Miksi on miehen tehtävä ostaa kondomit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hän selvästi sanoi että vastuu on molemmilla yhdessä. Lisäksi siinä sanotaan selvästi että pari voi itse sopia kumpi ostaa, oli se mies tai nainen. Kyllä se minusta selvästi oli aiheeseen sopiva vastaus.

Auttoiko rautalanka vai tarvitsetko lisää?

Menkääs nyt rakastavaiset puolustelemasta toisianne... :D

--

Jokainen tietää, että oletus ON että miehellä on kumit. Sen takia mikään ympäripyöreä vastaus, että "vastuu on molemmilla" tai "sama kai kumpi ostaa" ei ole vastaus ei mikään otsikkoon.

Lisään vielä että itse olen kantanut kumeja mukana siinä missä miehetkin. En usko että lähes kaikki ajattelisivat sen olevan miehen tehtävä. Ja nyt kun olen vakiintuneessa suhteessa, minä ostan kumit aina.

[QUOTE="Vieras";27723054]
Jokainen tietää, että oletus ON että miehellä on kumit. Sen takia mikään ympäripyöreä vastaus, että "vastuu on molemmilla" tai "sama kai kumpi ostaa" ei ole vastaus ei mikään otsikkoon.[/QUOTE]

Katsopas aloitus uudestaan. Siinä juuri pyydetään kyseenalaistamaan tuo väittämä ja sinun mielestäsi kaikki kyseenalaistava on ohi aiheen?

[QUOTE="Vieras";27723054]Menkääs nyt rakastavaiset puolustelemasta toisianne... :D

--

Jokainen tietää, että oletus ON että miehellä on kumit. Sen takia mikään ympäripyöreä vastaus, että "vastuu on molemmilla" tai "sama kai kumpi ostaa" ei ole vastaus ei mikään otsikkoon.[/QUOTE]

Missä tällainen oletus on? Yläasteella jo terveystiedon tunnilla ope sanoi, että yks merkki siitä, että on valmis seksiin on että ostaa ite kortsut. Kaikki ei kai aikuisiksi oo sitte kasvanu jos sälyttää vastuuta toisten niskaan tai pari yhessä jättää vastuun kantamatta.

[QUOTE="Vieras";27723054]Menkääs nyt rakastavaiset puolustelemasta toisianne... :D

--

Toisaalta ihan yhtälailla odotetaan että nainen hakee ne pillerit apteekista vaikka mieskin voisi sen tehdä. Moni myös olettaa että parisuhteessa nainen ainakin yrittää löytää kumeille jonkun muun vaihtoehtoisen ehkäisymenetelmän. Vaikka se sitten edellyttäisi useampia yrityksiä, lääkäreissä juoksemista, sivuoireita jne.

Toisaalta ihan yhtälailla odotetaan että nainen hakee ne pillerit apteekista vaikka mieskin voisi sen tehdä. Moni myös olettaa että parisuhteessa nainen ainakin yrittää löytää kumeille jonkun muun vaihtoehtoisen ehkäisymenetelmän. Vaikka se sitten edellyttäisi useampia yrityksiä, lääkäreissä juoksemista, sivuoireita jne.

Muutenkin näitä oletuksia on paljon seksin ulkopuolelta, eikö niitä saisi kyseenalaistaa?

No mulla on ainakin tukkupaketit niitä. Käytän kyllä muuhunkin, mutta eipähän jää ainakaan siitä kiinni sitten :p

Kuten Pretty Womanissa?

Vivian: I got red, I got green, I got yellow... I'm out of purple, but I do have one Gold Circle coin left... the condom of champions... the one and only... nothin' is gettin' through this sucker. Whaddya say, hmm?*

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
No kyllä mä sinkkuillessani olen kumeja kantanut siltä varalta että tulee tilanne. Mutta jos miehellä ei ole omia mukana, niin voi mua sitten lakata huvittamastakin, osoittaa vastuuttomuutta mieheltä.

Parisuhteessa ollessamme minä olen syönyt pillereitä, käyttänyt kierukkaa sekä synnyttänyt lapsia. Jos on ollut sellainen aika, ettei mikään näistä ole syystä tai toisesta tullut kyseeseen, mies on ostanut kumit.

Mutta kuten joku tuolla jo viisaasti kommentoi, kukin pariskunta sopii tavallaan. Sinkkumiesvonkaajille neuvon vain, että omat kumit taskussa, takaa paremmin seksiä kuin optimistinen "antaisit ny..."

Muutenkin näitä oletuksia on paljon seksin ulkopuolelta, eikö niitä saisi kyseenalaistaa?

Kannattaa kyseenalaistaa, samoin kuin muitakin oletuksia mitkä liittyvät esim sukupuolirooleihin ja vanhemmuuteen.

Toisaalta samalla kun ihmettelee "miksi minun aina oletetaan tekevän tämä juttu" voi myös huomioida sen että ehkä on niitäkin asioita mitä sen toisen osapuolen edellytetään tekevän. Ehkä hyvä keino saada noita omia vastuualueita siirrettyä toiselle on se että on samalla valmis tulemaan vastaan ja ottamaan itselleen hoidettavaksi niitä asioita mitä yleensä odotetaan sen toisen tekevän.

