ap.
just joo.Itseasiassa ei enää "oo pokkaa avautua päin naamaa."
Sitä ei tidä mitä tulee "päin naamaa" jos niin tekisin.
just joo.Itseasiassa ei enää "oo pokkaa avautua päin naamaa."
Sitä ei tidä mitä tulee "päin naamaa" jos niin tekisin.
Jos sinut tuntisin niin kyllä jonkun sortin hulluna pitäisin. Tunnen erään pariskunnan jossa myös nainen humalapäissään hyökkäilee miehensä kimppuun. Arvaa onko heillä enää kavereita? Miestä säälitään ja kaikki vain toivovat että tajuaisi jättää sen naisen.jos luit mun viestit niin ymmärrät varmaan järjellä etten mitenkään voi olla sama henkilö. Lisäksi me asutaan omakotitalossa.
Musta on ihan järkkyä että suurin osa koittaa leimata nyt musta jotain psykopaattia joka riehuu ja hakkaa muita koko ajan.
Tuo on ihan totta, ei mulla ole oikein mitään millä selittää tuollaista käytöstä, mutta onneksi tiedän että sellaista tapahtuu vain kännissä, ja alkoholista mulla ei tosiaankaan tee tiukkaa luopua vaikka loppuelämäkseni. Täytyy silti sanoa että mun onneksi mieheni sitten on munaton nyhverö, eikä meinaa jättää mua känniurpoilun takia. Mä kuitenkin olen valmis hakemaan apua ja muuttumaan. Ihmisen on mun mielestä turha huutaa että mun miehenpitäs jättää mut. Mä kuitenkin väitän että edelleen että jos meidän suhteen hyvät ja huonot puolet laitettas vaakakuppeihin, niin hyvät puolet edelleen voittas heilahtamalla ihan suoraan. Te ette tiedä mitään meidän suhteesta tai arkielämästä oikeasti mitään, joten ette myöskään voi määrätä meidän perhettä hajoamaan tuosta vaan. Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin mies lähinnä eilisen päivän naureskeli mulle että ei mun osumatarkkuus ainakaan kovin hyvä ole, ja että nekin lyönnit jotka osui, ei kovin paljoa sattuneet. En mainitse tätä siksi että koittaisin vähätellä tekoani, vaan lähinnä osoittaakseni että ei mun mies mua oikeasti millään tavalla pelkää. Mä painankin alle 50kg, eli en sais kovin suurta vahinkoa aikaan vaikka yrittäisin selvin päin hyökätä jonkun kimppuun.Jos sinut tuntisin niin kyllä jonkun sortin hulluna pitäisin. Tunnen erään pariskunnan jossa myös nainen humalapäissään hyökkäilee miehensä kimppuun. Arvaa onko heillä enää kavereita? Miestä säälitään ja kaikki vain toivovat että tajuaisi jättää sen naisen.
Et ehkä pieksä ihmisiä koko ajan mutta olet pahoinpidellyt miestäsi jo useita kertoja. Väkivalta, olipa tekijänä kumpi tahansa, on hirveä asia. Miehesi todennäköisesti pelkää sinua mutta valitettavasti miehillä on korkea kynnys hakea apua tilanteeseen. Sinä et ole tippaakaan sen parempi tai ymmärrettävämpi kuin ne miehet jotka pieksevät vaimojaan. Sinun on turha vähätellä ja selitellä tekojasi millään tavalla, vaikka sitä yritätkin. Samoin ilmeisesti selittelet miehellesi? Ja miehesi on niin alistettu ja "rakkaus parantaa"-uskossa ettei lähde tuosta tilanteesta.
Minun miehellä on onneksi sen verran itsekunnioitusta ja munaa että jos minä häntä löisin niin ero tulisi. Meillä molemmilla on 100% turva olla ilman väkivaltaa, olimmepa humalassa tai emme, riidoissa tai emme.
Minusta sinä olet saanut aika paljonkin ymmärrystä ketjussa, mutta kun aloit puhua siitä, että olet niin pienikokoinen, ettet varmaan edes saisi aikaan mitään vahinkoa, niin se menee jo minun kirjoissani puolustelun ja vähättelyn puolelle. Ymmärrän senkin, sekin on inhimillistä, mutta silti se on vähättelyä. Ja tuo tapausten lukumäärän vähättely myös.Mä edelleenkin painotan että noita räjähdyksiä on tapahtunut vain kännissä, eikä silloinkaan joka kerta. Lisäksi olen moneen otteeseen sanonut että aion nyt lopettaa kokonaan alkoholin käytön. En oikein tiedä mitä tai miten voin oikoa näitä teidän esittämiä liioitteluita, paisuttelua ja suoranaisia valheita ilman että se kuulostaa pilkkakirveiden korvaan vähättelyltä. Totuus on kuitenkin etten itsekään hyväksy tuollaista käytöstä, ja siksi aionkin lopettaa sellaisten tilanteiden mahdollistamisen joissa tällaisia kohtauksia on syntynyt.
