onko joku lukenut jo päivän iltasanomia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saako vauvan isä käydä töissä jossa on muitakin ihmisiä? Saavatko vauvan sisarukset käydä koulussa? Saako vauva käydä neuvolassa, jossa käy paljon muitakin vauvoja ja näiden vanhempia?Saako vauva käydä terveyskeskuksessa, jossa vasta sairaita ihmisiä onkin? Saavatko vauvan isovanhemmat käydä töissä, konserteissa, teatterissa, ostoskeskuskessa tai yhtään missään?

Saako vauvan isä käydä töissä jossa on muitakin ihmisiä? Saavatko vauvan sisarukset käydä koulussa? Saako vauva käydä neuvolassa, jossa käy paljon muitakin vauvoja ja näiden vanhempia?Saako vauva käydä terveyskeskuksessa, jossa vasta sairaita ihmisiä onkin? Saavatko vauvan isovanhemmat käydä töissä, konserteissa, teatterissa, ostoskeskuskessa tai yhtään missään?

Saa. Ja sinäkin saat käydä ostoskeskuksissa vauvan kanssa :).

Mä en jaksa enää...

Sille ei taas oikein voi mitään, kun valistaa koululaista pesemään käsiä. Eikä sekään usein riitä. Ostoskeskuksissa taas voi välttää käymästä sen vauvan kanssa.

Ostoskeskukset on tuossa varmaankin sen vuoksi, että niissä nyt lamppaa eniten sitä porukkaa pienen ajan sisällä, joten siksi riski sairastua on todennäköisempää kuin esim. kirjastossa, vaikka riski on kummassakin paikassa.

Ei oikein keksi enää miten sitä tänne kirjoittaville vääntäisi.

1. Kukaan ei ole kieltänyt ketään menemästä minnekään vauvan kanssa.
2. On tutkittu, että ostoskeskuksissa on suurentunut riski saada tartunta.
3. Se, että oma perhe ei ole sairastunut ei tarkoita sitä etteikö kukaan muukaan olisi.
4. Tartunnan voi saada muualtakin, tätä ei kukaan kiistä
5. Aina tartuntaa ei voi välttää teki miten päin tahansa.
6. Itse voi yrittää välttää tartuntaa välttämällä ruukaisia paikkoja
7. Jos koet tarpeelliseksi/pakolliseksi asioida ostareissa, asioi.

Edelleenkin, välttäkää ruuhka-aikoja. Kukaan ei ole muuta väittänyt, älkää olko noin yksinkertaisia.

Ymmärräthän ken guru, että kyse on ruuhkasta, ei itse ostoskeskuksesta? Sitähän tässä yritetään selittää teille jotka otatte otsikot vähän liiankin suurena faktana ajattelematta itse asiaa järjellä.

Siis menköön ostoskeskuksiin kuka tahtoo, mutta ei kannttaisi alkaa kiistämään faktoja, tutkittua tietoa että ruuhkaisissa paikoissa on todennäköisempää että vauva sairastuu.

No totta helvetissä ruuhkaisissa paikoissa taudit leviää helpommin kuin kotona neljän seinän sisällä.
Mutta se ei poista sitä faktaa, että vielä todennäköisempää on, että joku perheenjäsen taudin tuo kotiin töistä, koulusta, julkisista kuin se, että vauva joka vaunuissa suojattuna ja välttäen ihmisten vaunuihin kurkottelua sen saa.

[QUOTE="huoh";27855596]Ymmärräthän ken guru, että kyse on ruuhkasta, ei itse ostoskeskuksesta? Sitähän tässä yritetään selittää teille jotka otatte otsikot vähän liiankin suurena faktana ajattelematta itse asiaa järjellä.[/QUOTE]

Ostoskeskuksissa on sisäilmaa tutkittu, ja esim. ulkoilma tapahtumat ruuhkassa ovat kai pienempi riski. Tottakai kannattaa välttää ruukaisia paikkoja vauvan kanssa, ostarit vaan ovat niitä yleisimpiä missä ihmiset käyvät, ja sellaisia paikkoja kuitenkin joissa ei ole yleensä pakko asioida.

