Mistä näitä outoja uskomuksia oikein tulee?

• Viestiketjun aloittaja "Iki-ihana"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
[QUOTE="keke";27765408]horskoopit ja unien tulkitsemiset on sellasia jotka aina ihmetyttää. Ateismi myös.[/QUOTE]

Mutta johonkin jumalaan on silti ihan ok uskoa? Mulla horoskoopit ja uskonnot menevät samaan kategoriaan.

"vieras"
[QUOTE="Iki-ihana";27765370]Vaikkapa "jos syö kello kuuden jälkeen illalla, ei laihdu" tai "jos ajelee säärikarvat, ne kasvavat tuuheampana takaisin" tai "laki kieltää serkusaviolittot Suomessakin" tai "jos tekee joulurauhan aikana rikoksen, saa tavallista kovemman rangaistuksen".

Näitä sitten osa ihmisistä laukoo totuuksina, eivätkä suostu uskomaan olevansa väärässä, vaikka näyttää mustaa valkoisella...

Mihin outoihin uskomuksiin sinä olet törmännyt?[/QUOTE]

mutta serkun paneminen ....sukua! Kello kuuden jälkeen kokeile! et kuole!

Io
Jos silmään joutuu verta, sokeutuu. Liiasta tv:n katselusta tulee näppyjä silmien seudulle. Paprikan siemenet ovat myrkyllisiä. Jos vääntelee naamaa, kasvoille voi jäädä ikävä ilme. Kun tupakoi samalla kun juo alkoholia, tulee kovempaan humalaan.

"vieras"
Sinisilmäisillä ei sipuli kirvele silmiä, ruskeasilmäistä ei kyyn myrkky myrkytä, tulee flunssa jos sukat kastuu, lasikulho ei halkea esim. kuumaa kiisseiiä kaataessa jos kulhoon laittaa teräskauhan ensin ??!

Äitini suvun suuria viisauksia

emmmoi
Mulla ainakin kasvaneet vahvemmiksi ja tummemmiksi sääristä sen jälkeen kun aloin niitä ajella. Sitä ennen ne oli vaaleat ja sellaiset huomaamattomat. Mun äiti taas ei ole koskaan ajellut, eikä sen säärikarvoja edes huomaa kun ne on niin vaaleat ja untuvaiset. Mulla sen sijaan jos en ajele esim. pariin viikkoon niin on kauhea tumma pöheikkö säärissä (ja siis vain säärissä, ei esim. reisissä tai käsivarsissa, joista en ajele).

"plop"
EU kielsi käyrät kurkut.
Ei kieltänyt, vaan viljelijät nyt sattuvat lajittelemaan kurkut I ja II luokkaan. Monesti ne käyrät kurkut menevät II-luokkaan, koska ovat liian käyriä pakattavaksi koneellisesti. II-luokan kurkut pakataan kokonaan käsin.

bb b
Mulla ainakin kasvaneet vahvemmiksi ja tummemmiksi sääristä sen jälkeen kun aloin niitä ajella. Sitä ennen ne oli vaaleat ja sellaiset huomaamattomat. Mun äiti taas ei ole koskaan ajellut, eikä sen säärikarvoja edes huomaa kun ne on niin vaaleat ja untuvaiset. Mulla sen sijaan jos en ajele esim. pariin viikkoon niin on kauhea tumma pöheikkö säärissä (ja siis vain säärissä, ei esim. reisissä tai käsivarsissa, joista en ajele).
Eli uskot, että ihon alla oleva karvan juuri reagoi ihon yläpuolella tapahtuvaan ajeluun? Ok :)

"Viima"
[QUOTE="vieras";27767244], lasikulho ei halkea esim. kuumaa kiisseiiä kaataessa jos kulhoon laittaa teräskauhan ensin ??!
[/QUOTE]

Pitää paikkansa. Jos kaadat juomalasiin kuumaa nestettä niin ain lusikka sinne eka. Jotenkin se metalli johtaa lämmön terävimmän kärjen pois.

• Tykkää
Reactions: rops
"bbb"
[QUOTE="vieras";27767244]Sinisilmäisillä ei sipuli kirvele silmiä, ruskeasilmäistä ei kyyn myrkky myrkytä, tulee flunssa jos sukat kastuu, lasikulho ei halkea esim. kuumaa kiisseiiä kaataessa jos kulhoon laittaa teräskauhan ensin ??!

Äitini suvun suuria viisauksia[/QUOTE]

Periaatteessa sukkien kastuminen > vilustuminen, alentaa vastustuskykyä ja sitä kautta voi edesauttaa flunssan syntyä.

Tuosta kulhosta. Voi olla, että teräskauha vaikuttaa jotenkin kulhon jännitykseen? Tai lämpöä siirtyy kauhaan? En tiedä miten asia on vai onko legendaa, mutta ei kuulosta ihan kaukaa haetulta?

Yhteistyössä