G: Rehellisesti, mitä mieltä olet yh-äideistä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Pidän sitä ainoona oikeena perhemuotona naiselle. Minusta miehen ja naisen ei kuulu asua saman katon alla, mutta yleensä naiset kuitenkin pullauttavat jossain vaiheessa lapsen/lapsia.
Eli luonnollinen asiaintila.

Minusta yyhoot on asian ytimessä, rakastan olla yyhoo. Jos en ois yyhoo niin oisin sinkku, yksineläjä.
:LOL:

Sori, tuli spontaani nauru tuon lukiessa.

Ilman sen kummempia ajatuksia siis.

Jokaisen yksinhuoltajaäidin takana on tunari mies.

No ei nyt ihan. :D
Tarinoita on yhtä monta kuin yksilöäkin, joten vaikea sanoa yhtään mitään.
Enkä koe tarpeelliseksikaan olla heistä mitään mieltä, ei kutita mun ahteria niin paljoa.

Itse tykkään olla yksin, mutta en pidä sitä ideaalina lapsen kannalta.
Yksi suurimmista toiveistani onkin, että lapsellani olisi tulevaisuudessa minun lisäkseni myös muita läheisiä aikuisia, ettei hänen tarvitsisi turvautua vain minuun ja olla vain minun armoilla.

"Sanna"
Omaa yh-äitiäni kunnioitan suuresti. Hän teki kahta työtä ja antoi meille kahdelle lapselleen onnellisen lapsuuden. Äitini teki sekä miesten että naisten työt omakotitalossamme. Huolsi öljypolttimen, teki ulko- ja sisäremontit itse yksin, vaihtoi auton renkaat jne.

Sen sijaan näitä nykyajan teini yh-äitejä en arvosta pätkääkään, kun sysäävät lapsensa muiden niskoille, eivätkä pärjää hetkeäkään ilman apua.

"vieras"
Tuo työstä pois olo on kyllä yksi huono puoli. On todella ikävää soittaa pomolle että lapsi on taas sairas.. Ja jos on jotakin tarttuvaa sorttia niin kohta olen minäkin. Varsinkin kun lapsi oli aloittanut pk:ssa niin sairasti kaiken mahdollisen :/
Ymmärrän, mutta on se yhtä kettua työpaikallekin, kun yksi saattaa olla kuukauden joka viikko vajaat päivät töissä, se syy siihen poissaoloon ei oikeastaan lohduta yhtään.

serafiinatar
[QUOTE="vieras";27882983]valitettavasti p
akko sanoa: huonoja työntekijöinä, koska a-i-n-a pois töistä milloin minkäkin asian takia...[/QUOTE]
Vaikka elän yhden aikuisen taloutta, lapsilla on isäkin, joka on velvollinen hoitamaan sairasta lastaan. Meillä yhteishuoltajuudessa toimii, et voimme vuorotellen olla kipeän lapsen kanssa. Miks äiti olisi parempi hoitamaan kipeää lasta, kuin isä? Molemmat osaa pyörittää telkkarista lastenohjelmia ja antaa juotavaa ja viedä lääkäriin.

serafiinatar
Jokaisen yksinhuoltajaäidin takana on tunari mies.

No ei nyt ihan. :D
Tarinoita on yhtä monta kuin yksilöäkin, joten vaikea sanoa yhtään mitään.
Enkä koe tarpeelliseksikaan olla heistä mitään mieltä, ei kutita mun ahteria niin paljoa.

Itse tykkään olla yksin, mutta en pidä sitä ideaalina lapsen kannalta.
Yksi suurimmista toiveistani onkin, että lapsellani olisi tulevaisuudessa minun lisäkseni myös muita läheisiä aikuisia, ettei hänen tarvitsisi turvautua vain minuun ja olla vain minun armoilla.
Jos yhteishuoltajuus toimii hyvin, ni lapsi voi turvautua molempiin vanhempiinsa ja molempien puolen isovanhempiin. Ei aina ydinperheessäkään lapsi voi turvautua molempiin vanhempiin.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";27886008]Ymmärrän, mutta on se yhtä kettua työpaikallekin, kun yksi saattaa olla kuukauden joka viikko vajaat päivät töissä, se syy siihen poissaoloon ei oikeastaan lohduta yhtään.[/QUOTE]

Kyllä ydinperheäiditkin ovat yhtä paljon poissa lasten sairastelujen vuoksi kuin yh! Eivät anna miesten hoitaa. Ja jos antavat, käyttävät järjestelmää väärin jos lapsi on kauemmin kipeänä kuin 3 päivää. Molemmat vanhemmat ovat 3 päivää pois vuorotellen kun siitä saa palkan. Jos yh:n lapsi sairastaa yli 3 päivää niin 3 päivän jälkeen on palkatonta.

Itse olen työyhteisön ainoa yh ja mulla on vähiten sairauspoissaoloja oman ja lasten takia!

