Mies tienaa/tekee enemmän töitä = vähemmän kotitöitä??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eioototta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eioototta

Vieras
Oon kuullut tästä asiasta kaverilta että hänen miehensä ei osallistu juurikaan kotitöiden tekemiseen koska hän tienaa enemmän ja tekee muutenkin enemmän töitä.

Ensimmäinen pariskunta jolla kuulen asian näin olevan mutta onko näitä enemmänkin?

Mun mielestä pelkkiä kynnysmattoja tommoset akat jotka suostuu tollaseen ja kyseessä vielä pariskunta joilla ei ole lapsia. Voi sitä nais raukkaa jos lapsiakin vielä tulee eikä mies luultavasti silloinkaan laita tikkua ristiin kuin omien töiden = rahantuonnin merkeissä.

Mun mielestä niin uskomatonta että voi huhhuh.

Meilläkin mies tienaa enemmän ja tekee jopa enemmän töitä kun on oma firma, mutta yhtälailla hän osallistuu kotitöiden tekemiseen, ei ne ole vaan naisen tehtävä.

Yhteen on menty = yhteinen talous jossa luulisi että molemmat antavat oman osuutensa eikä ruveta vertailemaan kuka tienaa eniten ja kuka tekee eniten ruokaa.

NAURETTAVAA!!

Minä teen enemmän töitä kuin mies. Tienaan myös enemmän. Ja kyllä, meillä ainakin menee niin että ukko tekee enemmän kotona koska hänen aikansa siihen paremmin riittää. Mitä kummallista siinä on?

No se riippuu siitä paljonko sitä aikaa käytetään töiden tekoon, ei niinkään tienatusta rahasta.

Jos toinen on vain osa-aikatöissä niin luonnollisesti saa hiukan enemmän tehdä kotitöitä koska aikaa on.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Näin se vaan menee jolle et sinäkään voi mitään et voi sillekään että suomesta tulee liittovaltio ja suomi maksaa velkaisten eu maiden velkoja pois kiristämällä omia menojaan, muilta kuin johtajilta.

Kyllä meillä ajatellaan vuorokaudessa tehtävää työmäärää yhteensä eikä pelkästään kotitöitä yhtenä pompsina. Eli vuorokaudessa molemmat tekee mahdollisimman saman verran hommia.

Tässä sulle kauhistus: Meillä minä tienaan tällä hetkellä enemmän, teen enemmän töitä ja vielä enemmän kotitöitäkin. Teen kotoa käsin töitä ja kun pitää tuulettaa päätä hommien välissä niin saatanpa pesasta vaikka vessan siinä välissä. Eipä tarvi sietää sitä miehen kupeksimista hommien kanssa.

Meillä minä teen lyhennettyä työaikaa, joten totta kai teen enemmän kotitöitä!
Mitähän ne niin rankat kotityöt kahden aikuisen taloudessa on, että ihan kannattaa tuohtua:D

niin siis molemmat tekee ihan täyspäiväistä työtä eli sen 8h päivässä, mutta koska mies tienaa enemmän niin siksi hänen ei tarvitse kotona osallistua kotitöihin. Ehkä hiukan raskaampaa työtä fyysisesti, hieman, siksi tuo "enemmän" töitä kuten mies itse sanoo

Eli periaatteessa kun molemmat tulevat töistä kotiin nainen tekee kotitöitä yms "pakollisia juttuja" ja mies esim. pelaa koneella. Ei tarvii osallistua kun kuitenkin tienaakin enemmän

Mun mielestä tää nyt vaan ei kuulosta oikealta. Eri asia jos olis kyseessä osa-aikainen jne.

Meillä ei lasketa työmäärän eikä rahan mukaan, vaan hoidetaan parhaamme mukaan niin että molemmat jaksaa. Nauraisin pihalle jos mies olisi alkujaan jo selittänyt mulle että kotityöt kuuluvat vähemmän tienaavalle. :D

Puolassa on sattunut erikoinen tapaus, jossa hänen tavoitteensa toimia tasa-arvon hyväksi koitui hänelle vahingokseen. Elbagin kylässä asuva Tomasz Paczkowski yritti osoittaa vaimolleen, että myös miehiltä hoituu niin sanottu multitasking,

Yritys johti kuitenkin vammoihin ja sideharsoon hänen päänsä ympärille. Tomasz auttoi töissä olevaa Lila-vaimoaan tekemällä kotitöitä. Hän päätti silittää vaatteet, juoda olutta ja katsoa televisiosta nyrkkeilymatsia samanaikaisesti todistaakseen vaimolleen, että myös miehet voivat tehdä useita tehtäviä yhtä aikaa. Asiat menivät kuitenkin pieleen puhelimen soidessa.

