Olen kauhean loukkaantunut :( Taas facebookista!

• Viestiketjun aloittaja Itsekäs?
  • Ensimmäinen viesti
Itsekäs?
Näinkin hemmetin typerästä asiasta taas kuin facebook!
Meille siis syntyy lapsi ihan näinä päivinä,ja olen odottanut tähän asti että siskoni ONNITTELISI asiasta. Yhteydenpito hoidetaan siis lähinnä facebookin kautta,ollaan molemmat hyvin aktiivisia käyttäjiä. Tosin asutaan samassa kaupungissa ja nähdäänkin aika usein,mutta ei olla sydänystäviä..

kertaakaan sisko ei ole onnitellut / kommentoinut millään lailla asiaa,ja syy lienee se että uusi vauva vie mummon huomion siskon lapsilta..

Olen kauhean katkera kun luen miten sisko onnittelee jos yhteiset ystävät tulevat raskaaksi / saavat kuulla sukupuolen / synnyttävät vauvan..

Mulle ei mitään :( Ja korostan että asia ei haittaisi JOS sisko ei sitten hehkuttaisi näitten kavereitten vauvauutisia. Mutta minä olen ainoa,oma sisko,joka jää paitsioon..

Mitenhän tämän pystyisi ohittamaan?

"..."
Teillä on kyllä jonkinlaista sisarusten välistä kateutta ja katkeruutta ilmassa. Pystyisittekö mitenkään lähentään välejänne ja keskustelemalla pääsemään eroon kateudentunteistanne?

Tosi outoa kyllä jos sisko ei ole onnitellut, vaikeahan sitä on ohittaa. Suosittelsisin itse ottamaan asian esiin siskon kanssa hienovaraisesti jossain vaiheessa. Jotain tuossa taustalla on.

"vieras"
Synnytä vauva ensin ja katso onnitteleeko siskosi sitten... :)

Ei mullakaan sisarukset ole onnitelleet fb:ssa vauvauutisia tai sukupuolta.. Mutta kyllä sitten vauvan synnyttyä on muistettu monin eri tavoin ja onniteltu henkilökohtaisesti. Pakkanen on täynnä rotinatuomisia tälläkin hetkellä ja pöydällä kukkia ja kortteja..

"aapee"
Just tässä pohdiskelen että pyydänkö siskoa sitten edes vauvaa katsomaan...?
Muut siskot soittelivat kilvan eilenkin kun kävin sairaalassa paikkoja tarkistuttamassa.Tämä yksi pysyy mahdollisimman kaukana :(
Koskaan ei olla riidelty tms,mutta välit ovat ... asialliset.

Hirveän pahalta tuntuu lukea kun hehkuttaa muiden onnea. Ongelma korostuu siinä tosi paljon.

"aapee"
:( Minä niin toivoisin että sisko soittaisi joku päivä ja kysyisi kuulumisia.....
Viikottain saan lukea siskon kirjoituksia´onnea nyt vielä tätäki kautta vaikka äsken soittelinkin <3 ´.Näitä siis kavereille laittelee.
Mulla on tosi tyhmä olo kun edes annan jonkun hemmetin facebookin vaikuttaa mieleeni :D

"aapee"
Ehkä minä nyt ylireagoin...Taidan vaan unohtaa koko asian ja pyytää siskon katsomaan vauvaa sitten ihan normaalisti.Kummiksi en taida pyytää kuitenkaan,niinkuin alunperin oli tarkoitus.

Minni-hiiri harmaana
[QUOTE="aapee";27938775]Ehkä minä nyt ylireagoin...Taidan vaan unohtaa koko asian ja pyytää siskon katsomaan vauvaa sitten ihan normaalisti.Kummiksi en taida pyytää kuitenkaan,niinkuin alunperin oli tarkoitus.[/QUOTE]
Miks kummiksi just sitä etäisyyttä pitävää siskoa olisit pyytänyt?

"aapee"
2 muuta siskoa ovat jo sylikummeina,tämäkin etäisyyttä pitävä on kummina muttei sylikummina.
Ollaan siis oikeasti ihan ok väleissä,mutta hiukan erilaisia luonteeltamme joten ei puhuta syvällisiä tms...

"..."
[QUOTE="aapee";27938768]:( Minä niin toivoisin että sisko soittaisi joku päivä ja kysyisi kuulumisia.....
Viikottain saan lukea siskon kirjoituksia´onnea nyt vielä tätäki kautta vaikka äsken soittelinkin <3 ´.Näitä siis kavereille laittelee.
Mulla on tosi tyhmä olo kun edes annan jonkun hemmetin facebookin vaikuttaa mieleeni :D[/QUOTE]

Soitatko sinä miten hänelle. Ei aina voi vain odottaa että toinen soittaa.