[QUOTE="Vieras";27855629]No totta helvetissä ruuhkaisissa paikoissa taudit leviää helpommin kuin kotona neljän seinän sisällä.
Mutta se ei poista sitä faktaa, että vielä todennäköisempää on, että joku perheenjäsen taudin tuo kotiin töistä, koulusta, julkisista kuin se, että vauva joka vaunuissa suojattuna ja välttäen ihmisten vaunuihin kurkottelua sen saa.[/QUOTE]

Sinun kannattaisi väitellä tuosta kun olet asiasta niin varma. Kumoaisi komeasti monet muut tutkimustulokset :).

Ihmetyttää, että noin tyhmät ylipäänsä niitä lapsia saavat. Ihmetyttää ja kauhistuttaa.

Ostoskeskuksissa on sisäilmaa tutkittu, ja esim. ulkoilma tapahtumat ruuhkassa ovat kai pienempi riski. Tottakai kannattaa välttää ruukaisia paikkoja vauvan kanssa, ostarit vaan ovat niitä yleisimpiä missä ihmiset käyvät, ja sellaisia paikkoja kuitenkin joissa ei ole yleensä pakko asioida.

Kaikissa suljetuissa paikoissa on suurentunut riski ja mitä enemmän ihmisiä, sen enemmän riski kasvaa. Siksi ruuhkaa kannattaakin välttää etenkin suljetuissa paikoissa. Kuka väitti muuta? :)

[QUOTE="hmmm";27855670]Kaikissa suljetuissa paikoissa on suurentunut riski ja mitä enemmän ihmisiä, sen enemmän riski kasvaa. Siksi ruuhkaa kannattaakin välttää etenkin suljetuissa paikoissa. Kuka väitti muuta? :)[/QUOTE]

Vaikka kuka, mutta nyt en enää ehdi/jaksa. Vauva on herännyt joten gotta go. Mukavia vääntöjä teille muille!

Voi hitto. Sama se mitä lääkärit, tutkijat, tohtorit ja yksisilmäiset kulkurit julistaa uutisissa niin aina te olette sen kuuluisan maalaisjärkenne kanssa hyppäämässä vaikka sillalta alas kun se nyt vaan sattuis olemaan lyhin reitti alemmalle tielle.

Onko tuo ilma tutkittu ruuhka-aikaan vai aamupäivällä heti kun paikka aukeaa ja siellä on vasta vähän väkeä?

Ei tarvi kenenkään hermostua kiroamaan ja haukkumaan. Mulla on omia syitä miksi mun tarvii tuollaisissakin paikoissa asioida ja pienen vauvan kanssa nyt mietin riskejä. Mä en edes halutessani pysty jäämään vauvan kanssa kotiin istumaan talvikuukausiksi, on isompia lapsia joille se ei olisi oikein, asioita hoidettavana ja mies niin vähän kotona ettei kaikkea pysty noille ajoille tumppaamaan.

Ilman että huudetaan ostoskeskusten olevan saatanasta tai ettei noi ole määräyksiä vaan suosituksia, voidaanko kuitenkin sanoa että asioimalla aamupäivästä kun väkeä on vähän ja paikka on ollut yön kiinni lapseni joutuu huomattavasti pienempään riskiin sairastua kuin vaikka viikonloppuna tai iltapäivisin kun on ruuhka-aika?