kyllä illan aikana muutamakin vieras parissa tilanteessa "puolusti" mua kun miesnoi mulla jostain töykeään sävyyn. Se mikä mua siis sen illan aikana kävi ottamaan päähän, oli se että mä olin siivonnut, leiponut ja kokannut ja laittanut itseni nätiksi juhlia varten, ja palkkioksi kaikesta mies tylytti mua moneen otteeseen meidän vieraiden edessä. Mä kuitenkin myönnän sen että humalassa olen taipuvainen ylitulkintaan, joten sekin on mahdollista että vielä senkin jälkeen kun miestäni asiasta nätisti syrjemmässä huomautin, tulkitsin alitajuisesti edelleen kaiken negatiivisen mun kyykyttämiseksi. Silti, oli syy mikä tahansa, se ei silti oikeuta tuollaiseen käytökseen. Oman väkivaltaisen lapsuuteni takia tiedän kuinka kamalalta tuntuu kuin sellainen ihminen lyö, jonka pitäisi rakastaa sua maailmassa eniten. Siksi haluan nyt hakea apua, etten toistaisi omien vanhempieni virheitä.Sen kun tietäisi, puhuilo miehesipaskaa sun selän takana siellä baarissa, niin vois vähän myötätuntoakin herahtaa. Toisaalta,jos sinä olet niin tuntenut, niin kai sulla on oikeus vähän suuttuakin.
Sinuna karttaisin nyt tuota viinan käyttöä, kun se näköjään aiheuttaa sulle pahoja ongelmia. Tunnen itsekin ihmisen, josta tulee kännissä ihan mahoton riidanhaastaja.
Tuohan on ihan epäloogista. Ikäänkuin miehesi pitäisi sitä hyväksyttävänä, että humalassa olet väkivaltainen, mutta onneksi sentään olet aika harvoin humalassa. Ehkä ymmärsin sanasi nyt väärin, sillä tuollainen "puolustaminen" on kyllä aika noloa, sekä sinulle, että miehellesi.Ai niin, sen unohdin sanoa, että mies kyllä sanoi selittäneensä kavereilleen baarissa että mä juon niin harvoin että täytyy yrittää ymmärtää mun raivarit jne, eli kuitenkin puolusti mua vaikka olin jo lähtenyt.
Ilman muuta on parempi näin. Mietin, että ovatko ne aiemmat kerrat olleet sellaisia, ettei ole ollut ulkopuolisia näkemässä ja kuulemassa, joten on ollut "helpompi" sitten painaa villasella, sellainenkin on aivan inhimillistä. Sosiaalinen paine on kyllä joskus hyvästäkin tai edes se tunne, että mitähän nuo nyt ajattelee, jos sillä on se vaikutus, että lähteeä auttamaan itseään. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, sinulla on kyllä selkeitä puolustelevia ja vähätteleviäkin ajatuksia tullut ilmi, mutta se on myös osa tätä prosessia. Kyllähän sitä itseään katsoo eri silmin kuin muita. Muiden pitää vaan nähdä sen yli ja uskoa, että haluat tosiaan muutosta. En vain ole ihan varma tuosta, että miten se alkoholin käyttämisen lopettaminen onnistuu. Tuntuuko sinulle käyvän niin, että joka kerta kun juot, menee överiksi, vai onnistuuko yhtälailla yhden lasillisen ottaminen eikä tule tarvetta jatkaa juomista? Moraalisen krapulan päivänä ja vielä seuraavanakin päivänähän ne hartaimmat lupaukset yleensä annetaan ja kun aikaa kuluu, asiat haalistuvat ja sitten voi taas tulla se päivä, kun "otetaan vaan yhdet".Eilen kuitenkin ymmärsin ekaa kertaa että mun on pakko hakea apua ja niellä ylpeyteni häpeän suhteen, itsehän mä olen itseni tähän tilanteeseen saattanut. Parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan, vai?
öh? Anteeksi mutta luitko ollenkaan mitä oon kirjoittanut? Oon juonut viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä kymmenen kertaa, ja tässäkin ketjussa sanonut alusta asti että jatkossa ei tartte juoda senkään vertaa. Itseasiassa ton riidan aikana mun mies nappas mua kurkusta kiinni ja löi pääni seinään, mutta en halunnut sitä alunperin mainita koska mielestäni se oli aika mitätöntä itsepuolustusta. En siis ole sellainen täti joka heittäytyis kaksinaismoralistiksi jos mies onkin se lyöjä. Tämäkin tietty nyt väännetään täällä niin että lapset pitää ottaa pois sekopäävanhemmilta jotka kaikenaikaa pieksee toisiaan, mutta muistutan nyt vielä että lapset ei ikinä ole olleet kotona kun meillä vanhemmilla, tai mulla lähinnä, menee tappelut överiksi.Alkuperäinen kirjoittaja röppö;27764767:Ap,mitä jos miehes löis sua?!
Se ois automaattisesti sekopäinen naistenhakaaja?!
