milena5
Olen joskus joutunut laittamaan kuusivuotiaan arestiin, kun muu ei ole tepsinyt. Esimerkiksi jos hän ei lakkaa riehumasta ja on vaaraksi pikkusisaruksille / itselleen, niin olen vienyt vessaan ja pistänyt oven kiinni. Sanonut, että ulos pääsee heti kun rauhoittuu ja pyytää anteeksi. Jos taas ei tottele, niin valot sammutetaan. Tätä on tapahtunut harvakseltaan (ei edes kerran kuussa), ja vain todella pahoissa tilanteissa. Keskusteluyhteys säily koko arestin ajan, ja ulos pääsee siis heti, kun rauhoittuu.
Nyt lapsi oli puhunut tästä eskarissa (maininnut vain tätien kuullen jollekin kaverilleen, että hän joutuisi kyllä tuollaisesta pimeään vessaan, kun kaveri oli saanut raivarin...), ja mulle sanottiin että aresti on pahoinpitelyä. Mä en oo ajatellut sitä niin, mutta ehkäpä... Ainakaan en enää jatka tuota menettelyä. Mitähän nyt seuraa???
Nyt lapsi oli puhunut tästä eskarissa (maininnut vain tätien kuullen jollekin kaverilleen, että hän joutuisi kyllä tuollaisesta pimeään vessaan, kun kaveri oli saanut raivarin...), ja mulle sanottiin että aresti on pahoinpitelyä. Mä en oo ajatellut sitä niin, mutta ehkäpä... Ainakaan en enää jatka tuota menettelyä. Mitähän nyt seuraa???