Tätä tämä on. Tutkimusäidit. Jumankeuta kun löytyy se "asiantuntijalääkärin" lausunto joka sattuu vielä miellyttämään, niin asiahan on juuri niin kuin iltikset sen otsikoivat myyntitarkoituksessa. Kenenkään asintuntijan lausuntoja tai tutkimuksiahan ei missään nimessä voi kritisoida tai yhtään ajatella itse järjellä, koska ylhäinen asiantuntija on näin sanonut. Erehtymätön yli-ihminen. Tämä ihan yleisesti, en siis yritä väittää että ko henkilö olisi väärässä, mutta joskus voisi käyttää omiakin aivoja, ehkä se asia ei ole juuri niin mustavalkoinen kuin lehdessä lukee, vaikka oikeassa olisikin. Jos sitten joku kehtaakin esittää mielipiteensä tai pohdintansa asiansa, hän on yksinkertainen, typerä, pää säkissä ja kaikkea muuta kypsää. Sitten ne perus heitot kannattaako TUOLLAISTEN ihmisten lisääntyä diipadaapa. No enpä voi monenkaan ihmisen kykyä ajatella itse omilla aivoillaan kovasti kehua. Eli samalla lapsellisella tasolla mennään, bääääääää!

Bää-bä-äää, lamp...tutkimususkovaiset taas vauhdissa.

Ja kyllä, itse kävin ruokakaupassa synnäriltä tullessamme, enkä ollut lapsen kanssa kolmea kuukautta himassa ja lähikaupassa.
Harso vaunujen aukon eteen ja menoksi, puhtaudesta osasi kyllä vauvan kanssa lähikontaktissa olevat huolehtia.

Eikös se synnytyssairaala kans ole aika pöpöinen paikka?

Vauvahan on kauppakäynnillä omissa rattaissaan tai nukkuu jossain kaukalossa tms, tumput ovat käsissä, eikä kenenkään meidän lapsen kohdalla kukaan ole tullut räkimään siihen vauvan yläpuolelle.
Enemmän ne aikuiset ottavat vastaan pöpöjä kotiinkannettaviksi kauppareissuilta ja töistä, ja isommat sisarukset vaikkapa koulusta.

Niinpä. Sitä voi tehdä ihan kaiken 'oikein' ja silti vauva saattaa tartunnan jostain saada. Meillä 2vkon ikäinen sai jostakin nappastua itselleen rotaviruksen ja sairaalakeikkahan siitä sitten tuli. Sairaalasta kotiuduttiin 6h synnytyksestä, en käynyt vauvan kanssa missään ekoina viikkoina. Mies tuonut kauppareissulta sitten, sitä joutuu tarttumaan niihin ovenkahvoihin ja ostoskoreihin kuitenkin, pessyt huolimattomasti kädet? Keskimmäinen oli kotona minun ja vauvan kanssa mutta esikoinen 3v kävi sitten jo kerhossa kerran viikossa siinä kohtaa, olisko sieltä tullut pöpö? Isommilla olikin rokote annettuna, joten eivät ehkä siksi oireilleet. Rota-viruksen kantajiahan meistä on jokainen.

Jne jne loputtomiin vaihtoehtoja, vaikka kotisohvalla vauvan kanssa kököteltiin.

Tätä tämä on. Tutkimusäidit. Jumankeuta kun löytyy se "asiantuntijalääkärin" lausunto joka sattuu vielä miellyttämään, niin asiahan on juuri niin kuin iltikset sen otsikoivat myyntitarkoituksessa. Kenenkään asintuntijan lausuntoja tai tutkimuksiahan ei missään nimessä voi kritisoida tai yhtään ajatella itse järjellä, koska ylhäinen asiantuntija on näin sanonut. Erehtymätön yli-ihminen. Tämä ihan yleisesti, en siis yritä väittää että ko henkilö olisi väärässä, mutta joskus voisi käyttää omiakin aivoja, ehkä se asia ei ole juuri niin mustavalkoinen kuin lehdessä lukee, vaikka oikeassa olisikin. Jos sitten joku kehtaakin esittää mielipiteensä tai pohdintansa asiansa, hän on yksinkertainen, typerä, pää säkissä ja kaikkea muuta kypsää. Sitten ne perus heitot kannattaako TUOLLAISTEN ihmisten lisääntyä diipadaapa. No enpä voi monenkaan ihmisen kykyä ajatella itse omilla aivoillaan kovasti kehua. Eli samalla lapsellisella tasolla mennään, bääääääää!

