Oonko mä nyt sitten kuuselle allerginen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peyote

Vieras
Meni nokka tukkoon ja kurkku kipeeksi.

Vai onko nyt liikkeellä jotain tautia? Mulla on ollut jo pari päivää semmosta, että niskat ja pää on kipeet ja poskionteloihin sattuu. Nenä meni kyllä tukkoon vasta nyt kun kuusi tuli. Sit mulla on ollut okso olo ainakin viikon... Yöks.

Aiheuttaako kuusessa noita oireita ne kuusesta pääsevät eteeriset öljyt, vai sen rungossa oleva pöly ja home? Me kyllä suihkuteltiin sitä kun must haisi homeelle. (Erikoistarkka nenä)

Apua, yrittäkää sanoo jotain tähän sekavaan juttuun.

Meillekään ei enää oikeaa kuusta voida sisälle tuoda, koska saan pahoja oireita. Jatkuvaa aivastelua, nenä vuotaa solkenaan, kurkku kipeytyy, iho alkaa kuivumaan ja menee kuiville läiskille, jos olen pienessä tilassa kuusen kanssa, alkaa kurkku turpoamaan ja nieleminen vaikeutuu. Viime jouluna kestin 3 päivää ja sitten oli kuusi heitettävä ulos. Tänä vuonna meitä ilostuttaa muovikuusi.

Ahaa, eli en mä niin kauheen allerginen ainakaan ole. Ehkä oon muuten vähän kipeenä ja kuusi sai vaan nokan vähän tukkoon.

Vaikea sanoa, voihan siitä tulla lievempiäkin oireita. Itselläni kuusiallergia alkoi vuosia sitten ihan lievänä, luulin olevani flunssassa. Sitten kun alkoi tulla noita iho-oireita, tajusin että jotain muutakin täytyy olla. Ainoastaan raskausaikoina mitään oireita ei ole tullut. Tykkäisin kyllä oikeasta joulukuusesta, mutta viime joulu meni ihan pilalle sen takia.

[QUOTE="vieras";27716341]Niin määki. :D Ajattelin heti että noussu kaikenmaailman pervojen seksileikkien jälkeen näppylöitä iholle.[/QUOTE]

Juu ei, mä en oo ihan semmoinen joka harrastelis ällöjä. :D

[QUOTE="vieras";27716341]Niin määki. :D Ajattelin heti että noussu kaikenmaailman pervojen seksileikkien jälkeen näppylöitä iholle.[/QUOTE]

Mä luulin vaan tylsästi et pissatessa kirvelee :D

Juuri noista syistä meillekään ei tule oikeaa kuusta. Vuosi vuodelta oireet paheni. Sitten rupes yhtenä vuonna jo kurkussa tuntumaan, niin sen jälkeen ei enään tullut oikeeta kuusta. Mutta ihan yhtä lailla se tekokuusi on joulun meille tuonut! :) Pystyn olla kylässä sellaisessa paikassa, jossa kuusi, mutta kotiin en sitä pysty hankkimaan.

[QUOTE="Vieras";27716398]Juuri noista syistä meillekään ei tule oikeaa kuusta. Vuosi vuodelta oireet paheni. Sitten rupes yhtenä vuonna jo kurkussa tuntumaan, niin sen jälkeen ei enään tullut oikeeta kuusta. Mutta ihan yhtä lailla se tekokuusi on joulun meille tuonut! :) Pystyn olla kylässä sellaisessa paikassa, jossa kuusi, mutta kotiin en sitä pysty hankkimaan.[/QUOTE]

Juu, mullakaan ei tule esim. kyläpaikassa mitään oireita, paitsi jos oikein yökylään jäädään. Välillä hieman ärsyttää, että kun joskus olen tullut maininneeksi tuosta kuusiallergiasta, niin sitten monessa kyläpaikassa ottavat stressiä siitä, että voivatko nyt hankkia kuusta ollenkaan kun ollaan tulossa kylään. Olen kyllä yrittänyt selittää, että ei ne oireet nyt ihan parin tunnin vierailusta tule...

Pahin kokemus kuusesta tuli eräällä autoreissulla, kun kyydissä oli pari pikkukuusta ja siinä pienessä tilassa jouduin olemaan niiden kanssa. Puolessa välissä matkaa alkoi tuntumaan, että nieleminen vaikeutuu ja tosiaan kurkku alkoi turpoamaan.

Kyllähän siitä allergialääkkeestä vois olla apua. Mutta pidemmän päälle ei ehkä kannattas tuota kuusta kotona pitää. Kun se voi aiheuttaa allergisen reaktion jonkun ruuan kanssa ristiinkin. Tai voi reagoida kummallisella tavalla joihinkin juttuihin, kun pohjalla on allergiaa aiheuttava juttu.

Sillä allergialääkkeellä saa testattua onko kyse allergiasta. Jos oireet helpottaa niin sitten kuusi pihaa koristamaan ja hakemaan muovikuusta sisälle.
Tai voihan sulla olla flunssa johon allergialääke ei vaikuta millään tavalla.

Yhteistyössä