En jaksa enää tätä tautia!!!!

Mä luulin eilen että ollaan terveitä ja päästiin helpolla oksennustaudista, sit eilen alkoi kramppaa mahaa ja sitä paskaa tulikin molemmista päästä monta tuntia |O Kuume tais olla korkeella kun oli niin kylmä ja hourailin :| Särkylääkkeen sain illemmalla pidettyy sisällä ja hieman helpotti.

Aattelin että onneksi poika on terve ja mielummin käyn tän taudin itse läpi uudestaan, eikö poika aamulla oksentanu mun päälle |O :ashamed: En jaksa mennä kauppaan vaikka se on tossa vieressä.. Kauan tää kestää!!!!!!? Päiväkodissa on reilu 10 lasta pois, tää tauti on tosi raju :( Jos jaksan mennä kauppaan niiin mitä ostan?
 
lucifer
osta sille sairaalle muksulle sipsejä. meillä lääkäri suositteli rajusti oksentaville muksuille niitä ja vettä. toiset juo ( kuten myös mekin) oksennus taudissa jaffaa, mutta tämä samainen lääkäri sanoi että cokis olis parempaa. oli täysin uusi asia minulle.
muuten suosittelin ostamaan kaikkea mitä mieli vain tekee ja minkä kanssa pääsee helpoimmalla.

itse olen tällä hetkellä ainut joka meillä ei ole tällä viikolla oksentanut tai paskantanut velliä... ja tuntuu ihan siltä että tämä asiointi on korjaantumassa kenties jo tänään.

jaksamista sinne:hug:
 
"vieras"
En kyllä antaisi sipsejä, niitä on ihan hirvee oksentaa jos alkaakin oksettamaan. Jotenkin ajattelis, että jotain sileää ja helposti nieltävää ruokaa mieluummin, vaikka jugurttia.
 
lucifer
[QUOTE="vieras";27699237]En kyllä antaisi sipsejä, niitä on ihan hirvee oksentaa jos alkaakin oksettamaan. Jotenkin ajattelis, että jotain sileää ja helposti nieltävää ruokaa mieluummin, vaikka jugurttia.[/QUOTE]kokonaisenako sä ne sipsit nielet?
 
Harmi kun se ei helpota vieläkään. :( Jos mikään ei pysy sisällä, niin voisit varmaan soittaa tk:hon ja kysyä neuvoa?

[QUOTE="vieras";27699237]En kyllä antaisi sipsejä, niitä on ihan hirvee oksentaa jos alkaakin oksettamaan. Jotenkin ajattelis, että jotain sileää ja helposti nieltävää ruokaa mieluummin, vaikka jugurttia.[/QUOTE]

Niin on, mutta minäkin oon kuullut vinkin, että jos vaikka syö ihan vähän sipsiä, niin se auttais vatsatautiin. Ja esim. vaniljajäätelö on helppo oksentaa, eikä ole ihan yhtä kitkerää kuin jogurtti.

Ja niinku hellsbells sanoi, onneksi ootte nyt ettekä jouluna kipeenä. Koittakaa jaksaa. :hug: Paranette kyllä.

Paa viestiä jos haluut tai jaksat. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
HippuTAR
:hug:

Jouluun mennessä ootte terveitä ja sitte varmaan joulu tuntuu entistä mukavammalta. Me arvatenkin ollaan tos taudis jouluna *koputtaa puuta*.

Edellisestä kunnon mahataudista on aikaa n. 4-5 vuotta ja se on ainut kerta kun mulla tai mun lapsilla on ollut kunnon mahatauti, jotain pienempiä on aina välillä ollu.
 
:hug:....voi hyvänen aika sentään. Jopas teitä koetellaan...

Hommaat kaupasta sitä mikä tuntuu vähänkään tuossa tilanteessa suunmakuiselta. Mäkin suosittelen suolaisen ostamista, meille myös ehdoteltiin shipsejä aikanaan kun me kaikki viisi olimme mitä ilmeisimmin noron kourissa...ja jäätelöä, mustikkakeittoa...mitä tahansa. Ja syötte pieniä määriä, jotta ei ihan kamala yleisolotilan huonous tulisi.

Jos meinaa olo mennä ihan kamalan kurjaksi, niin apteekista saa Floridralia ja muita maitohappobakteerituotteita. Kaupastakin saat mm. Gefilus- mehua, mikäli se alas nyt menisi...

Voimia ja jaksamista teille molemmille! Tee vain välttämättömin, ja jos vaikka saisit jonkun muun käymään kaupassa puolestasi, niin hyvä olisi...

Kaikille muillekin ko. taudin kurimuksessa oleville paranemisia :hug:...
 
--
Meillä molemmat lapset sairastaneet (ensimmäinen ti-ke ja toinen to-) ja nyt on mun vuoro. Kävin eilen kaupassa ja ostin banaania, mustikkasoppaa, kidius-jugurttijuomia, raffeleita ja jaffaa itselle ennakoivassa mielessä (onneksi ennakoin).
 
Voi ei. : /
Älä pelottele mä kun just kans ehdin sanoa,et helpolla selvittiin..nyt tyttö ollut 1,5 vrk oksentamatta ja paskantamatta ja itsellä 2 päivää jo noista mukavuuksista.

Meillä kauppalistalle sijoittuu oksutaudin aikaana aina

-jaffaa
-kivennäisvettä
-juustonaksuja (varsinkin lapselle helpompia niellä ja oksentaa)
-Knorr:in suurustettua kanakeittoa
-Piltin persikka-banaani

nakkeja,metukkaa ja teetä noi lapset on kanssa suostuneet suuhunsa laittamaan.

Paljosti paranemisia! Maailman inhottavin tauti tuo!!
 
"perseennuolija"
Yöh,alkaa mahassa kiertää pelkkä ajatus,että sitä tautia on paljon liikkeellä :/

Gefilus tuotteita ja maitohappobakteeria nassuu,jos vähän rauhottais.

:hug:
 
Suolaa ja nestettä tosiaan :)
Sit mun mummun vanha niksi: n.15 kokonaista valkopippuria yhden päivän aikana sellaisenaan nieltynä....
Mun lapsi täyttää 8v eikä ole koskaan ollut vatsataudissa ja mä olen ollut viimeksi joskus 20v sitten... Että kai niillä joku teho on :D
 

Yhteistyössä