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko tämä ensimmäinen kerta kun kuulit tuosta tutkimuksesta?

Ja minä en ole edes k.o artikkelia lukenut, kun en lue iltistä, mutta ei tuo ole mikään uusi juttu. Iltis ehkä sen nostaa myynnin edistämiseksi, kuten aina mitä ikinä se lehti suoltaakin. Ei se silti tarkoita etteikö tuo olisi tutittu ja pitäisi paikkansa. Mutta väitä sinä vain muuta.

Miten se alle puolivuotias vauva ostarilla taudin nappaa? Sehän on hyvin suojattuna siellä eikä koske mihinkään tai nuole mitään pintoja. Jos äiti käy kaupassa niin ihan hyvin voi pieni vauvakin olla mukana, kunhan äiti sitten pesee käsiään huolellisesti.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko tämä ensimmäinen kerta kun kuulit tuosta tutkimuksesta?

Ja minä en ole edes k.o artikkelia lukenut, kun en lue iltistä, mutta ei tuo ole mikään uusi juttu. Iltis ehkä sen nostaa myynnin edistämiseksi, kuten aina mitä ikinä se lehti suoltaakin. Ei se silti tarkoita etteikö tuo olisi tutittu ja pitäisi paikkansa. Mutta väitä sinä vain muuta.

Ei ole. Väitän mitä?

[QUOTE="tiina";27856047]Miten se alle puolivuotias vauva ostarilla taudin nappaa? Sehän on hyvin suojattuna siellä eikä koske mihinkään tai nuole mitään pintoja. Jos äiti käy kaupassa niin ihan hyvin voi pieni vauvakin olla mukana, kunhan äiti sitten pesee käsiään huolellisesti.[/QUOTE]

Ever heard of pisaratartunta? Tsiisus...

Tottakai saa. Nämä luettelemasi ovat vain osa riskiä.
Pitääkö oikeasti tuollaiseen artikkeliin jossa annetaan hyviä suosituksia lapsen terveyden edistämiseksi, lisätä loppuun:

ohje ei ole pakollinen.
Ei koske jos olet yh, ymmärrämme että joudut liikkumaan vauvan kera, ja ise ymmärrät että lapsella on tällöin suurempi riski tartuntatauteihin.
Vauva saattaa saada tartunnan myös muualta vaikka ohjeita noudatettaisiinkiin, eikä allekirjoittanut vastaa siitä oikeudessa, jos lapsi sairastuu ohjeiden noudattamisesta huolimatta.

etc,etc....

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27856131:
Tottakai saa. Nämä luettelemasi ovat vain osa riskiä.
Pitääkö oikeasti tuollaiseen artikkeliin jossa annetaan hyviä suosituksia lapsen terveyden edistämiseksi, lisätä loppuun:

ohje ei ole pakollinen.
Ei koske jos olet yh, ymmärrämme että joudut liikkumaan vauvan kera, ja ise ymmärrät että lapsella on tällöin suurempi riski tartuntatauteihin.
Vauva saattaa saada tartunnan myös muualta vaikka ohjeita noudatettaisiinkiin, eikä allekirjoittanut vastaa siitä oikeudessa, jos lapsi sairastuu ohjeiden noudattamisesta huolimatta.

etc,etc....

:laugh:

Niin kyllä minä ainaki menen liina-ilarini kanssa heti suoraan ostoskeskukseen synnäriltä. Ihan sama mitä jotkut minua asioista ehkä enemmän tietävät suosittelevat. Minulla on maalaisjärkeä ja osaan tosi viksusti ajatella ihan itse ja oon myös tosi cool.

Yhteistyössä