Nyt kun eletään tasa-arvon aikaa olen kylä sitä mieltä ettei akka saa hakata miestä vaan vedoten ja luottaen siihen,ettei mies saa lyödä naista!
Jos mula vintissä flippais juonnin yhteydessä noin ni oisin juomatta.
Ap:lle juominen on ilmeisesti sit niin tärkeää,et pakko ottaa vaikka raivarinsa puuskassa voi tehdä pahaa vahinkoa muille.
Kävisköhän oikeudessa puolustukseks lausahdukset "mul aina kännissä palaa hermot",
"en osaa hillitä itseäni humalassa" ta " mä olin kännissä"...
Hienoa!:headwall:
Ja sinä edelleen väität että teillä on normaali ja terve parisuhde? Te vain humalassa pikkasen nahisette ja muulloin on kaikki hyvin? Jostain ne kännipatoutumat johtuu. Ja miten te noiden sekoilujen jälkeen pystytte vain normaalisti jatkamaan?öh? Anteeksi mutta luitko ollenkaan mitä oon kirjoittanut? Oon juonut viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä kymmenen kertaa, ja tässäkin ketjussa sanonut alusta asti että jatkossa ei tartte juoda senkään vertaa. Itseasiassa ton riidan aikana mun mies nappas mua kurkusta kiinni ja löi pääni seinään, mutta en halunnut sitä alunperin mainita koska mielestäni se oli aika mitätöntä itsepuolustusta. En siis ole sellainen täti joka heittäytyis kaksinaismoralistiksi jos mies onkin se lyöjä. Tämäkin tietty nyt väännetään täällä niin että lapset pitää ottaa pois sekopäävanhemmilta jotka kaikenaikaa pieksee toisiaan, mutta muistutan nyt vielä että lapset ei ikinä ole olleet kotona kun meillä vanhemmilla, tai mulla lähinnä, menee tappelut överiksi.
mitäs mä just sanoin? kiitos, mutta muutoin meillä on ihan normaali ja rakastava parisuhde, tasa-arvoinen ja täynnä hellyyttä. Toki mekin riitelemme toisinaan niin kuin kaikki pariskunnat, mutta ei me silloinkaan mitään riehuta ja paiskota tavaroita, kunhan keskustellaan asioista astetta kovaäänisemmin. Ainoastaan mun humalakäyttäytyminen on ongelma, ja se tosiaan juontaa juurensa mun lapsuudestani.Ja sinä edelleen väität että teillä on normaali ja terve parisuhde? Te vain humalassa pikkasen nahisette ja muulloin on kaikki hyvin? Jostain ne kännipatoutumat johtuu. Ja miten te noiden sekoilujen jälkeen pystytte vain normaalisti jatkamaan?
Matti ja Mervi-syndrooma?
Anteeks mutta mä en ymmärrä miten keskenkasvuisia ihmisiä voi olla ja teillä on vielä lapsia! Aikuistukaa! Vaikka he eivät tilanteita ole olleet näkemässä niin luuletteko te ettei heihin heijastu teidän keskinäinen mutkikkuus?
Matilla ja Mervillä on sama ongelma, he vain juovat usein eivätkä hallitse juomista ollenkaan. Sinulle ehdotan absolutismia alkoholin suhteen.mitäs mä just sanoin? kiitos, mutta muutoin meillä on ihan normaali ja rakastava parisuhde, tasa-arvoinen ja täynnä hellyyttä. Toki mekin riitelemme toisinaan niin kuin kaikki pariskunnat, mutta ei me silloinkaan mitään riehuta ja paiskota tavaroita, kunhan keskustellaan asioista astetta kovaäänisemmin. Ainoastaan mun humalakäyttäytyminen on ongelma, ja se tosiaan juontaa juurensa mun lapsuudestani.
Olet kyllä pudonnut viimeisimpien Matti & Mervi-uutisten kelkasta.Matilla ja Mervillä on sama ongelma, he vain juovat usein eivätkä hallitse juomista ollenkaan. Sinulle ehdotan absolutismia alkoholin suhteen.
No tämä ei liene mitenkään harvinaista, vaikka juominen harvinaista muuten olisikin. Meillä oli lapset lauantaina hoidossa ja me viihteellä. Ihan siksi että yleensä isovanhemmat ovat lomilla joulunaikaan myös ja silloin lapsille myös on lapsenvahdit. Tai perhe on koossa samalla paikkakunnalla jolloin normaali pariskunta voi haluta viettää myös aikuisten kesken vapaata.Siis ööö... Joulupäivänä siis kännäsitte ja menitte baariin????????
joo, meillä on ollut jo monta vuotta perinne kutsua meille ystäviä joulupäiväksi istumaan iltaa kun asumme kylässä jossa monien ystäviemme vanhemmat asuvat, ja kaikki ovat täälläpäin jo valmiiksi koolla. Useinhan illanistujaisista jatketaan baariin, mitä epäilyttävää tuossa siis on?Siis ööö... Joulupäivänä siis kännäsitte ja menitte baariin????????