onpa taas vaikeeta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
Mitäs mieltä muut ovat asiasta?
Meillä on juhlat, joihin on tulossa läheisempiä ihmisiä. Yksi (Mieheni)sukulaisen puolisosta ei ole niin läheinen, käy kyllä perhejuhlissa, mutta enemmän velvollisuudesta kuin sen vuoksi että haluaisi tavata muita. Itse asiassa minusta tuntuu, ettei pidä musta ollenkaan ja usein välttelee tilanteita ettei tarttis meitä nähdä. Estää osittain myös mieheni ja hänen miehensä kanssakäymistä. Nyt tämä kyseinen nainen on asunut useamman kuukauden Mtelä afrikassa heikon hygienian alueella. On tulossa suomeen päivää ennen juhlia ja on automaattisesti tulossa miehensä mukana juhliin. Meillä on vastasyntynyt vauva ja suoraan sanottuna en haluaisi, että ko ihminen tulisi "afrikan tuliaisineen" juhliin... pelkään, että hän tuo mukanaan jonkun ikävän taudin. Olenko ylihysteerinen? En voi/kehtaa olla heitä kutsumattakaan, koska tämä vain tod.näk. kasvattaisi inhoa minua kohtaan. Ja koska kyseessä on mieheni tärkeän sukulaisen vaimo, en haluaisi tätä kuilua entisestään syventää. Mieheni itse on sitä mieltä, että kummankaan heistä ei ole hyvä tulla juhliin. Mutta miten tälläisen asian esität heille? Ja onko tämä ylivarovaisuutta meiltä? Helposti vielä kun on uusi vauva, niin kaikki haluavat ottaa syliin ja varsinkin tämä nainen, kun on "lapsiystäbällinen".

Soita ja kysy terveysneuvonnasta! Minusta ei ole syytä kieltää tulemasta. Mutta jos neuvonnasta perustelevat, ettei kannata tulla, esittäisin ne perustelut afrikasta tulevalle.

Melkein kaikki "Afrikan tuliaiset" eivät oikein tartu suoraan ihmisestä toiseen. Käytätkö tuota mahdollisuutta vain tekosyynä, ettei tarvitsisi kohdata naista. Sellainen kuva tuli.

[QUOTE="vieras";27804592]Melkein kaikki "Afrikan tuliaiset" eivät oikein tartu suoraan ihmisestä toiseen. Käytätkö tuota mahdollisuutta vain tekosyynä, ettei tarvitsisi kohdata naista. Sellainen kuva tuli.[/QUOTE]

Ei kun nimenomaan en halua mitään lisäkitkaa aiheuttaa välillemme, mikä väistänättä lisääntyy jos kieltäisimme heitä juhliin osallistumasta. Saatan olla ylihysteerinen näiden tautien suhteen, mutta meillä on sen verran vaikea alku vauvan kanssa etten halua mitään ylimääräisiä riskejä tautivaaran kasvattamiseen. Toki keneltä tahansa voi saada suunnilleen minkä tahansa taudin, mutta mietinkin onko tässä vielä suurempi riski. Tod.näk. vaan ylihysterisoin, mutta vaikea siitäkin päästä yli...

Jos tämä henkilö ei esim pyyhi takapuoltaan ja sen jälkeen tunge sormiaan vauvan suuhun tai tuo mukanaan vettä sieltä jota juottaisi vauvalle niin ei varmaankaan ole kovin vaarallista hänen tulla juhliin... ;)

[QUOTE="vieras";27804724]Jos tämä henkilö ei esim pyyhi takapuoltaan ja sen jälkeen tunge sormiaan vauvan suuhun tai tuo mukanaan vettä sieltä jota juottaisi vauvalle niin ei varmaankaan ole kovin vaarallista hänen tulla juhliin... ;)[/QUOTE]

Mutta nehän tekee juuri tuolla tavalla,orginaaleja kun ovat!

Sinun kannattaisi olla enemmän huolissaan kaikkien vieraiden kaikista pöpöistä. Vauvallesi todennäköisesti haitallisin tartunta on RS-virus, ihan tavallinen flunssa siis, sekä mahataudin eri versiot, ne kotoperäiset.

Voit pitää "Afrikantuliaiset" loitolla siinä kuin kotoisetkin virukset, pitämällä vauvan tartuntariskiin ja vaikeisiin alkuvaiheisiin vedoten vieraiden ulottumattomissa. Palkkaa sille oma hoitaja, tai sovi, että vain yksi henkilö (esim. miehesi tai lapsen mummo) käsittelee vauvaa juhlien aikana. Samassa huoneessa oleskelu ei haittaa, kunhan vauvaa ei kosketella eikä höngitä hänen päälle lähietäisyydeltä.

Yhteistyössä