Tää ei oo provo. Kysymystä siis koskien alkoholia!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyselijä"

Vieras
Kuuloostaa niin olevan kaikki sinut alkoholin kanssa, kun tuota yhtä ketjua lukee. Mä siis nakkaan tähän kysymystä....

Jokaisella on varmaan joku tuttu, joka on ollut jossain onnettomuudessa alkoholin vaikutuksen alaisena. Kerrtokaapa esimerkkejä.
Ihan turha kellään siis täällä väittää, ettei alkholi ole koskaan aiheuttanut mitän kellekään tutulle tai tutuntutulle.
 
Mulla ei ole ketään tuttua, joka olisi joutunut onnettomuuteen tai tapaturmaan (what ever) alkoholin vaikutuksen alaisena. Ja käydään kyllä viihteellä silloin tällöin ja juodaan alkoholijuomia.
 
Tässä joitain, kaikkea en voi listata. Mutta nämä ovat saaneet sen aikaan, että itse olen pidättäytynyt alkoholista parin kokeilun jälkeen kokonaan.

-naapuri hyppäs 5 kerroksesta kännipäissään alas ja kuoli
-ystävän isä kuoli, kun kännissä kaatui kerrostalon portaissa ja löi päänsä
-kaksi ex-koulukaveria on päissään ampunut ihmistä. Toinen äitinsä (kuoli) ja toinen itsensä.(kuoli myös)
-pari tuttua ajanut humalassa niin, että sattunut vakavampaa onnettomuutta
-tuttu nainen tuli miehensä kanssa ravintolasta pikkuhuppelissa, auto ajoi suojatiellä päälle. Tästä jäi sellaiset vammat, että työkykykin meni. (huom, syy oli autoilijan, mutta jos tää tyyppi ei ois ollu huppelissa, ois ehkä kerinnyt reagoida ja varoa autoa)
-lisäksi baareissa ym tappeluita, pahoinpitelyitä jne jne...

Mä ajattelin, että kun mulla on lapsia, mä en ikinä aseta perhettäni noihin vaaroihin. Onneksi mieheni on samalla linjalla kanssani.
 
Äitini oli rajussa kolarissa rattijuopon kyydissä, 2vk tajuttomana, aivoverenvuoto tms joka vaati aivoleikkauksen.
Aikaa tästä jo kauan. Pää edellä lensi asfalttiin ja auto pyöri hänen ylitseen

Silloin ei ollut turvavöitä, ne olis saattaneet vähän pelastaa
 
Yks etäinen sukulainen sai juoppohulluuskohtauksen ja ampui itsensä. Muita ei oo tullut vastaan. Tuolla tyypillä oli rajua alkon käyttöä vuosikaudet ja mielenterveysongelmia.

Mä en usko että mun "sinuuteni alkoholin kanssa", eli pari viinilasia tai olutta silloin tällöin ajaa mua tohon pisteeseen.
 
Onhan näitä...
Murtunut nilkka kännikohelluksesta
Kylkiluut poikki kun "vähän" horjahti tanssilattialla
Tippunut puusta
Ajanut fillarilla työmaamonttuun
Tippunut voimistelutelineeltä
Rähinäviinan jälkeen nakkikioskijono tappeluita...

Nämä nyt tuli ekana mieleen. Itselle ei tietenkään ole sattunut mitään, kaikki tutuille.
Eikö sitä puhuta myös humalaisen tuurista? :)
 
[QUOTE="kyselijä";27874347]Tässä joitain, kaikkea en voi listata. Mutta nämä ovat saaneet sen aikaan, että itse olen pidättäytynyt alkoholista parin kokeilun jälkeen kokonaan.

-naapuri hyppäs 5 kerroksesta kännipäissään alas ja kuoli
-ystävän isä kuoli, kun kännissä kaatui kerrostalon portaissa ja löi päänsä
-kaksi ex-koulukaveria on päissään ampunut ihmistä. Toinen äitinsä (kuoli) ja toinen itsensä.(kuoli myös)
-pari tuttua ajanut humalassa niin, että sattunut vakavampaa onnettomuutta
-tuttu nainen tuli miehensä kanssa ravintolasta pikkuhuppelissa, auto ajoi suojatiellä päälle. Tästä jäi sellaiset vammat, että työkykykin meni. (huom, syy oli autoilijan, mutta jos tää tyyppi ei ois ollu huppelissa, ois ehkä kerinnyt reagoida ja varoa autoa)
-lisäksi baareissa ym tappeluita, pahoinpitelyitä jne jne...

Mä ajattelin, että kun mulla on lapsia, mä en ikinä aseta perhettäni noihin vaaroihin. Onneksi mieheni on samalla linjalla kanssani.[/QUOTE]

Kyllä siinä on tuttavapiirilläkin vähän tekemistä että onko mitä sattunut...
 
[QUOTE="kyselijä";27874347]Tässä joitain, kaikkea en voi listata. Mutta nämä ovat saaneet sen aikaan, että itse olen pidättäytynyt alkoholista parin kokeilun jälkeen kokonaan.

-naapuri hyppäs 5 kerroksesta kännipäissään alas ja kuoli
-ystävän isä kuoli, kun kännissä kaatui kerrostalon portaissa ja löi päänsä
-kaksi ex-koulukaveria on päissään ampunut ihmistä. Toinen äitinsä (kuoli) ja toinen itsensä.(kuoli myös)
-pari tuttua ajanut humalassa niin, että sattunut vakavampaa onnettomuutta
-tuttu nainen tuli miehensä kanssa ravintolasta pikkuhuppelissa, auto ajoi suojatiellä päälle. Tästä jäi sellaiset vammat, että työkykykin meni. (huom, syy oli autoilijan, mutta jos tää tyyppi ei ois ollu huppelissa, ois ehkä kerinnyt reagoida ja varoa autoa)
-lisäksi baareissa ym tappeluita, pahoinpitelyitä jne jne...

Mä ajattelin, että kun mulla on lapsia, mä en ikinä aseta perhettäni noihin vaaroihin. Onneksi mieheni on samalla linjalla kanssani.[/QUOTE]

Teidän ei kyllä kannatakaan siihen pulloon koskea, kun se voi johtaa tuollaiseen käytökseen!

Me muut taas voimme ihan hyvin käyttää sitä alkoholia kohtuudella :)
 

Yhteistyössä