mistä löydän tiirun blogin?laittakaa kivoja tai teidän blogi ossia:)??haluan lukea..

  • Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti
"miima"
http://vari-epa-suora.blogspot.com/

Käykääpäs kommentoimassa - onko olemassa vaatteita, joita poika tai tyttö ei voi pitää, koska vaate on "tarkoitettu" sille toisen sukupuolen edustajalle?
 
[QUOTE="miima";25696550]http://vari-epa-suora.blogspot.com/

Käykääpäs kommentoimassa - onko olemassa vaatteita, joita poika tai tyttö ei voi pitää, koska vaate on "tarkoitettu" sille toisen sukupuolen edustajalle?[/QUOTE]

Herra keltainen, herra vihreä ja neiti pinkki. Hassua, että tyttö on kuitenkin sitten se pinkki ja poika vihreä, jos sinänsä värillä ei ole väliä.

Mutta siis joo, on olemassa vaatteita jotka on selvästi tytölle tarkoitettuja ja joita en pojalle pukisi.

Esimerkkinä vaikkapa tämä toppi, jonka juuri ostin (toinen kuva).
Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Tule pian, kesä!

Ei tulisi niin pieneen mieleenikään pukea tuota 3v pojalle.

Tämänkään postauksen ensimmäisen kuvan t-paitaa en pojalle pukisi misään nimessä. Enkä kyllä niitä muitakaan t-paitoja.
Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Tekevälle sattuu

Vaikeaa kuvitella että noin niinkuin muutoinkaan pukisin pojalle vaaleanpunaista sydänhörhelöpaitaa tms.

On olemassa myös selvästi pojille tarkoitettuja vaatteita. Ehkei ole mitään tiettyä väriä mitä en tytölle voisi pukea, mutta en kyllä pukisi yhdellekään tytöistäni Spiderman-paitaa, tai asukokonaisuutta, joka olisi hyvin sukupuolineutraali malliltaan ja tumma väriteemaltaan (musta, harmaa, tummansininen, tummanvihreä).

Mielestäni on kivaa, jos vaatteiden perusteella pystyy tunnistamaan lapsen tytöksi tai pojaksi. Ei se nyt mikään välttämättömyys sinänsä ole, mutta itse tykkään pukea tyttöni melko tyttömäisesti.

On siis tosiaan olemassa moniakin vaatteita, jotka on tarkoitettu vain sille toiselle sukupuolelle. Eikä se ole misään määrin huono asia.
 
"miima"
Herra keltainen, herra vihreä ja neiti pinkki. Hassua, että tyttö on kuitenkin sitten se pinkki ja poika vihreä, jos sinänsä värillä ei ole väliä.

Mielestäni on kivaa, jos vaatteiden perusteella pystyy tunnistamaan lapsen tytöksi tai pojaksi. Ei se nyt mikään välttämättömyys sinänsä ole, mutta itse tykkään pukea tyttöni melko tyttömäisesti.

On siis tosiaan olemassa moniakin vaatteita, jotka on tarkoitettu vain sille toiselle sukupuolelle. Eikä se ole misään määrin huono asia.
Lasten nimitykset tulevat siitä, mikä väri mulle tulee ekana hänestä mieleen. Mielestäni ei ole tyttöjen ja poikien värejä. Lapset saavat myös vaikuttaa omaan pukeutumiseensa, ja tyttö on kovin tyttömäinen pukeutuja, enkä minä sitä mitenkään koeta estellä, jos nyt jotenkin sellaisen käsityksen sait...

Ja kirjoituksessa haettiin nimenomaan vaatetyyppejä, ei yksittäisiä vaatekappaleita. Eli nyt ei ollut kyse kuoseista - sehän nyt on ihan selvää, että kuoseissa tulee hyvin paljon toiselle sukupuolelle suunnattuja vaatteita. Enkä toki ole väittänyt, että olisi huono asia, jos lapsen sukupuolen tunnistaa vaatetuksesta, mutta en myöskään ymmärrä sitä, että näin VÄISTÄMÄTTÄ TULISI olla.
 

Yhteistyössä