Naisten hien haju ja peseminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä haisen hieltä melkoisen reippaasti jo parin tunnin kuluttua pesusta, jos en laita deodoranttia. Kainalot sheivaan ajoittain, mutta eipä se vaikuta tilanteeseen.
Lasten isä taas ei ole ikinä tarvinnut dödöä, vaikka on ylipainoinenkin, eli kai pitäisi hikoilla, laittaakin sitä vain juhlimaan lähtiessään, kai tuoksuakseen hyvälle.
Vois nämä paukapäät uskoa, että nämä haisemiset ovat yksilöstä riippuvaisia, ja tietysti on myös niitä, jotka eivät tajua haisevansa.

Voi näitä, jotka luulevat, että karvat poistavat hien kainaloista ja siksi ei haise. :D Se haju jää ja pinttyy niihin karvoihin, joten kyllä karvaton on se vähemmän haiseva.

Ja hauskoja noi väitteet että karvat tuulettavat kainaloa. Miten se niinkuin ihan oikeasti tapahtuu? Karvat vääntävät käden auki?? Koska on siellä kainalossa karvaa tai ei niin jos käsi on vartaloa myöden alaspäin niin faktahan on ettei mikään sitä kainaloa tuuleta vaan se on visusti iho ihoa myöten kiinni.

Ja yllättäen taas karvafanaatikot katosivat kun linkitin ton wikin linkin siitä miten hienhaju ja muutkin hajut tosiaan pinttyvät niihin karvoihin (alapäässäkin...).

Oli sitte urbaanilegendaa tai ei, mutta mun on pakko ajaa kainalokarvat viimeistään siinä vaiheessa ku ne on noin ½cm, koska sen jälkeen dödö pettää. Mulla kainalohiki haisee pahalle, ja usein jo siinä vaiheessa kun vielä kuivaan itteäni suihkun jälkeen niin kainalot muuttuu tahmaseksi ja rupee haista. Ensimmäisenä siis joutuu laittamaan dödöä (antiperpiranttia toisin sanoen) kun tulee suihkusta.
Ja mun mies käyttää dödöä, ei siis antiperspiranttia ja todella harvoin haisee hielle, vaikka ei olis pariin päivään käyny pesulla. Ja silloinki sen haistaa vaan jos on kainalossa makoilemassa

Ja hauskoja noi väitteet että karvat tuulettavat kainaloa. Miten se niinkuin ihan oikeasti tapahtuu? Karvat vääntävät käden auki?? Koska on siellä kainalossa karvaa tai ei niin jos käsi on vartaloa myöden alaspäin niin faktahan on ettei mikään sitä kainaloa tuuleta vaan se on visusti iho ihoa myöten kiinni.

Ja yllättäen taas karvafanaatikot katosivat kun linkitin ton wikin linkin siitä miten hienhaju ja muutkin hajut tosiaan pinttyvät niihin karvoihin (alapäässäkin...).

Oho, sinullahan on jäänyt ihan kaikki fysiikan ja biologian tunnit välistä peruskoulussa :D

[QUOTE="Vieras";27923428]Miksi kaikki naiset vaahtoaa, että jos jättää kainalot sheivaamatta tai deodorantin laittamatta, niin haisee hiki aivan kammottavalle metrien päähän? Miehillä on usein kainalokarvat paikallaan ja omalta mieheltä "unohtuu" deodorantti usein, mutta ei se miltään haise kuin ihan läheltä nuuhkien jos on pesusta kauan aikaa. Eikä kumpikaan pese itseään aina millään varsinkaan hajustetulla pesuaineella, eikä haista.

