Osaako kukaan antaa selitystä näille tapahtumille?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmejakumma"
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Katso lisää kauhuleffoja.
Olet ilmeisesti menossa sekaisin?

p.s mörköjä, haamuja yms. ei ole olemassa.


En ole katsonut kauhuelokuvia. En tykkää niistä. Ja kuten jo mainitsin niin en usko yliluonnolliseen (sen enempää mitä olen pohtinut kuoleman jälkeistä aikaa ja mitä nyt mummoni yrittää uskotella minulle) mutta pikku hiljaa kuitenkin mietin näiden tapahtumien jatkuessa, että onko jotain yliluonnollista olemassa vai sekoanko tosiaankin.
 
miiii
Onko mahdollista vaihtaa se tuoli? Jotenkin jatkui tuo juttu, tuli tuolin vaihto mieleen. En tiedä mitä ajatella, varmaan tekisin niin on vaan outo olo kuvitella. Onko muut luukku noita ääniä/sinäkö vaan oot päivisin ollu yksin kotona?
 
Komenna kovaan ääneen kotona sitä jotain lopettamaan ja jättämään sut rauhaan. Kerro, että se on sun kotisi ja mitään vieraita et sinne halua. Henget eivät sulle mitään pysty tekemään, oma pää saa ihmiset sekoamaan ja sitten uskotellaan paholaisen olevan todellinen. Mä en usko Jeesus -juttuihin, enkä ikinä alkais höpöttää semmoista. Mitäs jos henki onkin muslimi tai vaikka hindu? Eihän semmoisen kanssa ole mitään apua jeesuksista... :)
Rauhallisesti, mutta topakasti käsket jättämään rauhaan teidän kodin. Meillä asuu erään naisen henki/energia ja alussa kun oltiin just muutettu tänne, se energia oli jotenkin tosi ahdistavaa. Sain ohjeet, että pitää vaan kertoa mikä sen asema meidän kotona on ja sehän sitten tehos. Nykyään juttelen sille aina välillä, mutta se tajuaa pysyä poissa tieltä.
 
ap.
asialle niin lopettaisin nämä turhat kuvitelmat äidistä tai muista yliluonnollisista asioista.

Mietin myös, että kuvittelenko itse asiat kun niin kovasti olen toivonut merkkiä tms. äidiltäni. Mutta tulee myös sellainen olo, että jos olen kuin mitään ei olisi tapahtunut tai käsken henkeä tms. painumaan pois niin käsken äitini menemään pois. Jos se vaikka onkin äitini joka ilmoittelee... ääääh, sekavaa. Kai se on mentävä psykiatrille. :D
 
"Anu"
Kun kuulet näitä ääniä pysy paikallasi ja kysy rauhallisesti : "Kuka olet?" Jos olet tarpeeksi herkkä saat vastauksen. Äläkä pelkää, on olemassa rinnakkaistodellisuus. Tutut ja tuntemattomatkin saattavat ottaa yhteyttä. Ei sitä tarvitse pelätä tai paeta, sinne me kaikki aikanaan poistumme.
 
päässä kolisee
olemattomien kuuleminen taitaa olla järkevämpi selitys, jos tuoli on kiinni. Tuskin kuulet kummia muuten kuin yksinollessa? Aivot kehittävät kuultavaa jos on liian hiljaista, ja juurikin tuttuja ääniä luulet kuulevasi - puhetta, askelia, jne. Eli en kyllä tuommoisen takia viittisi psykiatrille jonottaa.

Jos on masennusta tai stressiä, voi unohtaa käyneensä jo kylppärissä, tai tosiaan on voinut kävellä unissaan, tai yöllä unohtaa valot päälle. Ja jos lehtiä on uskominen, yksi vaihtoehto on että vintillä asuu joko pesukarhu tai sun ex. Pesukarhu nyt voi olla aika epätodennäköinen suomen oloissa kyllä...
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja päässä kolisee;27902008:
olemattomien kuuleminen taitaa olla järkevämpi selitys, jos tuoli on kiinni. Tuskin kuulet kummia muuten kuin yksinollessa? Aivot kehittävät kuultavaa jos on liian hiljaista, ja juurikin tuttuja ääniä luulet kuulevasi - puhetta, askelia, jne. Eli en kyllä tuommoisen takia viittisi psykiatrille jonottaa.

Jos on masennusta tai stressiä, voi unohtaa käyneensä jo kylppärissä, tai tosiaan on voinut kävellä unissaan, tai yöllä unohtaa valot päälle. Ja jos lehtiä on uskominen, yksi vaihtoehto on että vintillä asuu joko pesukarhu tai sun ex. Pesukarhu nyt voi olla aika epätodennäköinen suomen oloissa kyllä...
Mies ei ole ollut paikalla kun näitä juttuja on tapahtunut. Lapset oli kerran paikalla, toinen on niin pieni ettei voi/osaa kertoa kuuliko äänen vai ei ja toinen sanoi "ai mitä?" kun kysyin häneltä eli ei ilmeisesti kuulluta tai ymmärtänyt mitä tarkoitin.
 
Kopm,
Voi että kun ihmisillä on tarve vetää yliluonnollista kehiin siitä, että aivot tuottaa jotain ääniä tai tavarat unohtuu vääriin paikkoihin ja sähköt vekslaa...

Jos oikein epäilyttää niin asenna kamerat. Saat mielenrauhan.

hohhoh... Ihan normaalia eikä mitään yliluonnollista.
 
ap.
Voi että kun ihmisillä on tarve vetää yliluonnollista kehiin siitä, että aivot tuottaa jotain ääniä tai tavarat unohtuu vääriin paikkoihin ja sähköt vekslaa...

