Osaako joku neuvoa villasukan kantapään teon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ohjeella missä ei tarvi silmukoita jakaa kolmeen osaan? Oon aina tehny äidin ohjeella ja ei oo tarvinu noita silmukoita mitenkään jakaa vaan on kavennettu ihan noilla kahdella puikolla. Oon siis sen "lapun" kutonu kahdella puikolla ja nyt pitäs alkaa kaventamaan mut miten?
Edellisistä villasukista jo useampi vuosi aikaa ja nyt en saa äitiä kiinni et vois auttaa.
Netistä löysin vain tuon ohjeen missä jaetaan silmukat kolmeen osaan.

no periaatteessa sen kavennuksen voi tehdä kahdellakin puikolla, pidät vain mielessä montako silmukkaa sillä ensimmäisellä puikolla on vaikka ovatkin keskisilmukoiden kanssa samalla puikolla

Montako silmukkaa sulla on siinä kantalapussa?

No teen esimerkin 30 silmukalla: kudo 19 s ja sen jälkeen 2 s yhteen, käännä työ, kudo 9 s ja 2 s yhteen, käännä työ, kudo 9 s ja 2 s yhteen jne. kunnes jäljellä on enää 10 s.

Tosin toi on se jako menetelmä, mutta kahdella puikolla siitäkin selviää.

no periaatteessa sen kavennuksen voi tehdä kahdellakin puikolla, pidät vain mielessä montako silmukkaa sillä ensimmäisellä puikolla on vaikka ovatkin keskisilmukoiden kanssa samalla puikolla

Joo siis voi varmaan. Mut tuossa mitä ennen oon tehny niitä silmukoita ei jaettu vaan ne kavennukset tehtiin noiden kahden puikon alussa/lopussa jotenkin mut kun en vaan muista miten.
En tiedä onko sitte joku äidin oma sovellus mutta saman näköinen siitä kantapäästä tulee. Ois vaan helpompi tehdä ilman jakamisia.

Montako silmukkaa sulla on siinä kantalapussa?

No teen esimerkin 30 silmukalla: kudo 19 s ja sen jälkeen 2 s yhteen, käännä työ, kudo 9 s ja 2 s yhteen, käännä työ, kudo 9 s ja 2 s yhteen jne. kunnes jäljellä on enää 10 s.

Tosin toi on se jako menetelmä, mutta kahdella puikolla siitäkin selviää.

Mulla 24 silmukkaa tuossa kantalapussa. Eli tällä hetkellä se 12 yhdellä puikolla.

[QUOTE="a p";27882006]Mulla 24 silmukkaa tuossa kantalapussa. Eli tällä hetkellä se 12 yhdellä puikolla.[/QUOTE]

Ota ne kaikki 24 samalle puikolle. Neulo 15s ja 2s yhteen, käännä neulo 7s ja 2s yhteen, käännä neulo 7s ja 2s yhteen jne.

Osaanko selittää ymmärrettävästi?

Yhteistyössä