- Olin todella uppoutunut nyrkkeilyyn, enkä oikein ajatellut mitä olin tekemässä. Kun puhelin soi, nostin vahingossa silitysraudan korvalleni. Kipu oli uskomatonta, Tomasz kuvailee The Sun -lehdelle.

32-vuotiaan miehen ongelmat eivät päättyneet tähän. Tomasz ryntäsi suihkuhuoneeseen saadakseen kylmää vettä palaneelle iholleen. Matkalla hän juoksi suoraan ovea kohti, ja sai mustan silmän. Lääkärien mukaan miehen vahingot tulevat paranemaan, mutta kotitöistä Tomasz aikoo pysytellä toistaiseksi erossa.

Sillä ei oo mitään merkitystä paljonko tienaa, mutta kyllä mun mielestä on aika luonnollista, että se joka tekee vähemmän töitä tekee enemmän kotitöitä. Jos toinen on töissä 12 tuntia päivässä ja toinen 8 niin onhan se järkevää jo ajankäytön takia, että 8 tuntia tekevä tekee enemmän kotitöitä.

[QUOTE="Jussi";27702320]Puolassa on sattunut erikoinen tapaus, jossa hänen tavoitteensa toimia tasa-arvon hyväksi koitui hänelle vahingokseen. Elbagin kylässä asuva Tomasz Paczkowski yritti osoittaa vaimolleen, että myös miehiltä hoituu niin sanottu multitasking,

Yritys johti kuitenkin vammoihin ja sideharsoon hänen päänsä ympärille. Tomasz auttoi töissä olevaa Lila-vaimoaan tekemällä kotitöitä. Hän päätti silittää vaatteet, juoda olutta ja katsoa televisiosta nyrkkeilymatsia samanaikaisesti todistaakseen vaimolleen, että myös miehet voivat tehdä useita tehtäviä yhtä aikaa. Asiat menivät kuitenkin pieleen puhelimen soidessa.

- Olin todella uppoutunut nyrkkeilyyn, enkä oikein ajatellut mitä olin tekemässä. Kun puhelin soi, nostin vahingossa silitysraudan korvalleni. Kipu oli uskomatonta, Tomasz kuvailee The Sun -lehdelle.

32-vuotiaan miehen ongelmat eivät päättyneet tähän. Tomasz ryntäsi suihkuhuoneeseen saadakseen kylmää vettä palaneelle iholleen. Matkalla hän juoksi suoraan ovea kohti, ja sai mustan silmän. Lääkärien mukaan miehen vahingot tulevat paranemaan, mutta kotitöistä Tomasz aikoo pysytellä toistaiseksi erossa.[/QUOTE]
:laugh:

[QUOTE="vieras";27702321]Sillä ei oo mitään merkitystä paljonko tienaa, mutta kyllä mun mielestä on aika luonnollista, että se joka tekee vähemmän töitä tekee enemmän kotitöitä. Jos toinen on töissä 12 tuntia päivässä ja toinen 8 niin onhan se järkevää jo ajankäytön takia, että 8 tuntia tekevä tekee enemmän kotitöitä.[/QUOTE]

Niin mutta tässä olikin kyse siitä että mies tienaa enemmän mutta molemmat tekevät kuitenkin sen 8 tuntia päivässä. Miehellä vain hieman raskaampi työ fyysisesti mutta miehenä ei varmaan edes raskas oikeasti.

Mies ei ole yleensä kotitöistä stressaavaa tyyliä... Moni suomalaisnainen taas päinvastoin on kasvatettu huomattavaan pikkutarkkuuteen kodin piirissä. Kyseessä on lähinnä historiallinen jäänne, jota monessa muussa maassa ei ilmeisesti esiinny.

Minusta kotiaskareet ei ole hirveän olennainen tekijä suhteen laadun kannalta, mutta molempien on hyvä tehdä jotain, viitsimisensä mukaan.

Meillä on niin että se jolla on enemmän aikaa niin se myös tekee enemmän niitä kotitöitä. Mä joudun usein tuomaan työt kotiinkin niin pakkohan on miehen lopulta siivottava kun mulla ei siihen aika riitä. Raha ei todellakaan ole mikään validi mittari kotitöiden määrälle, se ei kerro mitään työn määrästä tai siitä kuinka raskasta se on.

No jo mahtaa olla miehellä surkea kunto, jos työ uuvuttaa niin, ettei tiskikonetta jaksa täyttää tai pyykkejä ripustaa. Lääkäriin kannattaa mennä, tuollainen väsymys ei ole normaalia!

Ja mitä kotitöiden ja palkan rinnastamiseen tulee, niin ajatusmaailma on kerrassaan vastenmielinen. Esim. pienipalkkaisen sairaanhoitajan pitäisi siis jotenkin ansaita asumisensa kotitöillä, jos äijä sattuu jollain pelisuunnittelulla tienaamaan enemmän fyrkkaa? Ei vaan tajua, ei sitten millään.