Mitä teidän muiden kropassa tapahtuu jos kainalokarvat haisee? Vai onko se muuten niin, että koska karvoitus parantaa vartalon jäähdtymistä niin kainaloiden ja pillun sheivaajat haisee enemmän ja joutuu kokoajan lutraamaan paikkojaan ettei haisisi?[/QUOTE]

Kyllä se vaan menee mun kohalla niin. Huomaan itsekin että jos karvoja on kainaloissa, ne haiskahtaa vaikka pesee. Ajelun jälkeen ei haise. Mies sanonu samaa mulle. Sama homma sillä että haju tarttuu kainalokarvoihin. Kato ap kun ihmiset eivät ole samasta muotista eivätkä samanlaisia toisiinsa nähden. Yhsellä ei juuri oo kainalokarvaa, toisella puska, kolmas ajelee hajun takia ja neljäs ei jne. Alapää ei haise puhtaana vaikken ajelekaan.

[QUOTE="vieras";27924074]Oho, sinullahan on jäänyt ihan kaikki fysiikan ja biologian tunnit välistä peruskoulussa :D[/QUOTE]

Ja mitenkä niin? Usko pois kuule, että se hiki pinttyy niihin karvoihin, ne karvat eivät todellakaan tuuleta kainaloa. :D :D

Ja kainalot siistinä pärjään vähemmällä dödöllä. On se vaan suora yhteys hajulla ja karvoilla. Nää asiat kun ei oo absoluuttisia totuuksia eikä kukaan voi väitää oman kokemusken pohjalta että kaikilla sitte on niin tai näin.

jos se toimii niin kuin jäähdytyssiili? Lämpö johtuu karvoihin, ja keho viilenee.

Wikipediaha se onkin luotettava lähde. Kuka tahansa voi kirjoittaa sinne mitä mieleen juolahtaa.

No kerro sinä kuinka asia todellisuudessa on. Mihin perustuen hiki ei tartu karvoihin kun se tarttuu kuitenkin kaikkeen muuhun, esim. paitoihin? Miten ne karvat hoitavat sen kainalon tuuletuksen? Mä en kyllä nähnyt mitään väärää tuossa wikin tekstissä kyllä, mutta korjaa toki, vaikka ihan sinne wikiin asti, kuinka asia "oikeasti" on.

No kerro sinä kuinka asia todellisuudessa on. Mihin perustuen hiki ei tartu karvoihin kun se tarttuu kuitenkin kaikkeen muuhun, esim. paitoihin? Miten ne karvat hoitavat sen kainalon tuuletuksen? Mä en kyllä nähnyt mitään väärää tuossa wikin tekstissä kyllä, mutta korjaa toki, vaikka ihan sinne wikiin asti, kuinka asia "oikeasti" on.

ääh, en tarkoittanut ettei kyseinen asia ois totta. Ärsytti vaan tuo yksi kommentti: pitääkö alkaa wikipediaa linkittämään :D en ole siis karvojen puolella.

Itse olen huomannut että jos juon tarpeeksi vettä niin hiki ei juurikaan haise jos satun hikoilemaan. Lisäksi haisee vähemmän jos ajelen.
Yleensä hikoilen enemmän ja varmemmin jos olen laittanut dödöä?

Puhdas hiki ei haise, lian kanssa reagoidessaan ja pitkään seistessään alkaa vasta haista. Mitä pidemmät karvat, sen enemmän lialle tartuntapitaa ja sen pidempään kestää märkänä. Siitä haju.

[QUOTE="Juu";27924214]Puhdas hiki ei haise, lian kanssa reagoidessaan ja pitkään seistessään alkaa vasta haista. Mitä pidemmät karvat, sen enemmän lialle tartuntapitaa ja sen pidempään kestää märkänä. Siitä haju.[/QUOTE]

Näin minäkin sen ymmärrän.

[QUOTE="vieras";27924224]Tiedän kyllä mitä puhun. Koetappas ihan itse tutkia ja etsiä vastaukset, jos lähtötiedot on sinulla tuota luokkaa niin ei auta alkaa vääntämään mahdotonta mahdolliseksi sinun kohdallasi. :)[/QUOTE]

Eli et osaa sanoa. No ei se haittaa. :hug:

Jos kainalot haisee erityisen pahalle ajeltuna tai alelemattomana niin vika on jossain muualla kuin kainalokarvoissa. Ruokavalion korjaus olisi ensimmäinen asiamikä pitäisi päivittää kohdilleen.

Yhteistyössä