Tässä marketin parkkipaikalla näkyy invapaikat olevan terveiden nuorten suosiossa ja lapsipaikat lapsettomien suosiossa

Istun siis autossa marketin lapsiperhepaikalla. Toinen lapsi nukahti autoon ja mies ja toinen lapsi menivät kauppaan.

Niin mitä olen tässä liikennettä seurannut, niin näille lapsiperhepaikoille näkyy pysäköivän lapsettomat (huom: vanhukset ja invat mun mielestä voivat oikein hyvin parkkeerata niihin!) ja invapaikoilla näkyy olevan autoja, joissa ei ole sitä merkkiä. Äsken lähti yksi nuoripari, jonka auto oli invapaikalla.

Mietin vaan, että miten ihmiset kehtaa?!

No mikset mene sanomaan tuollaiselle että mitä vattua meinaa jos ei ole oikeutta pysäköidä invapaikalle? Turhaan sä siellä autos sisällä jeesustelet epäreilua maailmaa kun et tee asialle mitään.

Oon niin kamala akka että olen kyl sanonut asiasta, hitto invapaikkaa ei viedä sitä oikeasti tarvitsevilta. Ja näitä pässinpäitä on paljon.

-.-
Tommostahan se on...
Kerran avasin turpani kun semmoi keski-ikänen yksinäinen nainen pysäköi lapsiperhepaikalle ja hyppäs ketterästi ulos autosta. Sehän alkokin huutamaan mulle naama punasena, kun sanoin että aika näkymättömät lapset sulla, viitaten siihen lapsiperhemerkkiin. " VITTU MULLA ON IHAN TÄYSOIKEUS PYSÄKÖIDÄ TÄHÄN!! MULLA ON INVAOIKEUDET!!", ... mjoo, ehkä oli, mutta sitä lappua ei kyllä ollu :eek:

No eipä ole mun asiani mennä niille avautumaan. Mistäs tiedän vaikka joku parkkeeraisi yksin lapsipaikalle, koska on menossa hakemaan perheensä kaupasta? Tai vaikka jonkun huonosti liikkuvan vanhuksen lapsi hakee äitiään ja laittaa invapaikalle? Murto-osa varmasti noita, mutta enpä voi tietää kuka on "oikealla asialla" ja kuka ei.

"vieras"
No eipä ole mun asiani mennä niille avautumaan. Mistäs tiedän vaikka joku parkkeeraisi yksin lapsipaikalle, koska on menossa hakemaan perheensä kaupasta? Tai vaikka jonkun huonosti liikkuvan vanhuksen lapsi hakee äitiään ja laittaa invapaikalle? Murto-osa varmasti noita, mutta enpä voi tietää kuka on "oikealla asialla" ja kuka ei.
Juu, noin se on. Tai ainakin jos huomauttaa asiasta, niin pitää esittää asiansa kohteliaasti. Itselleni on sattunut niin, että parkkeerattiin marketin edessä invapaikalla ja joku mies alkoi valittaa, vaikka meillä oli invakortti esillä ja invahenkilö (heikosti kävelevä kouluikäinen lapsi) autossa mukana. Ei tuntunut ollenkaan kivalta. Miehelle kun oli vaikeaa muutenkin pysäköidä invapaikalle ilman valittamisiakin.

Invapaikka on helppo määritellä: sitä tarvitsee ja saa käyttää henkilö jolla on laittaa se oma henkilökohtainen pysäköintilupansa näkyville.

Jos se lapsi useasti kuskailee vaivaista äitiään kaupassa niin äiti lieneen jättänyt autoon sen pysäköintiluvankin jotta saavat kiesit ovien lähelle... :whistle:

[QUOTE="vieras";27826276]Mitä merkitystä??[/QUOTE]

Jos autoa ei saa leveämpään ruutuun jonkun tyhjäpään vuoksi niin on se harmi kun pitää vinottain parkeerata jotta saa vauvan turvakaukalonsa kera ulos autosta ettei kolhi naapuriautoa siinä touhussa.

Tai mukava asetella pyörätuolia auton vierelle ja yrittää mahtua itse avustamaan autosta nousijaa tuolilleen kun ei ole päästy invapaikalle kun jollain mammalla tekee tiukkaa kipsuttaa korkkareillaan normipaikoilta kauppaan.
No onneksi tuota ei tule edes yritettyä, sitä nakataan auto suoraan ovien eteen, autetaan henkilö sisätiloihin ja viedään sitten se hyrysysy poijes. Vaikka helpommallakin olisi voinut päästä.

"erkki"
Perhepaikat ei perustu mihinkään lakiin joten parkkeeraan surutta niihin kun ne ovat lähicittarissa lähinnä Alkoa. Vituttanut muutenkin kuulla esim ravintoloissa lasten mekastusta joten maksan potut pottuina.

[QUOTE="vieras";27826270]Juu, noin se on. Tai ainakin jos huomauttaa asiasta, niin pitää esittää asiansa kohteliaasti. Itselleni on sattunut niin, että parkkeerattiin marketin edessä invapaikalla ja joku mies alkoi valittaa, vaikka meillä oli invakortti esillä ja invahenkilö (heikosti kävelevä kouluikäinen lapsi) autossa mukana. Ei tuntunut ollenkaan kivalta. Miehelle kun oli vaikeaa muutenkin pysäköidä invapaikalle ilman valittamisiakin.[/QUOTE]

Joo, minulle yksi ystäväni kertoi, että saa joskus pahoja katseita kun nuori nsinen parkkeeraa invapaikalle. Mutta lupa on kun on tekojalka.

Tuttua, niin tuttua :kieh:
juur näin...Kyl musta tässä asiassa on aihetta purnata. Ei oo sille invapaikkaa tarvivalle pikkuasia että paikat on varattu pystyvien toimesta jne...Ja perhepaikat on tosiaan niille joiden täytyy saada ovia auki enemmän ja saada ostokset+kersat kaupasta autolle. Kaikilla se raahaaminen sinne kauas ei onnistu.Edes ne ovet auki kunnolla. Aina ei toisaan näy se invapaikan tarve mut tuskin se on sitä jos juoksujalkaa haetaan tupakki aski kaupasta. Ja pysäköidään luvatta.

[QUOTE="Guest";27826540]Kyllä meilläpäin niissä lukee isolla " lapsiperheille"[/QUOTE]

Tääläkin ne taitaa olla perhepaikkoja ja selvennyksenä vielä kuva aikuisesta+lapsista ja kärrystä. Eli niille joilla on mukana turvaistuinikäisiä jne.

Tääläkin ne taitaa olla perhepaikkoja ja selvennyksenä vielä kuva aikuisesta+lapsista ja kärrystä. Eli niille joilla on mukana turvaistuinikäisiä jne.
Mun mielestä ne on just nimenomaan niille lapsiperheille, jossa on vielä kaukalo käytössä tai pitää aikuisen vielä laittaa turvavyö kiinni lapselle. Meidän pitää vielä laittaa toisen lapsen vyö kiinni kun ei vielä itse saa sitä. Kunhan sen oppii, niin en edes aio sitten enää laitta noille lapsipaikoille. Ei se mulle kuulu vaikka joku pysäköisi niille isojenkin lasten kanssa, mutta itse en aio. Kun nimenomaan se kaukalon ja turvavyön laitto ovat hankalia hommia jos viereinen auto on liian lähellä.

Yhteistyössä