Jonkun auto ollut monta päivää rapun edessä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Auto on ollut lumisena jo maanantaista tai sunnuntaista asti rapun oven edessä. Ei edes sisäpihalla, vaan kapealla jalkakäytävällä johon ei saisi edes väliaikaisesti jättää mutta tietty muuttojen yhteydessä siinä aina näkyy välillä auto. Ainakin yksi sakko siinä jo on.

Kauankohan noin voi pitää, kunnes auto hinataan pois? Pitäskö siitä ilmoittaa jonnekin, vaikka parkkipirkko on sen jo huomannut? Vituttaa, kun se on oikeasti tiellä siinä. Auto on ollut koko ajan ihan luminen, joten sillä ei ole kyllä ajettu tänä aikana ollenkaan. Onkohan joku naapuri kuollut asuntoonsa? :D Alkaa epäilyttää nyt kaikki.

[QUOTE="vieras";27941064]Auto on ollut lumisena jo maanantaista tai sunnuntaista asti rapun oven edessä. Ei edes sisäpihalla, vaan kapealla jalkakäytävällä johon ei saisi edes väliaikaisesti jättää mutta tietty muuttojen yhteydessä siinä aina näkyy välillä auto. Ainakin yksi sakko siinä jo on.

Kauankohan noin voi pitää, kunnes auto hinataan pois? Pitäskö siitä ilmoittaa jonnekin, vaikka parkkipirkko on sen jo huomannut? Vituttaa, kun se on oikeasti tiellä siinä. Auto on ollut koko ajan ihan luminen, joten sillä ei ole kyllä ajettu tänä aikana ollenkaan. Onkohan joku naapuri kuollut asuntoonsa? :D Alkaa epäilyttää nyt kaikki.[/QUOTE]

Kirjoitin epäselvästi. Siis ei varsinaisella jalkakäytävällä, vaan rappuihin johtavalla kulkuväylällä. Tai jotain :D

Lisään vielä että naapurista ratsattiin huumeviljelmät sun muuta alkuviikosta ja poliisit ovat tässä pörränneet koko viikon, niin luultavasti ne ovat laittaneet tuon sakon ikkunaan.

[QUOTE="vieras";27941201]Lisään vielä että naapurista ratsattiin huumeviljelmät sun muuta alkuviikosta ja poliisit ovat tässä pörränneet koko viikon, niin luultavasti ne ovat laittaneet tuon sakon ikkunaan.[/QUOTE]

Jospa pollet on vieneet sen auton omistajan mukanaan, niin siks ei oo näkynyt eikä siirtänyt autoo. :D

Jospa pollet on vieneet sen auton omistajan mukanaan, niin siks ei oo näkynyt eikä siirtänyt autoo. :D

Tätä vähä mietittiin miehen kanssa, mutta mun mielestä aika outoa jättää siihen sitten kuitenkin sakko. Mä vähän kyttäsin ovisilmästä tätä ratsausta ja se asukas oli kyllä mukana ainakin yhdellä kerralla.

Tänään viimeksi kävi poliisit koiran kanssa tuossa kämpässä ja varmasti näkivät autonkin. Siksi en viitsi soittaa niille, ihmettelen vain että miksei sitä hinata jo pois ja missä vaiheessa niin voi tehdä. Eihän nämä tapaukset välttämättä toisiinsa liity ollenkaan.

Kävin äsken kaupassa ja auton tuulilasista oli apukuskin puolelta pyyhitty lumet pois pieneltä alueelta. Siitä näkyi rekisterikilpi. En kyllä ymmärrä mitä se siellä tuulilasilla teki. Ei sillä silti oltu ajettu yhtään minnekään.

[QUOTE="vieras";27941390]Rapsuta esiin rekkari ja selvitä auton omistaja (mikä se oli se tekstiviestinumero...). Sitten soitat ja ilmoitat asian auton omistajalle.[/QUOTE]

Tämän voisin kyllä uteliaisuuttani tehdä :D Taidan mennä kohta ottamaan sen rekkarin ylös

Tein rekisterinumerohaun ja omistaja ei asu edes tässä kaupungissa, naapurikunnassa tosin. Mä en ymmärrä autoista mitään, mutta tuossa viestissä auton malli on Citroen 4D sedan. Kysyin mieheltä eilen että mikä auto tuo on ja se sanoi että joku farmari. Googletin kuvia tuosta mallista ja en osaa sanoa onko se samanlainen enkä kyllä kehtaa ainakaan heti mennä tuonne ulos vertailemaankaan :D Tein haun siis sillä rekkarilla, joka oli pyyhitty tuulilasilta näkyviin. En alkanut rapsuttelemaan lunta pois muualta.

Miksi yleensäkään kukaan jättää tuulilasille rekkarikilven? Sisäpuolelle toki.

[QUOTE="vieras";27941390]Rapsuta esiin rekkari ja selvitä auton omistaja (mikä se oli se tekstiviestinumero...). Sitten soitat ja ilmoitat asian auton omistajalle.[/QUOTE]

ja tiedot saa myös numerosta 0100100 ja vissiin muistaakseni 020202:sta.

[QUOTE="niinpä";27941696]ja tiedot saa myös numerosta 0100100 ja vissiin muistaakseni 020202:sta.[/QUOTE]

On jo tehty. Omistaja on tiedossa osoitteineen ja auton malli. Mä nyt kävin katsomassa ja tuon haun mukaan sen siis pitäisi olla sedan, mutta ei kyllä ole. Eli tuo ikkunalla oleva rekisterikilpi ei kyllä tuon haun mukaan kuulu tuohon autoon. Mitä ihmettä? :O

[QUOTE="aloittaja";27941722]On jo tehty. Omistaja on tiedossa osoitteineen ja auton malli. Mä nyt kävin katsomassa ja tuon haun mukaan sen siis pitäisi olla sedan, mutta ei kyllä ole. Eli tuo ikkunalla oleva rekisterikilpi ei kyllä tuon haun mukaan kuulu tuohon autoon. Mitä ihmettä? :O[/QUOTE]

Auto saattaa olla varastettu ja kilvet viety jostain toisesta autosta. Oliko ulkona oleva auto edes citroen? Kannattais varmaan nyt soittaa sille poliisille.