Jos oikein epäilyttää niin asenna kamerat. Saat mielenrauhan.

hohhoh... Ihan normaalia eikä mitään yliluonnollista.
No väkisin sitä alkaa miettiä yliluonnollisia vaihtoehtoja kun ei enää keksi luonnollisia/järkeviä selityksiä asioille.
 
Kun jotain tapahtuu, syntyy ketjureaktio. Raput narahtavat, rupeat kiinnittämään niihin narinoihin huomiota, vaikka ne olisivat aina narisseet, muttet vaan ole aiemmin noteerannut asiaa. Kun alat pohtia rappujen narinoita, olet unohtanut kylppäriin valot, muttet muista niitä koskaan sytyttäneesi. Herkistyt entisestään. Ennen ihan normaaliksi luokiteltavat asiat alkavat tuntua luonnottomilta ja kuulet ja näet asioita, joita on aina sattunut, mutta nyt vaan kiinnität niihin eritavalla huomiota.

Toki on myös mahdollista, että joku yrittää herättää huomiosi.
 
ap.
[QUOTE="Anu";27902091]http://kaija.juurikkala.fi/index.php

Täältä lisää tietoa asiasta, kannattaa perehtyä. Onnea tutkimusmatkalle :)[/QUOTE]

Sori mutta meni ohi. En löytäny sivuilta mitään tähän liittyvää...
 
jbgbuyg
Meiltä on kulunut ääniä, edellis kerrasta oli 1,5v.

Nyt kun lapset menivät mummolaan, oli 5min. hiljaista ja nautin! yhtäkkiä makuuhuoneesta kuului rääkäisy (tiätte kun kun vauva herää"kauhuissaan") ja ja sekunnin ajan mietin että onko vauva kotona :D Toisaalta kuulosti variksenkin rääkäisyltä, eipä kyllä mahdollista, räppänät kiinni..

Kahdella edelliskerralla kuullut sanan jonka joku kuiskaa korvaan, yksin olin silloinkin.

Kerran hermostuin lapsen ja toisesta huoneesta kuului hirveä kolina, kai joku meinasi että älä sille lapselle suutu.

Mikä tuo rääkäisy oli?? pelottaa olla yksin kotona! Jo muuton jälkeisenä päivänä ahdisti yksin, seurassa ei..
 
ap.
Kun jotain tapahtuu, syntyy ketjureaktio. Raput narahtavat, rupeat kiinnittämään niihin narinoihin huomiota, vaikka ne olisivat aina narisseet, muttet vaan ole aiemmin noteerannut asiaa. Kun alat pohtia rappujen narinoita, olet unohtanut kylppäriin valot, muttet muista niitä koskaan sytyttäneesi. Herkistyt entisestään. Ennen ihan normaaliksi luokiteltavat asiat alkavat tuntua luonnottomilta ja kuulet ja näet asioita, joita on aina sattunut, mutta nyt vaan kiinnität niihin eritavalla huomiota.

Toki on myös mahdollista, että joku yrittää herättää huomiosi.
Ei ne silleen ketjussa tapahdu, että kun yksi tapahtuu ja keskityn siihen niin toisaalla narahtaa... vaan yksittäisiä äännähdyksiä, kolahduksia, narahduksia tai muita outoja juttuja. Yksi asia kerrallaan ja yksi asia päivässä. Tai yksi aamulla, yksi illemmalla.

Kerran juttelin äidille ääneen, taisin kertoa miten ikävöin ja että olisi kiva kuulla mitä hänelle kuuluu. Sitten ovikello pärähti soimaan oudolla äänellä (voi valita useita ääniä) ja menin mieheltä kysymään ulkoa että soittiko ovikelloa niin sanoi että ei soittanu eikä kukaan muukaan ollut. Ja kysyin että mikä ääni ovikellossa on niin mies vastasi että normi-pimpom ja ovikello soi tätä ennen ihan eri äänellä, sellainen melodinen pimputus.

Kuka/mikä se olisi joka yrittää herättää huomioni?
 
"sivustaseuraaja"
minä oon viime aikoina herännyt uudehkossa kerrostalossa siihen, että joku kävelee öisin meidän eteisen käytävää pitkin. Herään siihen ja ajattelen että joko se kuului käytävästä tai sitten jonkun pitäis kävellä hiljempaa meidän eteisessä. Tuo tyyppi siis herättää minut jotenkin. Haluaa tulla huomatuksi.
 
vierailija
Olen viimeisen parin viikon aikana huomannut kotona outoja tapahtumia. Täytyy sanoa, etten varsinaisesti usko yliluonnolliseen mutta nyt alkaa mietityttää...

Olen kuullut useita kertoa outoja ääniä, yksinkertaisia kolahduksia tai narahduksia portaissa kuin joku kävelisi niissä (portaat siis narisee kun niissä oikeasti kävelee) ja huudahduksia kuin joku lapsi tai muuten kimeä-ääninen ihminen huutelisi outoja äänähdyksiä tai jopa sanoja vaikka tiedän, ettei kukaan ihminen näitä ole aikaan saanut. Toisinaan tavarat vaihtavat paikkaa tai valot syttyvät itsekseen huoneisiin... viimeisimpänä huomasin kun kylpyhuoneeseen oli syttynyt valot eikä siellä varmasti kukaan ollut käynyt kun olin yksin kotona. Talomme on rakennettu joskus 90-luvun aikana, tarkemmin en muista. Olemme asuneet tässä puolisen vuotta ja koskaan aikaisemmin en mitään ole kuullut/nähnyt.

Olen nyt miettinyt, että olenko sekoamassa vai mitä ihmettä nämä jutut on.
Et ole sekoamassa. Tämä on aika yleistä kun joku henki ei ole päässyt perille.
 

Yhteistyössä