Mitä ihmiset oikeen tekee työkseen kun nettotulot niin korkeat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pumbuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";27809329]No, eihän tuo "ope vaan" sanonut että se on surkea. Mutta jos koulun keittäjä yllä saa 2000 bruttona eikä ole käynyt kouluja, on en-ru ope a.) käynyt helvetin ahkerasti lukion että pääsee kieliä lukemaan sisään b.) opiskellut yliopistossa vuosia c.)laillisesti vastuussa oppilaistaan koko päivän ajan ja tekee aika paljon kotityötä opetuksen lisäksi, vaatii paljon ammattitaitoa ja henkisesti usein raskas työ
saa pari hunttia enemmän kuussa?
Reilua?
Alle 2000 käteen on virassa olevalle maisterille on vähän.[/QUOTE]

no toihan on justiin eikä melkeen viherpunikkien ideologian mukaista eli kaikille lähes sama palkka tehtävästä riippumatta

pakko olla reilua, palstatotuus

Ma olen kylla koulutuksen kannnalla, mutta mika ero duunarilla ja kouluttautuneella on, se etta karkeasti ottaen duunarit tienaavat jo heti "uransa" alussa hyvaa palkka ja kouluja kayvat ovat saatoliekilla ne kouluvuodet.
Ja eivat heti koulujensa jalkeenkaaan saa kovinkaan runsasta palkaa verrattuna duunareihin.
Mutta niinhan sita sanotaan ,etta lopussa se kiitos seisoo ja koulutetut hankkivat lopussa paremmin ja luulisin , etta tyo olis myos helpompaa.

Tulipa vaan mieleen, että noilla jotka tienaa 6000 kuussa mutta käteen jää vain 3000, on varmasti joku hieno ja kallis työsuhdeauto. Se nostaa veroprosenttia huimasti.

Ma olen kylla koulutuksen kannnalla, mutta mika ero duunarilla ja kouluttautuneella on, se etta karkeasti ottaen duunarit tienaavat jo heti "uransa" alussa hyvaa palkka ja kouluja kayvat ovat saatoliekilla ne kouluvuodet.
Ja eivat heti koulujensa jalkeenkaaan saa kovinkaan runsasta palkaa verrattuna duunareihin.
Mutta niinhan sita sanotaan ,etta lopussa se kiitos seisoo ja koulutetut hankkivat lopussa paremmin ja luulisin , etta tyo olis myos helpompaa.

No kyllähän fyysiset duunarin työt kuluttaa fyysisesti ja varmasti ei eläkeikää näe niin moni 'duunari' kuin akateemisesti koulutettu, siistiä sisätyötä tekevä ihminen.

• Tykkää
Reactions: Algoma
Koulunkäynninohjaajana tienaan nettona noin 1400 - 1500 euroa. Kyllä tuolla toimeen tulee, mutta olisin enemmän kuin onnellinen parin sadan palkankorotuksesta :)

Ai niin mutta tää ei ollu hyvä palkkainen työ. Onneks kuitenkin tykkään työstäni valtavasti!

Suomessa naisten keskipalkka (brutto) on alle 3.000 euroa ja mediaanipalkka alle 2.500 euroa. Tässä ketjussa on siis erittäin valikoitunut otanta. Suurimmalle osalle Suomen naisista netto alle 2.000 euroa on arkipäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja tylsistynyt työhön;27808769:
Työskentelen koulun keittäjänä ja bruttotuloni ovat 2000e ja käteen jää vaan 1500e. Ja silti sinne töihin on jaksettava kammeta joka helvetin arkiaamu klo 7. Voi kun löytyisi jotain muuta työtä... Jos olisin 20v. nuorempi ja tämä äly niin kävisin niitä kouluja ja opiskelisin jonkun fiksumman ammatin...

Voi vitsi että mä olisin onnellinen jos pääsisin keittäjäksi ja saisin vielä tuon verran palkkaa! :)

[QUOTE="vieras";27810358]Voi vitsi että mä olisin onnellinen jos pääsisin keittäjäksi ja saisin vielä tuon verran palkkaa! :)[/QUOTE]

Siitä vaan kouluttaudut keittäjäksi ja menet töihin.

mä haluun vaihtaa alaa! :D sairaanhoitaja oon, päivätöistä 2340e/kk bruttopalkka, netto joku 1700e. Vuorotöissä saa sit jokuesen satasen enemmän kä'teen, mutta sitten on myös pois kotoa sillon kun muut siellä on. Säälittävää! Mitähän alkaisi tehdä... Mies teollisuuden alalla duunarina ammattikoulupohjalla, palkka olisko 3700e/kk bruttona, vuorotyö.

vuodessa kolmivuorotyötä tekevä saa reippaan kymppitonnin enemmän palkkaa.

Itsellä tulot vaihtelee 0-1500e nettona kun pyritään hoitamaan lapsi vielä kotona, mies on ihan "rivi"sairaanhoitajana shp:lla, toki nyt tässä työn ohessa on opiskellut maisterin paperit mutta se nyt ei palkassa näy ku tekee tavan sh:n hommia, ja hänen tulonsa siis tuo ihan piirun verran alle 60000€/vuosi.

En usko. tai sitten sun mies on aina yövuorossa, joka sunnuntai töissä ja tekee lisätöitä jotka ottaa rahana. Ehkä sillä tavalla voi nippa nappa päästä noihin tuloihin.

[QUOTE="...";27815436]No ei se koulutus todellakaan korreloi palkan kanssa, etenkään Suomessa, eikä etenkään esim humanistisilla aloilla.[/QUOTE]

Pitää paikkansa. Täällä yksi FM, kielen ja viestinnän ammattilainen, IT-osaamistakin löytyy aika paljon enemmän kuin keskivertohumanistilta. Silti korkein bruttopalkka, mitä tähän mennessä olen saanut, on ollut 2600e/kk.

Jouduin/pääsin pois eräästä vakihommasta keväällä 2010, sen jälkeen olen ollut pari kertaa pätkätöissä ja työelämävalmennuksessa ja useita kuukausia myös työttömänä. Uuden työpaikan löytäminen on aivan helvetillisen vaikeaa, jokaikistä mun hakemaa työpaikkaa kohti on ollut 50-350 hakijaa.