Tuli pomolta viesti puhelimeen missä irtisano mut

• Viestiketjun aloittaja nyt vituttaa
  • Ensimmäinen viesti
nyt vituttaa
Mä olen ollu kotona n puolitoista vuotta hoitamassa esikoista. Viime viikolla ilmoitin,että jatkan kotona olemista vielä jonkin aikaa koska huhtikuussa minulla on toisen lapsemme laskettuaika.
Tänään tuli sitten irtisanomi-ilmoitus teksitivisetillä.
Kysyin syytä ja vastaus oli,että ei ole varaa pitää noin sikiävää porukkaa töissä eli lomalaisia. Kirjallinen irtisanomisilmoitus tulee postissa parin päivän päästä.

Olen vakituisessa työsuhteessa. Voiko näin siis tehdä?

nyt vituttaa
Soitin jo liittoon,mut siellä ei ole ketään nyt paikalla.
En minä mitään tietoa panttaa, tietääkseni. Mitä tarkoitat mahdollisella tiedolla mitä voisin edes pantata.

nyt vituttaa
Onko se siis niin,että ei edes kotihoidontuella olevaa saa irtisanoa. Tuo syy tuossa minua eniten ihmetyttää,et saako muka tuollaisella syllä irtisanoa. Saas nähdä mitä paperissa lukee,lukeeko sit noin. Mutta joo, viestin säästän kyllä

Soitin jo liittoon,mut siellä ei ole ketään nyt paikalla.
En minä mitään tietoa panttaa, tietääkseni. Mitä tarkoitat mahdollisella tiedolla mitä voisin edes pantata.
No ilmeisesti kommentilla haettiin sitä, että irtisanomisesi takana ei ole mitään muuta syytä, sinusta johtuvaa. Tuskin on jos pomo oikeasti sanonut noin. Jos pystyt noi todistaan ei sitä oikein saa enää käännettyä sinusta johtuvaksikaan, siis lailliseksi irtisanomiseksi.

Työntekijästä johtuva asiallinen ja painava syy ei ole ainakaan työntekijän sairaus, lailliseen lakkoon osallistuminen, poliittiset tai uskonnolliset mielipiteet, yhdistystoiminta, sukupuoli eikä raskaus. Myöskään äitiys-, isyys tai vanhempainloman eikä hoitovapaan aikana työntekijää ei saa irtisanoa.

( näin sanottiin Wikikirjaston sivulla, luotettavuusastetta en tiedä )

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
nyt vituttaa
Töihin olin palaamassa 2013 kesäkuun alusta näin olen ilmoittanut. Liitto on JHL
Viesti on siis tallessa ja tietääkseni vain minut on irtisanottu. Työkaveri ei ole ainkaan kuullut että ketään muuta olisi irtisanottu, ei siis tiennyt tästä minunkaan irtisanomiseta. Ei ole ollut mitään puhetta,että sieltä laitettaisiin ketään pois. Siellä yleensä ammattitaitoiseta työvoimasta pula. Työnantaja on kunta

"niin"
Ja varsinkin jos yrittäisi vedota tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin, mutta olisit ainoa irtisanottu niin eihän edes nyt hoitovapaalla ja keväällä äitiyslomalla olevasta ole todellisuudessa paljoa kuluja. Joten tuolloinkin vain sinun irtisanomisesi ontuisi ja pahasti. Miten muka firma saisi merkittäviä säästöjä irtisanomalla vain sinut.

"vieras"
Työntekijästä johtuva asiallinen ja painava syy ei ole ainakaan työntekijän sairaus, lailliseen lakkoon osallistuminen, poliittiset tai uskonnolliset mielipiteet, yhdistystoiminta, sukupuoli eikä raskaus. Myöskään äitiys-, isyys tai vanhempainloman eikä hoitovapaan aikana työntekijää ei saa irtisanoa.

( näin sanottiin Wikikirjaston sivulla, luotettavuusastetta en tiedä )
ihan luotettavaa tietoa kerrankin. Noilla vapailla saa irtisanoa vain jos yrityksen koko toiminta loppuu, mutta jos sinne jää edes porttivahti niin ei saa irtisanoa.

Ekana paluupäivänä voi sit sanoa että kiitos, älä suotta vaihda työvaatteita tai siirrä eväitä jääkaappiin.

nyt vituttaa
[QUOTE="noniin";27723110]ikävä totuus. olet kallis lomailija firmalle. keskity nyt sitten lapsiisi ja kun olet sikiöinyt tarpeeksi ni hae töitä.[/QUOTE]

Ai pitäisi vain hyväksyä jos irtisanominen olisi laiton? Miksi?
Varmasti olen kallis,mutta en varmastikkaan ainoa, en edes siinä paikassa missä olen töissä.

[QUOTE="noniin";27723110]ikävä totuus. olet kallis lomailija firmalle. keskity nyt sitten lapsiisi ja kun olet sikiöinyt tarpeeksi ni hae töitä.[/QUOTE]

Jos firma katsoo että on halvempaa maksaa mittavat korvaukset, niin asia on sitten niin. Mutta eiköhän saatu rahamäärä paranna hieman ap:n mielialaa.

Yhteistyössä