[QUOTE="aloittaja";27941722]On jo tehty. Omistaja on tiedossa osoitteineen ja auton malli. Mä nyt kävin katsomassa ja tuon haun mukaan sen siis pitäisi olla sedan, mutta ei kyllä ole. Eli tuo ikkunalla oleva rekisterikilpi ei kyllä tuon haun mukaan kuulu tuohon autoon. Mitä ihmettä? :O[/QUOTE]

Ai sori, niinpä olikin...me naiset...joku siirtokilpi tmv.? Ja autonhan voi omistaa joku muu kuin se joka sillä ajaa (mulla virallisesti iskän auto...thx iskä...) joten osoite voi senkin takia ohjata vaikka kuinka kauas. Tai sitten kyseessä on tuo Kartsi...? ;) (mitä ikinä se tarkoittaakaan...)

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27941748:
Auto saattaa olla varastettu ja kilvet viety jostain toisesta autosta. Oliko ulkona oleva auto edes citroen? Kannattais varmaan nyt soittaa sille poliisille.

Sitä en tiedä oliko Citroen. Mies tulee tunnin päästä töistä ja se saa arvioida. Soitan sitten poliisille/omistajalle, ellei mitään selviä sitä ennen.

[QUOTE="niinpä";27941755]Ai sori, niinpä olikin...me naiset...joku siirtokilpi tmv.? Ja autonhan voi omistaa joku muu kuin se joka sillä ajaa (mulla virallisesti iskän auto...thx iskä...) joten osoite voi senkin takia ohjata vaikka kuinka kauas. Tai sitten kyseessä on tuo Kartsi...? ;) (mitä ikinä se tarkoittaakaan...)[/QUOTE]

Ai kauheeta nyt ei kyllä mulla mene ihan putkeen...luinpa taas huolimattomasti eli unohda tämä vastaus...minä poistun nolona takavasemmalle, sori ja heippa! Ja toivottavasti asia selviää ilman että mitään kurjaa on tapahtunut.

[QUOTE="niinpä";27941755]Ai sori, niinpä olikin...me naiset...joku siirtokilpi tmv.? Ja autonhan voi omistaa joku muu kuin se joka sillä ajaa (mulla virallisesti iskän auto...thx iskä...) joten osoite voi senkin takia ohjata vaikka kuinka kauas. Tai sitten kyseessä on tuo Kartsi...? ;) (mitä ikinä se tarkoittaakaan...)[/QUOTE]

Niin voi omistaa, mutta mun mielestä auton mallikaan ei täsmää. Mutta tosiaan en ole asiantuntija, mies saa kertoa :D Kartsi | Urbaani Sanakirja jos Kartsilla tarkoitettiin tuota niin en asu Espoossa, en :D

[QUOTE="aloittaja";27941765]Sitä en tiedä oliko Citroen. Mies tulee tunnin päästä töistä ja se saa arvioida. Soitan sitten poliisille/omistajalle, ellei mitään selviä sitä ennen.[/QUOTE]

Citroenin merkkinä on kaksi ^ päällekkäin. Vai näkyikö auton merkkiä edes siinä keulassa?
Oliko auto miten uusi/vanha? C4, kun ei kuitenkaan oo valmistettu, kun vuodesta -04 lähtien, jos nyt oikein muistan.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27941799:
Citroenin merkkinä on kaksi ^ päällekkäin. Vai näkyikö auton merkkiä edes siinä keulassa?
Oliko auto miten uusi/vanha? C4, kun ei kuitenkaan oo valmistettu, kun vuodesta -04 lähtien, jos nyt oikein muistan.

Juu tiedän millainen merkki, mutta auto siis on ihan lumen peitossa lukuunottamatta tuota tuulilasiin pyyhittyä kurkistusaukkoa rekkarin kohdalla. En kehdannut ruveta harjailemaan näkyviin vielä. Tuossa hakutuloksessa lukee, että -76. Sen sijaan tuon pihalla möllöttävän auton ikää en osaa arvioida.

Mä lähden kohta lenkille ja käyn tutkimassa samalla vähän lisää

[QUOTE="aloittaja";27941834]Juu tiedän millainen merkki, mutta auto siis on ihan lumen peitossa lukuunottamatta tuota tuulilasiin pyyhittyä kurkistusaukkoa rekkarin kohdalla. En kehdannut ruveta harjailemaan näkyviin vielä. Tuossa hakutuloksessa lukee, että -76. Sen sijaan tuon pihalla möllöttävän auton ikää en osaa arvioida.

Mä lähden kohta lenkille ja käyn tutkimassa samalla vähän lisää[/QUOTE]

No tuskin tuo hakutulos ihan paikkaansa pitää. En oo koskaan kuullut, että tuona vuonna olis noita tehty, niinkuin ei olekaan, enkä kyllä oo kuullut tuollaisesta mallistakaan..

*muoks* Mä en näemmä osaa lukea yhtään.. Eihän se edes ollut C4 se auto :D Mun moka.. Mut ilmottelehan miten tässä käy.. Jokatapauksessa en kyllä usko, että kyseessä on tuon auton kilvet, joten soitelkaahan sinne poliisille, kun se mies on tullut kotiin.

Viimeksi muokattu: