Kummityttöni kasvusta......

Te olette suurinosa olleet pienten lasten vanhempia, edes joskus, minua huolettaa rakkaan kummityttäreni kasvu. hän on ihan kohta 2v ja painaa alle 7kg ja on pitkä tyttö, nlassakin huolestuttu miinuskäyristä tai jostain... mutta äitinsä, ihana ihminen muuten, väittää tietävänsä että 90 prosenttia lapsen ravinnonsaannista voi vieläkin olla rintamaitoa. On päikyssä eikä syö mitään. Kulttuurierojako vain? Huolestuin haalaia joululahjaksi ostettuani..myyjän kommentista. En halua syyttää ketään mutta minulla on lapsen äitiin parhaimmat välit koko suvussa, että jos jotain tarvitsee sanoa niin sanoisin sen. Toisaalta jos ihan rauhassa voidaan olla pidän suuni kiinni.
 
Nälkähoitola
Siis lapsella on vaikeuksia syömisessä? Millainen päikky on oikein kyseessä, jos antavat lapsen olla nälässä koko päivän? Kai nyt jo parissa huomataan, jos lapsi ei vaan niitä mössöjä ala syömään?
 
mimmilehmä
alle vuoden ikäisellä tuo rintamaito juttu pitää paikkansa mutta kyllä ton ikäsen pitäs jo paljon paljon muutakin syödä kun vaan tissiä.vaikka en imettämistä mitenkään vastusta.
 
joannaa ei vaan saa syötettyä, olen päikyssä itse ollut jo vuosia töissä.....mutta kun se ikä mielestäni on mennyt jolloin opetellaan syömään. On itkuinen. Syntymäpainosta on noussut alle 3 kiloa.. äiti venäjältä ja todella ylpeä äitiydestään, vaikka neuvolassakin on sanottu että lapsi on laiha, liian laiha. mitä sanoisin äidille?
 
ttf
Mikä lapsen pituus on? Vaikea kuvitella että olisi normaalisti touhuava ja leikkivä 2v. jos painaa alle 7kg ja on kutakuinkin normaalin mittainen. Kyllähän lapsi olisi jo sairaalahoidossa vakavan aliravitsemuksen takia. Kenellekään tuonikäiselle ei riitä rintamaito lähes ainoaksi ravinnonlähteeksi. Oiskohan aiheellista sosiaaliviranomaisten puuttua asiaan jos ei ole päiväkodin tai neuvolan taholta asiaan puututtu isommin?
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"jep"
Hmm, kuulostaa vähintäänkin kummalliselta. Painaa vähän alle 7 kg ja on pitkä kuitenkin? Onko kyse siis siitä, ettei suostu syömään muuta kuin rintamaitoa vai mistä? Eiköhän neuvolasta ole jo ohjattu lisätutkimuksiin, jos paino tai ruokailu on huolestuttavaa, ovat velvollisia tekemään lastensuojeluilmoituksen, jos vanhempi kieltäytyy tarvittavista tutkimuksista.

Sinänsä kyllä kaksivuotiaalla voi olla ainakin vaiheita, joiden aikana syö pääasiassa rintamaitoa, jos siis imetetään. Mutta jos mikään kiinteä ei uppoa, olisi varmaan syytä selvittää, mistä on kyse.
 
  • Tykkää
Reactions: newbie
rfgd
joannaa ei vaan saa syötettyä, olen päikyssä itse ollut jo vuosia töissä.....mutta kun se ikä mielestäni on mennyt jolloin opetellaan syömään. On itkuinen. Syntymäpainosta on noussut alle 3 kiloa.. äiti venäjältä ja todella ylpeä äitiydestään, vaikka neuvolassakin on sanottu että lapsi on laiha, liian laiha. mitä sanoisin äidille?
Sinun jutut on usein olleet hieman sellaisia.... uskomattomia ja omituisia. Mietin että onko tämä tottakaan.

Miksei neuvola ole laittanut asiaan eteenpäin jos todellakin 2v:n lapsen paino on noussut syntymästä alle 3 kiloa ja suurin osa ravinnosta tulee rintamaidosta? Nyt väitän kyllä että puhut niin paksua potaskaa kuin ikinä kehtaat. Eihän noin aliravittu lapsi kykene tekemään mitään.
 
tottakai tämä on totta. Siis olen mustana rekisteröitynyt, ja kertonut itsestäni paljon. Olemme mieheni kanssa lapsettomia. Kauhistelin kun soitin mitä kokoa talvihaalari saisi olle. Viimeksi sunnuntaina näimme lapset, esikoinen oma ihanai itsensä, eläväinen ja leikkisä. Tuo kummityttö taas halusi rintamaitoa kokoajan ja kun yritin syöttää kahvipöydässä, ei siitä mitään tullut. Jos ymmärsin oikeiin ei hän ole enää samaan malliin kasvanut pituuttakaan.... vaikea sanoa kun suht harvoin näen lasta.
 

Yhteistyössä