa, kun mitään ongelmia ei ole ja voin hyvin? Ja painosta johtuvia ulkonäköongelmia ei ole myöskään, isot tytöt päihitävät mielestäni laihat tytöt mennen tullen. En edes haluaisi olla hoikka, vaikka saisin valita.

Eihän sun tarttee laihduttaa jos et itse halua, ei kenenkään tarvitse. Jos olet tyytyväinen itseesi se on hieno asia! ei kannata ajatella sitä mitä muuta ajattelee. Hyvä itsetunto näkyy päälle päin:)

Eihän sun tarttee laihduttaa jos et itse halua, ei kenenkään tarvitse. Jos olet tyytyväinen itseesi se on hieno asia! ei kannata ajatella sitä mitä muuta ajattelee. Hyvä itsetunto näkyy päälle päin:)

Näin minustakin. Mutta silti, jokin isommissa/kurvikkaammissa naisissa tuntuu ärsyttävän ja kehotetaan laihduttamaan, vaikka mitään tarvetta ei olisi. Jos ei muuta keksitä, niin vedetään esiin ulkonäkökortti, vaikka jokainen tietää, että makuja on monia ja isompikin nainen voi olla upea.

Niin hoikkuushan ei automaattisesti tarkita hyvää kuntoa. Mutta kyllähän ylipaino rajoittaa jonkin verran liikkumista. Toki paljon on ylipainoisillekin sopivia lajeja. :)

[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";27950663]Niin hoikkuushan ei automaattisesti tarkita hyvää kuntoa. Mutta kyllähän ylipaino rajoittaa jonkin verran liikkumista. Toki paljon on ylipainoisillekin sopivia lajeja. :)[/QUOTE]

En oel kyllä huomannut, että rajoittaisi millään tavalla:) Itseasiassa ei tule yhtään lajia mieleen, mihin en pystyisi siinä missä hoikatkin.

Se paino ei kerro kaikkea!!!

Laita kuva niin nähdään onko sulla laihdutettavaa vai ei.
Punttia harrastava nainen voi painaa 90kg ja 170cm, vaaka ei kerro mikä siinä kropassa painaa.
Peili kertoo kannattaako laihduttaa vai ei.

Mä kyllä luulen että sullakin on sitä pudotettavaa,et vain itse näe sitä.

niin, eihän ylipainoiset nykyään tunnekaan itseään ylipainoiseksi, vaan "muodokkaaksi naiseksi, ja naisella pitää olla muotoja! NII!"....... Ihan sama tunnetko vai et, mutta ylipaino on ylipainoa ja ylipaino ei ole terveellistä. Ja jos sä kerta urheilet ja pidät siitä, niin miksi et samantien söisikin terveellisesti niin että laihtuisit normaalipainoon? Ei mikän laiha tarvitse olla, normaalipaino riittää.

En oel kyllä huomannut, että rajoittaisi millään tavalla:) Itseasiassa ei tule yhtään lajia mieleen, mihin en pystyisi siinä missä hoikatkin.

No voisin kyllä kuvitella, että esim. juokseminen ja paljon hyppyjäsisältävät lajit eivät pitemmän päälle tee hyvää nivelille.

Ja tällä tarkoitan sitä, että ne rasituksen aiheuttamat kulumat alkaa näkyä vasta vanhana, kun sitä ylipainoa on kantanut mukanaa kymmeniä vuosia.

Se on surullista, että ylipainosta yritetään tehdä nykypäivänä joku hyvä juttu. Että "isot tytöt on kauniita!!!!"... Ylipaino ei kyllä ole missään tapauksessa hyvästä. Vaikka ylipainoisuus ei sinua haittaisi, niin se ei silti muuta sitä tosiasiaa ettei ylipaino ole terveellistä eikä hyväksi ihmiselle. Enkä ymmärrä miksi pitää aina vertailla että "paljon mielummin olen pyöreä kuin laiha"... miksi ei voi tähdätä normaalipainoon? Eikö se sanakin jo kerro jotain: NORMAALIpainio...

[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";27950699]No voisin kyllä kuvitella, että esim. juokseminen ja paljon hyppyjäsisältävät lajit eivät pitemmän päälle tee hyvää nivelille.

Ja tällä tarkoitan sitä, että ne rasituksen aiheuttamat kulumat alkaa näkyä vasta vanhana, kun sitä ylipainoa on kantanut mukanaa kymmeniä vuosia.[/QUOTE]

Näin minä itsekin ajattelen, että aina parempi vanhuksena mitä vähemmän on niveliään rasittanut.
Ja sitähän se ylipaino tekee, ei välitöntä vahinkoa vaan sitten kymmenien vuosien kuluttua maksaa siitä.

Enkä tarkoita mitään hyppylajeja,vaan ihan normaalissakin käytössä se lisärasitus vaan on lisärasitusta.

170/90 on ok ei tarvi olla laihempi, sitä paitti on tutkittu että lievästi ylipainoiset voivat olla terveempia kuin normaalipainoiset. Tähän saattaa olla monia syitä; parempi pysyä jossakin tietyssä painossa (vaikkakin BMI on hiukan yli 25, mutta ei yli 30 - ellei ole voimaharjoittelija) - siksi koska jojoilu rasittaa kroppaa ja terveyttä enemmän kuin lievä ylipaino jos kuitenkin syö joka päivä tuoreita kasviksia 400-500 g ja liikkuu yms. Lisäksi jatkuva painon kanssa taistelu (esim. kovat tavoitteet tiettyyn painoon tai BMI;n ) voi stressata enemmän kuin tarpeen ja stressiä on alettu nyt tutkimaan että se on painonhallinnan merkittävin vihollinen eli stressihormoonit tekevät laihdutuksesta vaikeaa - joskus jopa mahdotonta. Siksi jos on sen tyyppinen ihminen että jatkuva painonhallinta stressaa - kannattaa tyytyä mieluiteen lievään ylipainoon (BMI 25-30), se voi olla jopa joillekin terveellisempää. Nämä ovat kuitenkin aina yksilöllisiä asioita ja vartalotyyppi vaikuttaa, voimakkaasti päärynävartaloinen voinee hyvin lievällä ylipainolla silllä rasva ei kerry vaarallisiin paikkoihin. Kun taas omenavartaloisten on hyvä pyrkiä pitämään painonsa ja keskivartalolihavuuden kurissa jos oma terveys yhtään kiinnostaa.

[QUOTE="Maarit";27950815]tosta ylipainosta johtuen vaikka luulet olevasti terve. Kannattaa käydä tutkituttamassa sillä sen kanssa ei ole leikkimistä.[/QUOTE]

kattelin juuri netistä, että lihavilla rasvamaksa löytyy peräti 7–8:lla kymmenestä.

Olen saman pituinen kuin sinä, mutta painan reilut 20kg vähemmän. Olen kyllä ollut myös melkein 90 kiloinen. Mielestäni olen nyt paremman näköinen ja ihan hyvä kroppainen :) Mutta ei olisi mikään maailmanloppu jos lihoisin taas 20 kiloa. Pääasia että ite on tyytyväinen. Mun mielestä ylipainoiset on myös pääasiassa parempikroppaisia kuin laihat.

Olen saman pituinen kuin sinä, mutta painan reilut 20kg vähemmän. Olen kyllä ollut myös melkein 90 kiloinen. Mielestäni olen nyt paremman näköinen ja ihan hyvä kroppainen :) Mutta ei olisi mikään maailmanloppu jos lihoisin taas 20 kiloa. Pääasia että ite on tyytyväinen. Mun mielestä ylipainoiset on myös pääasiassa parempikroppaisia kuin laihat.

parempikroppaisella? Meni vähän ohi :)

Ei se 20kg ylipainoa ole vielä mikään rajoittava tekijä, oikeastaan missään. Been there done that. Ja jos on tyytyväinen itseensä ja pitää kunnostaan huolta niin eihän silloin tarvitse laihduttaa!

Itsellä ylipainoa 30kg ja se kyllä on jo hieman rajoittava tekijä, tai lähinnä henkisesti vituttaa. Mutta tarkoitus onkin tuo paino tiputtaa :) Jos olisin tyytyväinen itseeni näin, niin en sitten edes miettis laihduttamista.

170/90 on ok ei tarvi olla laihempi, sitä paitti on tutkittu että lievästi ylipainoiset voivat olla terveempia kuin normaalipainoiset. Tähän saattaa olla monia syitä; parempi pysyä jossakin tietyssä painossa (vaikkakin BMI on hiukan yli 25, mutta ei yli 30 - ellei ole voimaharjoittelija) - siksi koska jojoilu rasittaa kroppaa ja terveyttä enemmän kuin lievä ylipaino jos kuitenkin syö joka päivä tuoreita kasviksia 400-500 g ja liikkuu yms. Lisäksi jatkuva painon kanssa taistelu (esim. kovat tavoitteet tiettyyn painoon tai BMI;n ) voi stressata enemmän kuin tarpeen ja stressiä on alettu nyt tutkimaan että se on painonhallinnan merkittävin vihollinen eli stressihormoonit tekevät laihdutuksesta vaikeaa - joskus jopa mahdotonta. Siksi jos on sen tyyppinen ihminen että jatkuva painonhallinta stressaa - kannattaa tyytyä mieluiteen lievään ylipainoon (BMI 25-30), se voi olla jopa joillekin terveellisempää. Nämä ovat kuitenkin aina yksilöllisiä asioita ja vartalotyyppi vaikuttaa, voimakkaasti päärynävartaloinen voinee hyvin lievällä ylipainolla silllä rasva ei kerry vaarallisiin paikkoihin. Kun taas omenavartaloisten on hyvä pyrkiä pitämään painonsa ja keskivartalolihavuuden kurissa jos oma terveys yhtään kiinnostaa.

ai että jos liikkuu ja syö 400-500g kasviksia päivässä niin lievä ylipaino on ok? :D että ihan sama mitä muuta paskaa siinä sivussa suuhunsa tunkee kunhan muistaa syödä sen 500g kasviksia? :D

Mä kyllä epäilen tuota, että ap liikkuisi paljon ja söisi terveellisesti. Joko sä et liiku tehokkaasti, tai sitten sä syöt ihan liikaa, tai sitten sä et oikeasti syö terveellisesti ja kevyesti. Liikkumalla paljon ja syömällä terveellisesti ei kyllä ylipainoa pitäisi olla tai jos onkin, niin sen painon pitäisi laskea.

Kiinnostaisi ap:n vatsanympärys, se kertoo aika paljon.

Itsekin tykkään lihaksista, mutta en pidä siitä, jos ne peittyvät rasvan takia näkyvistä. 180-senttisenä ja 75-kiloisena näin ei onneksi käy, mutta jos hilaisin painoni sataan kiloon, olisi tilanne eri. Mutta erittäin loistavaa jos ap viihtyy nahoissaan. Maallikkojen mussutuksia ei tarvitse kuunnella, mutta jos joku terveysalan ammattilainen huomauttaa painosta, niin kannattanee kuunnella.

Yhteistyössä