[QUOTE="-S-";27722727]Mieskö ei osaa marssia reseptin kanssa apteekkiin ostoksille?[/QUOTE]

Varmasti osaa marssia reseptin kanssa apteekkiin, mutta reseptit on kyllä henkilökohtaisia. En ole ainakaan kuullut, että mies lähtisi gynekologille hankkimaan vaimolleen e-pillereitä, kun nyt sattuu olemaan hänen vuoro hankkia ne :D...ja vielä onnistuisi siinä.

Sinkkuna mulla oli kyllä kotona kaapissa kumeja. Joskus laukussa varmuuden vuoksi. Lähes aina mieheltä kyllä on löytynyt ja usein vielä kelpuuttanut vain ne omansa. Ties jos olisin vaikka ilkeä akka ja olisin pistellyt kumin täyteen reikiä :mad: Olen kyllä huomannut, ettei miehet on mieluummin ilman. Helppoa ainakin naislle, jotka eivät halua parisuhdetta, mutta haluavat lapsen. Niitäkin naisia löytyy. Jos ei mies kumia käytä kannattaa varautua, että niitä jälkeläisiä saattaa olla syntynyt jo jossain päin maailmaa.

Olen kyllä huomannut, ettei miehet on mieluummin ilman. .

Tarkoittanet siis että miehet on mieluiten ilman...?Törmäsin tässä taannoin yhteen joka ilmoitti että ei ole ikinä edes vakituisessa parisuhteessa naisen kanssa ilman kumia. Pidin sitä aika outona. Mutta hänet olikin huijattu isäksi...
Tässä on vuoden sinkkuilun aikana tullut oltua aika monen kanssa ja joka ikinen kerta on mieheltä löytynyt kumit omasta takaa, ei ole tarvinnut edes kysyä. Itsellänikin on kyllä kumeja mukana varuilta, mutta ei ole ollut tarvetta niille.

[QUOTE="Vieras";27722732]Ai että nainen ei käytä kondomia? Se että mies hankkii oletusarvoisesti kertoo vain siitä lahnailusta. Mies saa makuupillua jos on hankkinut kumin ja saanut kaiken odottavan böönan märäksi.[/QUOTE]

Totta, naiset ovat joskus aika passiivisia, makaavat vain silmät suljettuina. Seksi on työlästä jos vain toinen on aktiivinen eikä pidemmän päälle nautittavaa niin.

[QUOTE="mies";27723399]Totta, naiset ovat joskus aika passiivisia, makaavat vain silmät suljettuina. Seksi on työlästä jos vain toinen on aktiivinen eikä pidemmän päälle nautittavaa niin.[/QUOTE]

En kyllä ole kuullut, että vielä nykyään tämä olisi yleisin naisten tapa harrastaa seksiä :D Ennen varmasti, kun piti peiton alla varovaisesti muiden läsnäollessa, mutta että nykyään. Jos nainen ei nauti, niin noin voi kai käydäkin, kun yrittää vaan "kestää" sitä hommaa. Haluaisin mieluiten ratsastaa, mutta mies ei yleensä anna.

Tarkoittanet siis että miehet on mieluiten ilman...?Törmäsin tässä taannoin yhteen joka ilmoitti että ei ole ikinä edes vakituisessa parisuhteessa naisen kanssa ilman kumia. Pidin sitä aika outona. Mutta hänet olikin huijattu isäksi...
Tässä on vuoden sinkkuilun aikana tullut oltua aika monen kanssa ja joka ikinen kerta on mieheltä löytynyt kumit omasta takaa, ei ole tarvinnut edes kysyä. Itsellänikin on kyllä kumeja mukana varuilta, mutta ei ole ollut tarvetta niille.

...siis ilman kumia...ei eilman seksiä :D

Mies sen kumi kyrpäänsä survoo, siksi voipi ostaakin ne.

Eimies osta naiselle e-pillereitäkään??

Kaikki e-pillerit ei sovi kaikille naisille, ja kondomeissakin on eroja. niin siksi on parempi että se "käyttäjä" ostaa itse itselleen spivan. Vai miltä sinsta tuntuisi kun saisit huomata olevasi liian pierni naisen hankkimiin kortsuihin? :D

• Tykkää
Reactions: Sadana
Kyllä mä olettaisin että miehellä on kumit omasta takaa, jos alkaa seksiä vongata. Muutenhan se tarkoittaisi että aikoisi pistellä paljaalla, mikä nyt on vaan tyhmää. Jos siis irtosuhteista puhutaan.

Mun mieheni on montakin kertaa hakenut mulle e-pillereitä apteekista. :D Ja vastaavasti mulla oli sinkkuaikoina aina kortsuja jemmassa.

[QUOTE="Vieras";27724069]:laugh: tosimies panee eikä anna naisen määräillä :)

miehen nautinto kiinni miehen lantion lihasten käytöstä ja ne ei aktivoidu jos nainen tekee työt[/QUOTE]

:D en ajatellut että tähän kiinnitetään huomiota, kuhan nyt tarkoitin, että musta olisi ainakin tylsää vaan makailla. Mies urheilussa nuorempana satuttanut jonkun osansa nivusista ja siis välillä sattuu jos menen väärään asentoon päällä, että ei kyllä nyt ole kyllä mikään "ei anneta naisen määräillä" homma :D, mutta juu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä