onko järkeä valita e-pillerit ehkäisyksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieluummin muuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieluummin muuta

Vieras
Niinku kaikki varmaan tietää niihin liittyy sivuvaikutuksia, kohonnut riski saada veritulppa, mahdollisesti nostaa rinta ja kohdunkaulan syöpä riskiä.
Lääkärit tietty suosittelevat e-pillereitä ja pitävät niitä turvallisina. Mutta eipä kukaan lääkäri sitä voi oikeasti tietää kellä on riski esim veritulppaan vaikka tekoa kuinka huolellisen kartoituksen riskistä potilaalle.
Mä en vaan osaa päättää haluanko ottaa riskiä.

Itselleni raskaus ei mikään maailmanloppu. Mies taas ei juuri nyt halua perheenlisäystä mutta kuitenkin kyllä vielä jossain vaiheessa.
No neuvottelette yhdessä sen, miten toimitte siinä tilanteessa, jos raskaus alkaa, vaikka sitä "ei ole yritetty". Lisäksi sovitte siitä, miten toimitte, ettei se alkaisi.

Yksinkertaista? :D Ei, yleensä, kokemukseni mukaan. Ja toisaalta kuitenkin on.

Mutta pakko ei ole E-pillereitä syödä, jos ei halua.

Se on molemmille selvä että jos ehkäisystä huolimatta raskaus alkaa se saa ilman muuta jatkua.
Taitaa vaihtoehdot olla lähinnä pillerit tai kondomi. Pillerit pelottaa ja kondomin kanssa tuuppaa seksiä olemaan tosi harvoin.

Se on molemmille selvä että jos ehkäisystä huolimatta raskaus alkaa se saa ilman muuta jatkua.
Taitaa vaihtoehdot olla lähinnä pillerit tai kondomi. Pillerit pelottaa ja kondomin kanssa tuuppaa seksiä olemaan tosi harvoin.
No ei tuo minusta kuulosta edes kovin vaikealle tilanteelle, varsinkin jos kumpikin luotatte siihen, että olette raskaudesta samaa mieltä.

Kondomit käyttöön ja mielikuvitusta seksiin.

Mulla on qlaira-merkkiset yhdistelmäpillerit. Ne on matalahormooniset ja tuntuu sopineen mulle muutaman kuukauden. Ehkääsyrengas ei sopinu mulle, yks pillerimerkki sai limakalvot kuivumaan ja yhden halusin vaihtaa sen takia, että saattaa lisätä migreeniä.

Mulle lääkärit eivät ole suositelleet pillereitä, pikemminkin sanoneet että mielellään ei. Sen vuoksi, koska mulla on välillä jo teinistä asti jouduttu seuraamaan verenpaineita ja meillä on suvussa paljon sydän- ja verisuonisairauksia ja isällänikin veritulppia jo nuorena. Äidillä on ollut rintasyöpä ja itekin joudun jatkuvasti ravaamaan papa-kokeessa ja tähystyksessä kun papa-luokka vaihtelee II ja III välillä. Ja tupakoin.

Olen ennen pillereitä käyttänyt ja ne saa pään niin sekasi että nej tack enää..

Ei aina. Minä aloitin niillä ja muutuin aivan eri ihmiseksi. Seksi ei kiinnostanut palaneen puupennin vertaa. Olin aina väsynyt, rintani paisuivat ja olivat niin arat, etten enää kyennyt nukkumaan lempiasennossani, vatsallaan. Kun aviopuolisoni näki, miten kärsin, hän kehoitti minua luopumaan pillereistä. Näin tein. Kaikki muuttui taas ennalleen.

No eiköhän se tosi pieni riski ole saada verotulppa ja vaikka saiskin, tuskin siihen kuolee nuori ihminen... Kortsuhan on hyvä vaihtoehto jos kerran lapsi ei ole katastrofi.

Itse söin pillereitä 10 vuotta ja nuo vuodet olin ihan tyytyväinen niihin.. No elokuussa lopetin ja huomasin eron ns. normaaliin, enkä kyllä enää aio pillereitä popsia. Nyt ollaan onnellisesti raskaana ja raskauden jälkeen hetki kumilla ja sen jälkeen joko toivomme toista lasta tai siirrymme kierukkaan.

Mie syön minejä, hyvin on toimineet nää vuodet. Nyt ollaan pisteessä että laitettas lopullisesti ehkäsy joten mies hoitaa osansa. Lopetan pillerit kun emme enää halua lopetettavaa ehkäisyä.

Niin, no kaikille pillerit eivät sovi. Itse olen varhais teini-ikäisestä asti syönyt pillereitä, kaksi raskautta takana ja taas aloitin pillerit. Ne sopii minulle, joten miksipä ei. Pillereitäkin on erilaisia, esim. minipillerit jotka toimivat eri tavoin kuin yhdistelmäpillerit, niitä syödään tauotta. Itse kokeilin niitä ensimmäisen lapsen jälkeen, mutteivät sopineet minulle.

Onhan noita muitakin vaihtoehtoja ehdotettu, mutta itse koen tämän omakseni ja pitäydyn siinä. Ja meille kondomi ei ainakaan olisi vaihtoehto, en jaksa temppuilla niiden kanssa ja mieheni ei pahemmin niistä välitä.

olen syönyt e-pillereitä jo16 vuotta,eikä mulla ole tullut niistä mitään sivuvaikutuksia.Kierukkaa en missään nimessä laittaisi sillä ne lisäävät kohdunulkoisten raskauksien riskiä.Kondomi on taas aika hankala vakituisessa parisuhteessa...

Yhteistyössä