Minkä ikäiseksi tarvitsee rattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plussaa odotellessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plussaa odotellessa

Vieras
Jos ykkönen on n.2,5-3v. kun kakkonen syntyy, tarvitseeko vielä tuplia vai käveleekö tuon ikäinen jo kauppaan/puistoon? Mitään himolenkkejä ei tehdä, pari kilometria maksimissaan. Seisomalauta? Millaisia ratkaisuja teillä?

Neiti istui vikat kerrat 2.9v ja silloinkin vain koko päivän retkillä. Itse en ostaisi muuta kun seisomalaudan mutta riippuu niin lapsesta. Meidän tyttö aina halunnut itse kävellä ja tosi reipas jaksamaan...en ainakaan kalliisiin investoisi..

Meillä oli ikäero pienempi, mutta esikoinen kyllä tarvitsi sen istumapaikan kyydissä 3-vuotiaaksi asti. Kuopuksen kanssa puolestaan olisi sujunut pelkällä laudalla paljon nuorempanakin (aika pian tuplista luopumisen jälkeen alkoivat vuorotella istuma- ja seisomapaikoilla). Eli riippuu lapsesta. Ja siis tuplina oli Phil&Tedsit ja kuomu+seisomalauta oli teutonia prestiget ja teitonian oma lauta.

Lapsilla on ikäeroa tasan 3 vuotta. Seisomalaudalla mentiin eka vuosi. Toisena vuotena on kävellyt itse lähes joka paikkaan eikä seisomalautaakaan ole enää tarvittu. Meillä oli myös tuplakärryt, mutta niitä käytettiin vain pari kertaa, kun esikoinen oli toipumassa flunssasta ja itse halusin päästä ulos kävelylle vietettyäni monta päivää sisällä.

Nuorimmilla ikäeroa vajaa 2v, isommalle on seisomalauta.
Vanhimmilla lapsilla on ikäeroa 1,5v ja ihan yksillä rattailla mentiin, ne oli sen malliset että siinä oli alaosassa kiinteä kori, jonka reunalle pääsi seisomaan tarvittaessa, mutta enimmäkseen vanhempi käveli.

meillä kävelee kyllä muut ajat paitsi päikkäriaikaan on kyydissä ja nukkuu. mut jos on päikkäriaikaan kotona niin ei tarvii tuplia. meillä pienempi ikäero ja monesti ollaan liikkeelä uniaikaan niin meillä tarvitaan vaikka nykyään käveleekin hyvin.

En olisi enää ostanut silon jos esikoinen olisi ollut 2,5v enkä aio todellakaan ostaa tuplia kun esikoinen on 3v toisen syntyessä, niin hyvin ollaan pärjätty ilmankin. :) Jos taas olisi ollut 2v niin olisin hankkinut sisarusrattaat. Eli tuo 2,5v olisi se raja ollut.

Jos ykkönen on n.2,5-3v. kun kakkonen syntyy, tarvitseeko vielä tuplia vai käveleekö tuon ikäinen jo kauppaan/puistoon? Mitään himolenkkejä ei tehdä, pari kilometria maksimissaan. Seisomalauta? Millaisia ratkaisuja teillä?

Meillä oli ikää 2 vee ja 7 kk ku pikkusisko syntyi. Ekat 4 kk mentiin sisarusrattailla, sen jälkeen pari kuukautta seisomalaudalla, sen jälkeen kävellen tai pulkalla ja ku vuosi oli kulkenut, siirryttiin potkupyörään.

Oltais varmaan pelkällä seisomalaudalla pärjätty heti.

Meijän lapsilla on ikäeroa 2v 11kk eikä tullut kyllä mieleenikään hommata mitään tuplia tai seisomalautaa. En nyt millään muista minkä ikäsenä isompi lapsi vikan kerran rattaissa istu.. Maksimissaan justjust 2-vee ollut, ja sekin kaupunkireissulla eli omaa laiskuuttani kun olen halunnut rauhassa kahtoo vaatteita ja olen hirttänyt kersan rattaisiin :-)
Mitään himolenkkejä ei tehdä, kilsa - kaks kävellään päivittäin. Kolme, neljä kilometriä tuon kanssa on viitsinyt hyvinkin kävellä 3-vuotiaasta asti.

Ei ole kokemusta kuin yhdestä lapsesta. Mutta hän on kohta 2.5 v astmaattinen välillä tosi pitkään infektioita sairastava tapaus. Nykyinen tauti on kestänyt joulukuun puolesta välistä ja eilen ensimmäistä kertaa käveli muutamaa kymmentä metriä pidemmän matkan. Syksyllä terveenä ollessaan hyvänä päivänä meni reilu kilometri. Että ei meillä ainakaan sen ikäinen pärjäisi ilman kunnon kulkuvälinettä (meillä tosin manduca käytössä, aloittajasta en tiedä). Tai jos haluaisi viettää kaiken aikansa kotona liikkumatta, niin ehkä sitten.

Aphan sanoi että menee pieniä matkoja, varmasti pärjää! Itse ehkö ostaisin autom perään vaikka tuplasattarit, kelassa/pankissa/kaupassa on ihan jees että molemmat saa kiinni jonnekin.
Meillä on 2v, ja rattaita on käytetty viikko sitten viimeksi, koska leikitään omassa/naapurin pihassa ja kaupassa käyty autolla

Yhteistyössä