"vieras"
[QUOTE="aapee";27938768]:( Minä niin toivoisin että sisko soittaisi joku päivä ja kysyisi kuulumisia.....
Mulla on tosi tyhmä olo kun edes annan jonkun hemmetin facebookin vaikuttaa mieleeni :D[/QUOTE]

No mikä estää sua soittamasta siskolle?

Ja oikeesti, jos joku fb ahdistaa noin paljon, kannattaisi varmaan pitää sieltä taukoa tai poistua kokonaan.

Parhaillaan odotellaan vauvoja niin veljeni kuin siskoni perheisiin. En ole varma olenko onnitellut kumpaakaan, siis toki ollaan paljon vauva-asioista puhuttu kun itsellänikin on pieni vauva jne mutta en ole tosissaan varma onko tuossa mitään onnitteluja ollut. Fb:ssa nyt tulee onniteltua sellaisia tuttuja joihin en muuten pidä yhteyksiä juuri mutta näiden lähimpien kanssa kommunikoidaan muuten. Harvoin hekään kommentoivat esim kuviani jne.

Muutenkin, enemmän koen onnittelun paikaksi sen kun vauva syntyy.

"aapee"
Kiitos teille vastauksista!

Olen muuten ihan sujut tuon facebookin kanssa,enkä siellä huomiota kerjää.Hyvä tapa pitää yhteyttä sukulaisiin ja kavereihin.
Nyt vaan alkanut jo kaveritkin kysellä että olenko väleissä sisareni kanssa,kun tulevaa tätiä ei tunnu kiinnostavan yhtään.Jotenkin itsellekin...noloa! Vaikka enhän minä asiella voi mtn...

Eilen soittelin tälle siskolle ja ihan normaaleja juteltiin,vauvaa en ottanut puheeksi kun voi olla arka aihe..

"hop"
[QUOTE="aapee";27939382]

Eilen soittelin tälle siskolle ja ihan normaaleja juteltiin,vauvaa en ottanut puheeksi kun voi olla arka aihe..[/QUOTE]

Teillä voi olla kierre, jos sisko luulee, että sinä et jostain syystä halua puhua vauvasta hänen kanssaan, sinä taas ajattelet samaa hänestä.

tjäh
[QUOTE="aapee";27939382]Kiitos teille vastauksista!

Olen muuten ihan sujut tuon facebookin kanssa,enkä siellä huomiota kerjää.Hyvä tapa pitää yhteyttä sukulaisiin ja kavereihin.
Nyt vaan alkanut jo kaveritkin kysellä että olenko väleissä sisareni kanssa,kun tulevaa tätiä ei tunnu kiinnostavan yhtään.Jotenkin itsellekin...noloa! Vaikka enhän minä asiella voi mtn...

Eilen soittelin tälle siskolle ja ihan normaaleja juteltiin,vauvaa en ottanut puheeksi kun voi olla arka aihe..[/QUOTE]

Mistä ne kaverit sen tietää? Aika tarkkasilmäistä väkeä, jos fb:n perusteella ovat noin päätelleet.

mitäihmettä?
[QUOTE="aapee";27938818]2 muuta siskoa ovat jo sylikummeina,tämäkin etäisyyttä pitävä on kummina muttei sylikummina.
Ollaan siis oikeasti ihan ok väleissä,mutta hiukan erilaisia luonteeltamme joten ei puhuta syvällisiä tms...[/QUOTE]

Siis miten nuo kaksi muuta siskoa ovat sylikummeina? Tarkoitatko, että he pitävät vuorotellen lasta sylissään kasteen aikana?

Kummejahan ei mihinkään määritellä sylikummi/muu kummi -periaatteella, meidän lasten kummit on kaikki kyllä ihan kummeja vaan. En mä ainakaan halua arvottaa laten kummeja noin.

Ei kai nyt syntymättömästä vauvasta vielä onnitellakaan? Olen kuullut sen aiheuttavan huonoa onneakin :(
Mutta tosissaan, ole itse avoimempi ja rennompi yhteydenpidossanne, niin jospa se jää sulaisi :) Tsemppiä loppuraskauteen!

"niin"
Ja ymmärsinkä että tällä siskolla on omia lapsia. Ehkä hän on kokenut loppuraskaudessa ahdistavana jatkuvat soittelut kyselemiset. Ja nyt käyttäytyy kuten hän olisi toivonut että häntä kohtaan olisi käyttäydytty loppuraskaudessa. Ei kaikki ihan oikeesti halua että koko ajan soitellaan ja kysellään missäs vaiheessa se sun kohdunkaula nyt sitten oli.

Yhteistyössä