Johtopäätökseni kihiksien häädöstä. Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hikis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hikis

Vieras
No niin. Olen tässä nyt ehtinyt eilisen illan asiaa selvittämään ja tällaiseen johtopäätökseen olen tullut:

Ensinnäkin lääkkeet tuhoavat vain madot, ei munia. Eli ensimmäinen kuuri tehoaa vain osaan kihiksistä. Kun otetaan seuraava kuuri niin käytetään sitten sitä kristallipalloa että tiedetään oman suoliston toimimisaika ja munien kuoriutumisaika. (Sopiskohan joku ovistesti tähän?) Tämä tehdään siis siksi koska jos yksikin mato ehtii munia suolistoon yhdenkin munan, on jo myöhäistä.

Myöskin jos ne munat leijailee pitkin kämppää ja voi olla vaikka verhoissa (tuskin niihin kukaan hanuriaan pyyhkii, tai ainakin harvat?) niin minkätasoisella puunauksella niistä sitten tulisi päästä eroon. Tähän kai auttaisi karanteeni ellei ne munat ole leijailleet omiin vaatteisiin (kai jotenkin todennäköisempi paikka kuin verhot?) niin sittempähän viet munat mukanasi. Ja jos ne hengitysilmassa leijailee niin kannattaa olla hengittämättä n. 3 viikkoa uuden tartunnan välttämiseksi. Eli mitä v**un apua on desinfioida se kahva?!?

Elikkä vaivaan tulisi saada n. 1kk kuuri jotta kaikki kotona olevat munatkin olis kuolleet. Pitää myös muistaa että nämä ninjamunat voivat olla mussä kohtaa suolistoa tahansa kuurin loputtua ja näin ollen kuoriutuvat sitten taas kun näkyy valoa tunnelin päässä.

Mun järkeen käy vaan se että tähän vaivaan syödään hillittömän pitkä yhtäjaksoinen kuuri noita lääkkeitä ja toivotaan hampaat ristissä ettei sitten häädön jälkeen seuraavana päivänä joku pikkutihulainen pk:ssa ole salakuljettaja.

Että sellasta oli mielessä tänään...

Mä olen nyt päättänyt lopettaa tämän hysterian ja pidän erityisen hyvän huolen kaikkien wc hygieniasta. Etenkin aamuisin ja kakkosen jälkeen. Muu kuuraus saa nyt riittää eilisen koko kämpän desinfiointiin. Lakanat ja pikkarit pestään joka päivä. Thats it. Syödään vielä se toinen kuuri ja seurailen tilannetta.

Kun vaan kaikki pitäisi huolen käsienpesusta wc käynnin jälkeen niin saatais homma kuriin...

[QUOTE="vieras";27945251]no ei kai ne munat sentään leijaile :)[/QUOTE]

Kyllä ne leijailee. Ja paskalla tuurilla esim vaipanvaihdon yhteydessä leijailevat vaihtajan nenän/suun kautta elimistöön.

Me syödään aina kolme kertaa sitä lääkettä, että varmasti ainakin lähes kaikki kuolee -loput saa pysyä verhoissa, ei ne sieltä välttämättä hypää kenenkään suuhun.

Itse en ole ikinä mitään supersiivouksia tehnyt ja silti ollaan päästy niistä eroon.

Kaikista tärkeintä on katkaista se matojen elinkaari. Ainut mahdollisuus siihen on se, että niitä munia ei enää lääkiktyksen jälkeen pääse elimistöön. SIIS EI SORMIA SUUHUN, EIKÄ NENÄÄN! Käsien pesua ja käsien pesua... Meillä käytetään lapsilla kynneliä muistutuksena.

Meillä auttoi vain se että pepusta "pyydystettiin" kaikki pois. Kunnes loppuivat. Etteivät pääsisi munimaan uutta kierrosta. Heti nukahtamisen jälkeenhän ne lähtevät liikkeelle joten alkuyöstä on saatava kiinni. Muuten lapsi ehtii helposti taas rapsutella ja munia pääsee vaatteisiin, lakanoihin tai pahimmassa tapauksessa lapsen käsiin.

Tätä ennen syötiin monta kierrosta Pyrviniä ja aina sieltä joku jäi elämään.

No niin. Olen tässä nyt ehtinyt eilisen illan asiaa selvittämään ja tällaiseen johtopäätökseen olen tullut:

Ensinnäkin lääkkeet tuhoavat vain madot, ei munia. Eli ensimmäinen kuuri tehoaa vain osaan kihiksistä. Kun otetaan seuraava kuuri niin käytetään sitten sitä kristallipalloa että tiedetään oman suoliston toimimisaika ja munien kuoriutumisaika. (Sopiskohan joku ovistesti tähän?) Tämä tehdään siis siksi koska jos yksikin mato ehtii munia suolistoon yhdenkin munan, on jo myöhäistä.

Myöskin jos ne munat leijailee pitkin kämppää ja voi olla vaikka verhoissa (tuskin niihin kukaan hanuriaan pyyhkii, tai ainakin harvat?) niin minkätasoisella puunauksella niistä sitten tulisi päästä eroon. Tähän kai auttaisi karanteeni ellei ne munat ole leijailleet omiin vaatteisiin (kai jotenkin todennäköisempi paikka kuin verhot?) niin sittempähän viet munat mukanasi. Ja jos ne hengitysilmassa leijailee niin kannattaa olla hengittämättä n. 3 viikkoa uuden tartunnan välttämiseksi. Eli mitä v**un apua on desinfioida se kahva?!?

Elikkä vaivaan tulisi saada n. 1kk kuuri jotta kaikki kotona olevat munatkin olis kuolleet. Pitää myös muistaa että nämä ninjamunat voivat olla mussä kohtaa suolistoa tahansa kuurin loputtua ja näin ollen kuoriutuvat sitten taas kun näkyy valoa tunnelin päässä.

Mun järkeen käy vaan se että tähän vaivaan syödään hillittömän pitkä yhtäjaksoinen kuuri noita lääkkeitä ja toivotaan hampaat ristissä ettei sitten häädön jälkeen seuraavana päivänä joku pikkutihulainen pk:ssa ole salakuljettaja.

Että sellasta oli mielessä tänään...

Kai peset, etkä pyyhi?

[QUOTE="vieras";27946766]Kai peset, etkä pyyhi?[/QUOTE]

Toki. Lapsi ei ole saanut itse edes pukea tai riisua ja minä hoidan vessakäynnillä nämä pesut. Ja tietysti sen jälkeen pestään molemmat kätemme kunnolla. En tiedä. Varmaan ens viikolla uus tartunta taas pk:sta. Tiedä nyt sitten.

[QUOTE="vieras";27947070]Entä itsesi? Ja koko perheesi?[/QUOTE]

Juu kyllä kaikki on lääkitty ja pesty ja pesukone huutaa nyt toista päivää kun pyykätään vuodevaatteita yms.

[QUOTE="Vieras";27947097]Juu kyllä kaikki on lääkitty ja pesty ja pesukone huutaa nyt toista päivää kun pyykätään vuodevaatteita yms.[/QUOTE]

Niin, mutta pesettekö kaikki säännöllisesti joka vessakäynnin jälkeen, vai pyyhittekö vain paperilla.

[QUOTE="vieras";27947194]Niin, mutta pesettekö kaikki säännöllisesti joka vessakäynnin jälkeen, vai pyyhittekö vain paperilla.[/QUOTE]

Olen hieman hämmentynyt tästä alapääpesu- utelusta sillä vastasin siihen jo kerran myöntävästi.

[QUOTE="Vvv";27947217]Ihan vain tiedoksi, että naaras on muninut munat se kuolee. Uros kuolee kun on hedelmöittänyt naaraan.[/QUOTE]

Juu kyllä. Olet saanut oikeaa tietoa.

[QUOTE="Vieras";27947251]Eikä sitten sormiruokaa tämän ruljanssin aikana. Ei ranskalaisia, ei sipsejä, ei juurespaloja eikä kanankoipia.[/QUOTE]

Eikä irttareita, eikä poppareita, eikä keksejä, eikä leipää! ;)