Mistä näitä outoja uskomuksia oikein tulee?

• Viestiketjun aloittaja "Iki-ihana"
  • Ensimmäinen viesti
"Iki-ihana"
Vaikkapa "jos syö kello kuuden jälkeen illalla, ei laihdu" tai "jos ajelee säärikarvat, ne kasvavat tuuheampana takaisin" tai "laki kieltää serkusaviolittot Suomessakin" tai "jos tekee joulurauhan aikana rikoksen, saa tavallista kovemman rangaistuksen".

Näitä sitten osa ihmisistä laukoo totuuksina, eivätkä suostu uskomaan olevansa väärässä, vaikka näyttää mustaa valkoisella...

Mihin outoihin uskomuksiin sinä olet törmännyt?

Rollolainen
Tuo säärikarvajuttu pitää ainakin mun kohdala paikkaansa, siksi en niitä ajelekaan lainkaan. j

Muta vanhan kansan uskomuksia on tällainen, että jos vauva itkee hississä se ei opi puhumaan

Mulle ainakin saa syötettyä ihan mitä vaan höpöhöpöä, yks mihin en vieläkään tiedä todenmukaista vastausta on: Pissiikö kana? :D Kerran mulle on sanottu että kana ei pissi, siksi sen liha on niin mureaa. Mies väittää ettei tämä ole totta, mutta onko vaiko ei? Uskon siis aivan kaiken kirkkain silmin kunnes se todistetaan valheelliseksi :D

täh
[QUOTE="keke";27765408]horskoopit ja unien tulkitsemiset on sellasia jotka aina ihmetyttää. Ateismi myös.[/QUOTE]

Siis mitä ihmettelet ateismissä. Liitätkö horoskoopit ja ateismin samaan kastiin.

Itseäni ihmetyttää miten joku voi uskoa vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin.

Mulle ainakin saa syötettyä ihan mitä vaan höpöhöpöä, yks mihin en vieläkään tiedä todenmukaista vastausta on: Pissiikö kana? :D Kerran mulle on sanottu että kana ei pissi, siksi sen liha on niin mureaa. Mies väittää ettei tämä ole totta, mutta onko vaiko ei? Uskon siis aivan kaiken kirkkain silmin kunnes se todistetaan valheelliseksi :D
Linnut ulostaa ja virtsaa samasta rööristä - se valkoinen juttu linnunkakassa on pissaa, harmahtava köntsä kakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27765581:
Mistä alkaa "vanha-aika"? Archimedes rakensi ensimmäisen hissin jo 236 vuotta ennen ajanlaskun alkua. Onko se riittävän "ennenvanhaan"?
Älä nyt. Ennenvanhaan tarkoittaa vuosia 1940-50, silloin oli ne kultaiset lapsuuden hellekesät ja hankitalvet.

[QUOTE="Iki-ihana";27765370]"jos tekee joulurauhan aikana rikoksen, saa tavallista kovemman rangaistuksen".
[/QUOTE]

Ai eikö tämä pidäkään paikkaansa? :ashamed:

Tuon kuuden jälkeen illalla syömis jutun olen kuullut ja itse asiassa kokeillutkin :D Toimiihan se, jos olet aiemmin syönyt pääasiassa iltaisin tai napostelet juurikin iltaisin telkkaria katsellessa tmv. Etkä käytännössä sitten siirrä niitä naposteluita ennen klo 18 alkavaksi niin tokihan siinä laihtuu! (ei vaan varsinaisesti merkitystä juuri sillä vuorokauden ajalla mitä ehkä alunperin tarkoitettu tuolla, mutta jotkut kun laihtuu tuolla niin tokihan se vahvistaa muiden uskoa ;) )

pitää paikkaansa!
kokemuksesta voin kertoa,että jos rikot lakia jouluaattona,sen jälkeen kun joulurauha on julistettu,niin kyllä,siitä saa sakko ainakin enemmän! valitettavasti jouduin tämän kokemaan,ja en nyt tarkoita mitään ylinopeussakkoa.mutta että,totta se vaan on :(

Yhteistyössä