"vieras"
Vaikka elän yhden aikuisen taloutta, lapsilla on isäkin, joka on velvollinen hoitamaan sairasta lastaan. Meillä yhteishuoltajuudessa toimii, et voimme vuorotellen olla kipeän lapsen kanssa. Miks äiti olisi parempi hoitamaan kipeää lasta, kuin isä? Molemmat osaa pyörittää telkkarista lastenohjelmia ja antaa juotavaa ja viedä lääkäriin.
Näinhän sitä luulis kaikkien muidenkin toimivan, mutta ei :) Tiedän tapauksen, jossa viikko-viikko systeemillä olevat lapset viedään aina äidille sairastamaan, vaikka olisi isäviikkokin, jolloin kaikki sairaspäivät tulee äidin työnantajan niskoille....

"Vieras"
Äärettömän tyhmä tuo kaupungin vuokra-asunto ja autottomuus -kommentti. Minä olen yh, ja olen matkustellut, koulutettu, asun kyllä vuokra-asunnossa, mutten enää pitkään, on vakituinen työ, lapsella on harrastuksia. En koe olevani köyhä. Panostan lapseen, vietän hänen kanssaan aikaa. Olen itsenäinen, sisukas, minulla on päämääriä, olen tottunut kantamaan vastuun, olen vahva, positiivinen. Lapseni saa tällaisia vaikutteita minulta. Isäänsä näkee säännöllisesti, ja minä seurustelen fiksun miehen kanssa, mutta ei ole vielä ainakaan aikeita muuttaa yhteen. Lapseni on sosiaalinen, hyvä koulussa. Sukulaisia, ystäviä ja muutakin tukiverkkoa olen tietoisesti luonut. Autokin minulla on... Se itsenäisyys on ollut tämän yksinhuoltajuuden tulosta kyllä, ja siitä olen ylpeä. Minä pystyn tekemään kaiken ihan itsekin, en välttämättä tarvitse ketään huolehtimaan asioista.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27886172]Kyllä ydinperheäiditkin ovat yhtä paljon poissa lasten sairastelujen vuoksi kuin yh! Eivät anna miesten hoitaa. Ja jos antavat, käyttävät järjestelmää väärin jos lapsi on kauemmin kipeänä kuin 3 päivää. Molemmat vanhemmat ovat 3 päivää pois vuorotellen kun siitä saa palkan. Jos yh:n lapsi sairastaa yli 3 päivää niin 3 päivän jälkeen on palkatonta.

Itse olen työyhteisön ainoa yh ja mulla on vähiten sairauspoissaoloja oman ja lasten takia![/QUOTE]

Niin, se 3 päivää peräjälkeen, sitten viedään lapsi hoitoon/kouluun ja ollaan seuraavan viikon aluksi taas 2-3 päivää poissa :) Ja ei, jostain syystä ydinperheäidit eivät ole meidän työpaikalla poissa yhtä paljon lastensa kanssa.

"Huh"
[QUOTE="vieras";27881888]-kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia[/QUOTE]

Apua! Minä olen yksinhuoltajan lapsi, kasvanut suurinpiirtein em. puitteissa! Kyllä minusta ihan normaali ja pärjäävä tuli, ainkin omasta mielestä! Itse en edusta mitään noista edellä mainituista; omakotitalo on, kaksi autoa, matkustellaan, en ole ikinä edes maistellut tupakkaa, minulla on kolme ammattitutkintoa ja vaikituinen työpaikka! Muut ehkä osaisivat arvioida paremmin, olenko omituinen...? :D

no tuota
[QUOTE="Huh";27886202]Apua! Minä olen yksinhuoltajan lapsi, kasvanut suurinpiirtein em. puitteissa! Kyllä minusta ihan normaali ja pärjäävä tuli, ainkin omasta mielestä! Itse en edusta mitään noista edellä mainituista; omakotitalo on, kaksi autoa, matkustellaan, en ole ikinä edes maistellut tupakkaa, minulla on kolme ammattitutkintoa ja vaikituinen työpaikka! Muut ehkä osaisivat arvioida paremmin, olenko omituinen...? :D[/QUOTE]

Ihan selvästi, omituisen normaalilta kuullostat :D

"Vieras"
[QUOTE="vieras";27886197]Niin, se 3 päivää peräjälkeen, sitten viedään lapsi hoitoon/kouluun ja ollaan seuraavan viikon aluksi taas 2-3 päivää poissa :) Ja ei, jostain syystä ydinperheäidit eivät ole meidän työpaikalla poissa yhtä paljon lastensa kanssa.[/QUOTE]

En usko että kovinkaan moni yh käyttää järjestelmää väärin, koska ap:n mainitsemien ennakkoluulojen vuoksi kaikki yh:t ovat jossain määrin silmätikkuina. Kytätään menemiset ja tulemiset, lapset ja niiden varustus ym. Minäkin olen yh ja olen todella vähän pois töistä. Ajelin uudella ja OMALLA Audilla ja heti ollaan kyselemässä miten yh:lla voi olla varaa sellaiseen , onko kenties myynyt persettä. Juu en ole, vaan tehnyt töitä. Ja nämä kommentit usein kateellisten ydinperheäitien, joilla ei varaa ja mies usein maksaakin kaiken....

"Vieras"
Olen samaa mieltä yllä olevan kanssa. Eniten yh-äitejä parjaavat ydinperheen äidit. Ilkeyttään, katetuttaan, tunteakseen itsensä paremmaksi, minkä lie takia... Nainen on naiselle susi. Kokemusta on. Yh-äidit ovat paljon avarakatseisempia, suvaitsevaisempia ja laittaa lapsena useammin etusijalle kun ydinperheen äiti. Kokemusta on!

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27889414]Olen samaa mieltä yllä olevan kanssa. Eniten yh-äitejä parjaavat ydinperheen äidit. Ilkeyttään, katetuttaan, tunteakseen itsensä paremmaksi, minkä lie takia... Nainen on naiselle susi. Kokemusta on. Yh-äidit ovat paljon avarakatseisempia, suvaitsevaisempia ja laittaa lapsena useammin etusijalle kun ydinperheen äiti. Kokemusta on![/QUOTE]

Lasten etusijalle laittaminen tarkoittaa sitä, että hankkii ne lapset sellaisen miehen kanssa, joka pysyy lasten elämässä läsnä joka päivä. :)

Ja eniten yh-äitejä kylläkin parjaavat miehet, naisilla ei ole mitään tarvetta parjata yh-äitejä kun lähinnä käy sääliksi kun joutuvat tekemään kaiken yksin. Ainoa tilanne, joka ärsyttää teidän taholta on ne yh:t, jotka ei elätä itse itseään ja lapsiaan vaan elävät pelkkien tukien varassa vailla aikomustakaan mennä töihin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27889440]Lasten etusijalle laittaminen tarkoittaa sitä, että hankkii ne lapset sellaisen miehen kanssa, joka pysyy lasten elämässä läsnä joka päivä. :)
[/QUOTE]

peesaus

"Vieras"
[QUOTE="vieras";27889440]Lasten etusijalle laittaminen tarkoittaa sitä, että hankkii ne lapset sellaisen miehen kanssa, joka pysyy lasten elämässä läsnä joka päivä. :)

Ja eniten yh-äitejä kylläkin parjaavat miehet, naisilla ei ole mitään tarvetta parjata yh-äitejä kun lähinnä käy sääliksi kun joutuvat tekemään kaiken yksin. Ainoa tilanne, joka ärsyttää teidän taholta on ne yh:t, jotka ei elätä itse itseään ja lapsiaan vaan elävät pelkkien tukien varassa vailla aikomustakaan mennä töihin.[/QUOTE]

No aina ei voi kuule tietää että olet 100% valinnut oikean miehen. Se voi kuolla, seota kun jää työttömäksi tai löytää toisen naisen tms.

Ja kyllä minä tunnen enemmän niitä ydinperheen äitejä, jotka eivät elätä itse itseään tai lapsiaan vaan elävät pelkkien tukien tai miehen tulojen varassa vailla aikomustakaan mennä töihin. Esim. yh:lla ei ole varaa olla 3 vuotta kotona tai kauemmin lasten kanssa tulottomana, mutta ydinperheen äiti elää miehen tulojen varassa eikä tuota yhteiskunnalle veroja tai edes itselleen eläkettä....

"Vieras"

Ja eniten yh-äitejä kylläkin parjaavat miehet, naisilla ei ole mitään tarvetta parjata yh-äitejä kun lähinnä käy sääliksi kun joutuvat tekemään kaiken yksin. Ainoa tilanne, joka ärsyttää teidän taholta on ne yh:t, jotka ei elätä itse itseään ja lapsiaan vaan elävät pelkkien tukien varassa vailla aikomustakaan mennä töihin.[/QUOTE]

No ei ne kaikki ydinperheen isätkään ole läsnä joka päivä. Usein eletään kulisseissa kun ei haluta erota, varsinkaan ydinperheiden äideillä ei ole uskallusta joutua yksinhuoltajaksi. Sitten annetaan miehelle kaikki pettämiset, pitkät työmatkat, miesporukkareissut sun muut anteeksi, ettei mies vaan lähde.... Näitä liittoja on niin paljon.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";27889492]No ei ne kaikki ydinperheen isätkään ole läsnä joka päivä. Usein eletään kulisseissa kun ei haluta erota, varsinkaan ydinperheiden äideillä ei ole uskallusta joutua yksinhuoltajaksi. Sitten annetaan miehelle kaikki pettämiset, pitkät työmatkat, miesporukkareissut sun muut anteeksi, ettei mies vaan lähde.... Näitä liittoja on niin paljon.[/QUOTE]

No itseasiassa eikö juuri noista liitoista synny niitä yh-vanhempia? :)

Yhteistyössä