Minä olen astetta pahempi ihminen, ja syön kyllä itse karkkia, mutten lasten nähden. Tai no, itse asiassa kuopus sai jo 1 v 9 kk iässä pari nallekarkkia, kun jaettiin lasten ja minun kesken sellainen mini-näytepussi. Jos jossain kylässä olisi karkkia tarjolla, ja lapsi itse haluisi sitä esim. pöydästä, hän kyllä saisi. Mutta minusta ei ole mitään outoa siinä, ettei erikseen tarjoa/osta karkkia tuon ikäiselle.
Ainakin niissä kyläpaikoissa, missä olen itse käynyt, nuo jätskit, keksit, piirakat ym. ovat aika tyypillistä tarjottavaa, enkä ole nähnyt järkeä niitä kieltää sen jälkeen kun lapset ovat niistä kiinnostuneet (noin 1 v). Yleensä karkkeja ei ole edes ollut tarjolla.
Minulla on myös paha tapa juoda limua ruoan kanssa. Esikoinen on joskus saanut maistaa, ja todennut, ettei tykkää (kuulemma kirpeetä, ilmeisesti ei pidä siitä hiilihaposta), mutta kuopus himoitsi nyt kokeiltavakseen, annoin ihan vähän, ja tuopa tykästyikin. Joten tämän äidin limunjuonti taisi nyt loppua tähän

. Juhlissa saanee maistaa jos itse pyytää, mutta menee vielä aikaa, ennen kuin alan erikseen limua lapsille tarjota.