Miksi lapset kasvaa niin äkkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahistaa

Vieras
Tänään oli sitten kouluun lähtevän esikoisen vanhempainilta. Mulle tuli ihan hirvee olo, että nyt alkaa olla varhaislapsuus takana ja viimeistään nyt on löysättävä suitsia. En voi siis enää koko ajan vaikuttaa, mitä lapsen elämässä tapahtuu. Tai no onhan hän nytkin päivät eskarissa, mutta tietysti vapaus lisääntyy koulun alkaessa ja lapsen oma liikkumatila kasvaa.

Mä olen ollut varmaan ihan paska äiti, kun esikoisen vauva-aikana tuskailin valvottuja öitä ja joskus olin aivan raivona, kun vauva huusi koliikkiansa aamuyölle ja melkein toivoin, että joku hakis vauvan pois. Sitten syntyi vielä pari lasta lisää ja olen tullut vaatineeksi aivan liikaa esikoiselta. On tullut rähjättyä sille ihan turhaan monista jutuista ja oltua kärsimätön. Monessa asiassa olen peesannut ja ohjaillut ihan liikaakin ja odottanut sitä, että kasvaisi ja viisastuisi tuo tenava jo äkkiä. Ja nyt se sitten lähtee kouluun.

Voi että miten monta asiaa tekisin toisin, jos hänet nyt saisin vauvana käsiini.

Se hyvä puoli on siinä kun saa vanhana lapsia, niin näkee tuon ajan lyhyyden paaaljon paremmin kuin nuorena :D. Suhtautuu yöheräämisiinkin vähän paremmin. Tai no siis normaaleihin yöheräämisiin, mutta muutenkin, näkee koko ajan sen miten nopeasti aika kuluu. Varmasti siis se kyllä siltikin rassaisi jos olisi koliikkivauva.

Vanhin lapsi on jo aikuinen ja on outoa miten paljon unohtaa yksityiskohtia hänen lapsuudestaan mutta yksi mieleenpainuva hetki, jonka muistan elävästi on se, kun lapsi lähti ekaa päivää kouluun reppu selässä kadoten kaverin kanssa nurkan taakse. Heilautti kättään ja sinne meni.

Luojan kiitos lapset kasvaa äkkiä!! ;)

Voin sanoa että nyt elän elämäni parasta aikaa kun ihan kohta mun kaikki lapset ovat koululaisia. :heart:

Pieniä on kiva hoitaa mutta ne on niin ihana antaa illalla omaan kotiin.

Niin meneee aika nopsaan, kuopuskin jo täysi-ikäinen ja isommat saavat minut pian iässä kiinni. 4-kymmenellä vanhin.
Kuopuksen saadessani olin 40vee ja vuodet vain hurahtaneet, vaikka yrittänyt jarrutellakin ja nauttia kauan.

Yhteistyössä