Ostaisitteko asunnon jossa ollut kosteusvaurio katossa mutta korjattu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaako vaiko eikä ostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaako vaiko eikä ostaa

Vieras
Muutenkin asunnossa ollut vikoja huonosta rakentamisesta mutta nekin tiedossa ja korjattu. Muuten aivan loistava yksilö, harvoin tarjolla ja hinnassa huomioitu nuo "viat". Kyseessä rivari.

no katto rakennettu alunperin väärin, siinä vika. Kaikista korjauksista hyvät paperit ja tunnetut firmat, mitään sisäilmaongelmaa/homevauriota ei ole koskaan ollut.

Perustelkaa riskit?

Jos todella nuo korjaukset tehdy asianmukaisesti. Eli juurikin nuo mainitsemasi on kunnossa, että tiedetään miksi tuli kosteusvaurio, ja on dokumentoitu korjausvaiheet.
Eli ostaisin jos todella itse haluaisin tuon asunnon, aikoisin siinä lopun ikäni asua ja myyjä vielä suostuisi kosteusmittauksiin.
Mutta jos tarkoituksesi on vielä myydä asunto, niin ei kannata. Saattaa jäädä asunto käteen.

[QUOTE="vieras";27907567]En varmastikaan ostais :([/QUOTE]
No saisinko niitä perusteluja, kiitos.

Lisää asunnosta: Hinta on noin 50 000 euroa alueen keskitasohintoja alempi. 100 neliötä. ihan kaupungin keskustassa. Sisäilmamittaukset ok, ei hajuongelmia, ei mitään ja kaikista vioista rakennustarkastajan raportit joissa ongelmakohdat korjattu kokonaan.

[QUOTE="aapee";27907593]ei ole mennyt, vesivahinkoa ei sanotusti ole vaan kosteusvaurio kattoon rajoittunut. Kosteusmittaukset ja sisäilmatutkimukset tehty, ne kunnossa kaikki.[/QUOTE]

miten kosteusmittus suoritettu+ pinnalta?

Tottakai uskaltaa ostaa jos korjaukset tehty kunnolla esim.takuutyönä.Jos ei uskalla korjattua asuntoa/taloa ostaa,niin kohta puolet asunnoista on tyhjillään.

En.

On todennäköisempää, että huonosti rakennetussa kohteessa ilmenee jatkossa muitakin vikoja kuin että ei ilmene. Kosteusvaurio katon tähden on valtava taakka asunnon jatkomyyntiä ajatellen. Ei ole ikinä helppoa myydä tuollaista kohdetta.Rakenteissa voi vieläkin olla hometta, koska kastuneiden rakenteiden vaihto/ kuivattaminen on haastava homma.

[QUOTE="aapee";27907622]otettu näytteitä. en tiedä tarkemmin, mies tutustunut papereihin.[/QUOTE]

jos ei ole purettu pintoja kosteusmittauksiin en ostaisi, lisäksi olen itse suorituttanut useita kosteusmittauksia j ne ei tosiaan ole luotettavi pinta mittauksella

[QUOTE="Jeera";27907678]Voisin ostaa jos vika on hyvin korjattu. Itselläni onneksi on "home-nenä" eli haista homeen jo ulko-ovelta. Jotain hyötyä liian voimakkaasta hajuaistista.[/QUOTE]

hahahahahahhhahhahahah

[QUOTE="Vieras";27907697]Sama myyjän vastuu tuossa on kuin muissakin ja tiedossa olevat viat korjattu. Kuulostaa aika hyvältä, oikeastaan.[/QUOTE]

myyjän vastuukin on hieno asia jos haluaa oikeutta käydä j riidllä vuosikaudet onko vahinko kenen vstuulla ja milloin tullut

[QUOTE="koko";27907645]jos ei ole purettu pintoja kosteusmittauksiin en ostaisi, lisäksi olen itse suorituttanut useita kosteusmittauksia j ne ei tosiaan ole luotettavi pinta mittauksella[/QUOTE]

mies sanoi kun kysyin, niin seinistä mm. auottu gyprocceja joissa ei mitään.

Yhteistyössä