Kenelläkään ei varmasti ollut yhtä kurja jouluaika kuin minulla.

• Viestiketjun aloittaja ei ollut
  • Ensimmäinen viesti
ei ollut
Ei ollut yhtään vanhoja pyyhkeitä eikä mitään korvaavaa. En voi sille mitään ettei kukaan ota töihin minua olen kyllä yrittänyt. Mies sanoo ettei hän mitään naisten rättejä osta.

"anis"
olisit ottanut ukon kalsarit. Jos kerran on niin nihkeä ettei auta asiaa ratkaisemaan. Mutta eihän tuollainen elämä nyt muutenkaan ole kovin hyväksi. Koeta hakea opiskelemaan tai ota jotain huonompia hommia vastaan kunnes saat parempia. Ei tuo ole hyväksi kenellekään..

Jaa, ensimmäinen joulu ilman isää, menehtyi syyskuussa, äiti pääsi jouluna kahdeksi päiväksi
sairaalasta kotiin, 25pv meni takaisin sairaalaan tulehduksen ja rintasyövän takia.
27 päivä leikattiin,
Ei yhtään kurja joulunaika :xmas:

wed
Mun kaverilta kuoli taaperoikäinen lapsi Joulunaikana. Varmasti se olis vaikka vuoden yksin himassa veri perseessä kuunnellen kuinka muut pitää hauskaa kuin että järjesti hautajaiset pienelle lapselleen joka aivan yllättäen menehtyi :(

Voi hyvää päivää. Pistää oikeasti vituttaa tällaiset ihmiset. Kyllä, varmasti sinulla oli kaikista kamalinta, voi pientä. Sinun kuukautisesihan ovat pahemmat kuin läheisen kuolema tai outo sairaus (mitä tässä ketjussa mainittiin)! Jaksamisia, toivottavasti ensi jouluksi mieskin tajuaa että sinä kärsit suuresti...

Toivon että tämä on provo!

hghhh
Kyllä sulla oli kamala joulu! Miten nyt pääsisit sen yli? jaksuhali!

Mun joulu taas ei ollut yhtään noin hirveä kuin sulla. Mies vaan jätti mut ja lapset ja sen lisäks olin noroviruksessa ja istuin kaikki joulunpyhät ripuloimassa ja oksentamassa yötäpäivää.

harmaa Ennanniina
Otan osaa, kauhea kokemus varmasti ollut sinulla. Istua nyt sangossa joulun pyhät :(

Itse jouduin aattoaamuna lähtemään sairaalaan. Oli tosi mahtava fiilis jättää 5-vuotias itkemään äitiä jouluna, mutta ei niin kamalaa tietenkään kuin sinun kuukautiset. Joulunpyhät ja vielä välipäivätkin meni niin, että puhelimen välityksellä lohdutin ikävöivää lasta.

Sellainen joulu oli meillä. Ja itse asiassa koko joulukuu meni samoissa tunnelmissa. Sairaalaan-kotiin-sairaalaan-kotiin...

"huoh"
höh. mulla on kuukuppi mutta se ei pelkästään riitä eka ja toka päivän aikana. mutta tuota pahaa jaksoa on kyllä ehkä 1-2 päivä ja sen jälkeen se kuukuppi riittää. mutta jos ei ole juoksevaa vettä nin kuukuppi ei ole kätevä enää, vaan pitää käyttää mökillä siteitä.

eikö kannattaisi miettiä miten saa itselleen käyttörahaa muutaman satasen kuussa. jotain pientä työtä tai pieni yritys? itse opintorahalla ollut ja kyllä kolmella sadalla henkilökohtaiset menot ja oman ruokansa kattaa hyvin (jos shoppailu ei ole harrastus)

Cryed christmas
Mullakin oli huono joulu. Kunnan tekohampaat putosi oksentaessa makkipyttyyn ja anoppi oli kaikki pyhät psykoosissa. Käveli ympyrää housuttomana ja nosti välillä paitaa hokien "pillu toivottaa hyvää joulua". Yritin sitten lapsille sönkätä ilman hampaita ettei mummo yritä pissata heidän päälle vaan mummolla on vähän pipi. Pelkäsivät hampaatonta mölinääni varmaan enemmän kuin mummoaan.

W.S
Käytännön vinkki ap:lle:
Joskus aikoinaan kun ei ollut mitään teollisesti valmistettuja siteitä virkattiin ne ihan itte. Ja koska sulla ei ole rahaa, ukkolaan ei auta ja kaikenlaisissa sukulaisissa joudut joulusi viettämään kammariin piiloutuneena, niin kaivele teidän vanhat teepaidat, kalsarit, lakanat ja leikkele ohuita matonkuteita. Sitten vaan virkkuukoukku käyteen esim. kokoa neljä tai kuusi ja ryhdyt siitä pökeltämään pitkulaisia pannulappuja. Sulla kuluu seuraava joulu jo rattoisasti kun virkkailet niitä kodikkaasti takkatulen ääressä.

Ne "pannulaput" voi pestä ja vaikka ei ois pesukonetta tai vettä lähimaillakaan, niin talvisaikaan teet kuin oli tapana, että haet lunta ämpärissä ja sulattelet sitten sen sisällä pesuvedeksi siteillesi. Pesuainettakaan ei tartte ostaa, kun vaan nyrkeilläsi ja hiekalla alat hieromaan.

Naiset ovat selvinneet ennenkin kuukautisista, joten nyt vaan reippaasti harrastamaan perinteitä.

• Tykkää
Reactions: Saksamamma

Yhteistyössä