Kyllä oli kaupassa taas maailmanlopun meininki!!

• Viestiketjun aloittaja huhhuhhuh
  • Ensimmäinen viesti
huhhuhhuh
Ihmiset hamstraavat ruokaa, vaikka keskiviikkona jo kaupat auki. Mihin ihmiset saa tuollaisen määrän menemään. Puolet kuitenkin roskiin! Ei ainakaan tällä kylällä taantuma näy!!

Onneksi en lähtenyt :D

Samaa mietin aina pyhien edellä kaupassa, että tuleeko noin monelle puolen sukua vierailulle, järjestävätkö noin monet suuret kekkerit vai pelkäävätkö ne vain että ruoka loppuu parin päivän aikana.

Rollolainen
mä ostan yleensä isot märt kerrala, ett riitä 2-3 viikoksi. Eipähän tarvii sit käydä kuin vihanneksi ja maitoo täydentämässä. En niin kamalasti tykkää kaupoissa keirtää

mä ostan yleensä isot märt kerrala, ett riitä 2-3 viikoksi. Eipähän tarvii sit käydä kuin vihanneksi ja maitoo täydentämässä. En niin kamalasti tykkää kaupoissa keirtää
tuskin menet sinne kauppaan tekemään suuria ostoksia juuri aattona? Itse katselin kaupassa nimittäin ihan samaa. Järkyttäviä määriä ihmiset osti ja sitten keskiviikkona samat taas hamstraamassa. Ei kukaan voi syödä tuollaisia määriä, paitsi suurperheet, mutta niitähän suomessa on vähän. Eikös yleisempää ole 1-2 lapsiset perheet, ainakin täällä etelässä. No joo, ei ole minun ongelma, mutta mietin vaan miten hervottomasti sitä ruokaa menee roskiin?

"punahilkka"
Eikös sitä juhlapäivinä ole tapana syödä paremmin ja olla tarjolla useampaa sorttia ja sitten ihan vaan kun tarjoaa kestityksen muutamalle muullekkin niin voihan siinä jokunen jutttu olla ylimäärästä.

ps. kaikkea ylijäävää ei tartte heittää meneen. Ne voi pakastaakin.

Niin mä siis olen se joka ihmettelee tätä ihmettelyä. Miksi kaivaa joidenkin napaa mitä ja minkä verran toiset ostaa ja hui ostiko ne taas nakkeja ja perunasalaattia. voi apua.

MIeeee
Oli pikku markut ja miiat äitien ja itienkaa ja muorit ja vaarit hamstraamas..me ostettii k marketista nakkeja ja hornetteja ku ei napannu prisman jonot ku näki ovelta ja ei kuolla nälkää:D

"vieras"
Joo ja vielä kun ihmiset on ihan hysteerisiä sen ruuan kanssa, rynnivät eteenpäin ja pakaste- ym. altaille, etuilevat, kiilaavat kärryjään eteen, hyvä ettei sentään käsistä tule viemään tavaroita : / Puuttuu enää huudot " minä näin tuon ensin! minä näin tuon ensin! minä otan sen!!"

Kyllä ihmiset on typeriä, en voi muuta sanoa...

• Tykkää
Reactions: Rockwood ja Tara74
hju
Kyllä meillä oli ihan normi kauppapäivä vaikka olikin aatto. Viikonloppuna ei kauppaan keretty ja nyt piti mennä. Jonkun silmiin saattoi näyttää hamstraamiselta, kun ostettiin vajaan viikon ruoat 6-henkiselle perheelle. Erityisesti uutta vuotta varten oli yksi sipsipussi.

"äitee"
Me käytiin ja saattoi näyttää hamstraamiselta, kun päätimme tehdä itse pitsoja tänään. Niihin tarvii yhtä jos toista. Yleensäkin seitsenhenkisen perheen ruokaostokset ovat melko suuret, esim maitoa menee kymmenen litraa vilauksessa.

-
Ja meillä ihan normi ostokset kanssa, tehtiin jo viikonloppuna ja oli kiireisiä hamstraajia jo sillon. Osa hyllyistä tyhjillään, sitä näkyä olekaan nähnyt kun juhannuksena viimeksi..

Jaa-a. No me ainakin ostettiin isot kassilliset ruokaa.
Syy on se, että eilen tultiin reissusta, hyllyt kumottivat tyhjyyttään ja illallakin oli sähkökatko, niin ei päästy illalla ostoksille.
Tänään oli hyllyjen täyttöpäivä.

-
Voi vaaaan kuvitella moniko kerääntyy abskeille. Kaljaa ostamaan tms. Ei siinä mitään pahaa ole, itse pysyn visusti poissa kiireisten alta ettei tule kengän kuvaa otsaan.

Ps. Hauskaa vuodenvaihdetta kaikille! :)

Itse ihmettelen sitä, että aikaisempina vuosina täällä ei ole esim. koskaan ollut parkkipaikat niin täynnä ennen joulua ja uutta vuotta kuin tänä vuonna. Myös hyllyt tyhjinä. Olen asunut täällä 8v ja ensimmäinen kerta kuin ennne joulua ja uutta vuotta ei saa parkkipaikkaa kaupan pihassa tai että hyllyt ammottaa tyhjyyttä.

Tuostapa syystä kävin lähi Salessa, sain kaikki tarvitsemani - ei ruuhkaa.. Ja kun vielä otan ostoskorin ei tule hirveesti heräteostoksia tehtyä.
Monella lähtee varmaan lapasesta yhden pyhäpäivän ruokamäärä ja ne menee roskiin...harmittavaa :/

Rollolainen
tuskin menet sinne kauppaan tekemään suuria ostoksia juuri aattona? Itse katselin kaupassa nimittäin ihan samaa. Järkyttäviä määriä ihmiset osti ja sitten keskiviikkona samat taas hamstraamassa. Ei kukaan voi syödä tuollaisia määriä, paitsi suurperheet, mutta niitähän suomessa on vähän. Eikös yleisempää ole 1-2 lapsiset perheet, ainakin täällä etelässä. No joo, ei ole minun ongelma, mutta mietin vaan miten hervottomasti sitä ruokaa menee roskiin?
jos mulla on sattumoisin olut tilipäivä silloin niin tottakai menen.

Yhteistyössä