Erilaiset äidit -sarjan Erkki oli tänään toisessa ohjelmassa...

AAaaa voi kettu, tajusin just että ehkä tunnen jonkun, joka tuntee Erkin.. oon kuullut aiemminkin tuon "näin ison kasan suolalyhtyjä ja mulle tuli tosi hyvä olo ni ostin ne kaikki"-jutun.

Ja siis ei siinä, on mullakin suolalamppu ja teen asioita, jotka ei ole varmaan enemmistön mielestä kamalan järkeviä, mutta.. niin. Kai kukin elää tyylillään. Mikäpä minä olen sitä tuomitsemaan.

Mutta oikeesti, johto varpaasta patteriin yöksi?

Viimeksi muokattu:
Eipä niissä suolalampuissa niinkään mitään ihmeellistä ole, paitsi jos niitä ostaa tolkuttomia määriä, niin ehkä lievästi friikkiä. Mulla vaan tuli mieleen siitä varpaan naruttamisesta että saa nukkua aika rauhassa ettei se mee johonkin kuolioon kun sen hirttosolmu näytti kumminkin aika kiristyvältä... Olikonan niillä maalämpö talossa?

Se ekovessakerrostaloon -tyyppi oli kanssa hillitön! Ja sikäli vähän pihalla että eipä ne tosiaan varmaan nyt tai tulevaisuudessa paskaa roska-autoon ota tai ekovessajätteelle omaa systeemiä perusta. Soittaisi loka-auton! Paskaahan ne hakee melkein joka maalaistalostakin.

Mun mielestä monessa suolalampussa ei ole mitään sen kummempaa kuin esim monessa kynttilässä, isossa kasassa koristetyynyjä sängyllä, kirjahyllyssä jossa on metreittäin kirjoja jne jne. Meillä jokaisella on omat mielenkiinnon kohteemme. So what?

Mun mielestä monessa suolalampussa ei ole mitään sen kummempaa kuin esim monessa kynttilässä, isossa kasassa koristetyynyjä sängyllä, kirjahyllyssä jossa on metreittäin kirjoja jne jne. Meillä jokaisella on omat mielenkiinnon kohteemme. So what?

Juu siis todellakin näin, eipä sitä kukaan ole tässä sanonutkaan että olisi. Mutta vähän kummaksi sen voi jo mun mielestä luokitella jos suolalamppua on jo hirvittäviä määriä. Sikälikään se ei ole kovin ekologista että nehän kuluttaa sähköä myös. Tai läppärin virtaa. Eipä siinä, meinasin ehkä yhden tsöbata ittellenikin testiksi :) Et ehkä katsonut ohjelmaa?

Mutta se kaijutinpiuha isovarpaasta patterin maalaamattomaan kohtaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;27772086:
Juu siis todellakin näin, eipä sitä kukaan ole tässä sanonutkaan että olisi. Mutta vähän kummaksi sen voi jo mun mielestä luokitella jos suolalamppua on jo hirvittäviä määriä. Sikälikään se ei ole kovin ekologista että nehän kuluttaa sähköä myös. Tai läppärin virtaa. Eipä siinä, meinasin ehkä yhden tsöbata ittellenikin testiksi :) Et ehkä katsonut ohjelmaa?

Mutta se kaijutinpiuha isovarpaasta patterin maalaamattomaan kohtaan :D

Ehen, en katsonut ohjelmaa, joten en edes tiedä mistä puhutaan. :D Mutta suolalampun aion ostaa... vaikka olishan niitä kiva saada eri värisiä ja eri kokisia jne... ;)

Katsoin myös tuon ohjelman ja eihän sillä ekovessa-intoilijalla ollut ekovessaa kerrostalossa, vaan käsitin että siinä intoiltiin että tulevaisuudessa se olisi hyvä systeemi. Minustakin on vähän älytön ajatus nimenomaan tulevaisuutta ajatellen, että ulosteet huuhdotaan isoilla määrillä puhdasta vettä pois, kuljetellaan putkia pitkin kauas puhdistamolle jossa käsitellään rankasti, jos olisi mahdollisuus kehittää vettä ja luontoa säästäviä systeemeitä. Sellasiakin vessoja on, jotka polttaa jätökset tuhkaksi, eli jätteen määrä on pieni. En sitten tiedä miten alapesut onnistuu noilla vessoilla, ei kai mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja Katsoin myös;27772269:
Katsoin myös tuon ohjelman ja eihän sillä ekovessa-intoilijalla ollut ekovessaa kerrostalossa, vaan käsitin että siinä intoiltiin että tulevaisuudessa se olisi hyvä systeemi. Minustakin on vähän älytön ajatus nimenomaan tulevaisuutta ajatellen, että ulosteet huuhdotaan isoilla määrillä puhdasta vettä pois, kuljetellaan putkia pitkin kauas puhdistamolle jossa käsitellään rankasti, jos olisi mahdollisuus kehittää vettä ja luontoa säästäviä systeemeitä. Sellasiakin vessoja on, jotka polttaa jätökset tuhkaksi, eli jätteen määrä on pieni. En sitten tiedä miten alapesut onnistuu noilla vessoilla, ei kai mitenkään?

Mun vanhemmilla on sellanen erotteleva vessa, en tiedä onko tää nyt ekovessa vai mikä. Paskasankko tyhjennetään kunhan se täyttyy ja pissa menee johonkin mistä mulla ei ole tällä hetkellä sen suurempaa tietoa. Alapesut ei oikein onnistu, sitä varten pitäis mennä suihkuun. Muuten vessa on ihan toimiva ja hajuton. Voisin kuvitella, että mullakin ois joskus sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Katsoin myös;27772269:

Ei, mutta niiden jätteiden tai lokakaivon tyhjentäminen ei rahan takia ihan äkkiä onnistu ja imeyttäminen maahan kaupunkialueella on mahdotonta kun maata ei oikein ole ja kompostointi ym. aiheuttaa kyllä ongelmia kerrostalopihoilla. Varsinkin laajemmassa mittakaavassa. Harvassa on nuo taloyhtiöt joissa on hehtaari maata, saati että kannattaisi kuskata sitä autolla mihinkään. Vettä täällä riittää kyllä, ja jos puhtaasta tulee pula niin eikun rakentamaan vessanhuuhdontaan oma vesisyöttö, niinkuin euroopassa moninpaikoin muutenkin. esim. merivedellä. Polttava vessa ei hevillä ympäristöä säästä, jos viemärit on kuitenkin jo olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;27772371:
Mun vanhemmilla on sellanen erotteleva vessa, en tiedä onko tää nyt ekovessa vai mikä. Paskasankko tyhjennetään kunhan se täyttyy ja pissa menee johonkin mistä mulla ei ole tällä hetkellä sen suurempaa tietoa. Alapesut ei oikein onnistu, sitä varten pitäis mennä suihkuun. Muuten vessa on ihan toimiva ja hajuton. Voisin kuvitella, että mullakin ois joskus sellainen.
Meillä on semmoinen toisessa talossa. Pissa menee harmaiden vesien mukana kevyen suodatuspömpelin kautta imeytyskenttään.

Yhteistyössä