En kans tajua näitä vässyköitä jotka ei voi osallistua kotitöihin.
Ovat kuin pieniä lapsia eivätkä miehiä.

Pitäis tän naisen vaan antaa tiskien olla, pyykkien pesemättä (toki omat astiat ja pyykit voi pestä) mutta että jos alentuu olemaan joku kone miehelle niin ei voi kuin sääliä tuntea.

[QUOTE="jolla";27702399]En kans tajua näitä vässyköitä jotka ei voi osallistua kotitöihin.
Ovat kuin pieniä lapsia eivätkä miehiä.

Pitäis tän naisen vaan antaa tiskien olla, pyykkien pesemättä (toki omat astiat ja pyykit voi pestä) mutta että jos alentuu olemaan joku kone miehelle niin ei voi kuin sääliä tuntea.[/QUOTE]

Toisaalta monelle naiselle on paljon intuitiivisempaa kuin miehelle pitää koti järjestyksessä ja siistinä kasvatuksen tuloksena. Eli sellainen vaan on naisesta itsestään jees, vaikka feministille kyse voi olla epätasa-arvosta. Musta ratkaisevaa on kuitenkin, miten nainen kokee itse asian, ei se, mitä jokin tasa-arvonäkemys sanoo.

Teen itse kaikki kotityöt, käyn kaupassa, teen ruoat ja kannan miehelle leipiä yösyömmellä. Tuntuu ihan luonnolliselta, kun kotona näin vanhemmat toimivat. Ja juu, mies tekee täyttä päivää ja tienaa neljä kertaa enemmän kuin mä osa-aikaisena.

en kyllä jaksa päivätolkulla pitää itseäni ja lapsia nälässä, että mies tulis kotiin tekemään ruuan vuorollaan.. yrittäjänä tekee kausiluontoisesti enemmän töitä ja myös tienaa enemmän. Kotona tekee se, kuka kotona on. Joskus se on mies (jos töissä taukoa) ja useimmiten minä (työaika säännöllisempi). Järki käteen.

[QUOTE="mies";27702413]Toisaalta monelle naiselle on paljon intuitiivisempaa kuin miehelle pitää koti järjestyksessä ja siistinä kasvatuksen tuloksena. Eli sellainen vaan on naisesta itsestään jees, vaikka feministille kyse voi olla epätasa-arvosta. Musta ratkaisevaa on kuitenkin, miten nainen kokee itse asian, ei se, mitä jokin tasa-arvonäkemys sanoo.[/QUOTE]

No siis naisen on pakon sanelemana pestä ne miehen pyykit ja astiat kun se ei itse sitä tee. Ne vaan kasaantuu ja kasaantuu kunnes astiat on loppu eikä mies suostu mitään tekemään kuin ehkä hirveän haloon takia.
Nainen joutuu tässä nöyrtymään sitten.

Ei kyse ole mistään tasa-arvosta yms, tuo on täyttä hevonpjaskaa taas että ruvetaan jotakin feministikorttia vetämään.

Yhteinen talous ja jonkuhan on edes JOSKUS jotain tehtävä, ja jos mies ei suostu niin mitä jää jäljelle ettei kämpässä haise pahalta ja homeitiöt rupea leviämään esim??!

en kyllä jaksa päivätolkulla pitää itseäni ja lapsia nälässä, että mies tulis kotiin tekemään ruuan vuorollaan.. yrittäjänä tekee kausiluontoisesti enemmän töitä ja myös tienaa enemmän. Kotona tekee se, kuka kotona on. Joskus se on mies (jos töissä taukoa) ja useimmiten minä (työaika säännöllisempi). Järki käteen.

Oliko tää järki käteen nyt aloittajalle tarkoitettu?

Molemmat tekevät 8h päivässä, mies tienaa enemmän = hänen mukaansa ei tarvitse osallistua kotitöiden tekoon OLLENKAAN ja MILLOINKAAN!

Ei tämäkään nainen odota että mies edes joskus tekisi ruokaa tmv, muutakuin ehkä saarioisten roiskeläpän, mutta pääpointti oli tuo millä mies perustelee asian miksi hänen ei tarvitse osallistua kotitöiden tekemiseen.

Olisi mukava kuulla, että missä vaiheessa mies on alkanut tuollaista perustelua käyttämään? Jos vaikka seurusteluaikana olisi tämmöisiä puhellut, niin aika moni nainen olisi varmaan lähtenyt lätkimään. Jos taas perustelut ovat tulleet kuvioon mukaan, kun on muutettu yhteen, niin jos se vaimokkeelle on kynnyskysymys, hän varmaan lähtee parisuhteesta. Jos hän taas sen nielee, niin antaa niellä. Tosin, niin kuin joku jo totesikin, kannattaa tarkkaan harkita haluaako tuollaisen miehen kanssa lapsia.