Erilainen joulu :)

Olen eronnut hiljattain pitkästä suhteesta, lapseni on isänsä luona tänä jouluna, mun perhe lähtee sukulaisiin jonne mua ei kiinnosta lähteä... Aluksi olin, että joulu YKSIN?! Miten säälittävää!! :ashamed: Mutta nyt olen ihan JJJJEIIIIII!!!! :D

Mun lapsuuden joulut on sellasia oikein perinteisiä, kokoonnuttiin mummulaan, leivottiin pipareita, jouluruuat tuli leivinuunista, leikittiin serkkujen kanssa, syötiin, koristeltiin aamulla kuusi yhdessä, syötiin puuro, käytiin saunassa... Perusperusperus-settiä.
Teininä mua ei olis voinu vähempää koko joulu kiinnostaa, eikä vissiin mikään muukaan, joten kävin jouluisin vaan angstaamassa porukoilla... (muoks.miten niin kävin?! mä asuin siellä :D pieni ajatuskatkos :D ) Oltiin silloin aina joulut keskenään mun isän, äidin ja siskon kanssa.

Sit alkoi ne hektiset joulut joita kestikin sen 12vuotta, aikataulutettuja kiirejouluja et jokapaikkaan varmasti ehti, omille vanhemmille, anoppilaan, mun ja exän mummuille ja serkunkumminkaimoille ja aamusta asti puurot ja saunat ja kaikki oli kellotettua ja jokaiselle kyläilylle oma aikansa mitä oli pakko noudattaa tai joku paikka jäi käymättä ja hyi helvetti :ashamed: :xmas:

Tänä jouluna aion nukkua niin pitkään kun mahdollista, hillun lökövaatteissa puoli päivää, haudutan itselleni pienen riisipuuron, käyn saunassa, nautin olostani, laitan tulen takkaan, luen kirjaa, jossain vaiheessa syön, käyn hautausmaalla viemässä muutamalle haudalle kynttilät, nautin hyvää punaviiniä, juustoja, keksejä, viinirypäleitä... Ja iltasella on mahdollista saada muutama ystävä seuraksi :heart:

Jotkut on ihan kauhuissaan kun mä JOUDUN oleen joulun yksin ja voi sitä säälin ja voivottelun määrää :D Myönnetään, et ajatus oli mullekin ensin todella vieras ja outo, mutta voi miten tervetullut tuollainen aikuisen ihmisen stressitön joulu onkaan! Ensi vuonna sitten taas lapsen ehdoilla kaikkine hössötyksineen, käydään mummuloissa jne :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Muua ja rockyroad
Khimaira
Min "joulu" on aiemmin ollut sellainen, että maksimirelaus leffojen parissa, kiinalaista ruokaa ja lapset käymään mummilassa sekä palvelutaloissa jouluhenkeä viemässä. Nautin suunnattomasti.
meille myös joulut ovat juuri tuollaisia - tehdään vaan mitä halutaan.

Tosin kaikki sukulaiset asuvat niin kaukana, ettei sinne lähdettäisikään. Eikä kyllä hirmusti käyty silloinkaan kun asuttiin heidän lähellä, mummon luona vaan ja siinä se.
 
"minnipinni"
Sama täällä, että aivan erilainen joulu tulossa. Joulupukki on käynyt pe 21.12. tuomassa ison säkin lahjoja tänne, kun ei jaksa kaikkia kantaa jouluaattona exän luo, jossa lapset silloin :D Mää relaan aattona oman rakkaan kanssa ihan täysin. Nukutaan pitkään, syödään hyvin, rentoudutaan, rakastellaan mooonta kertaa, tunnelmoidaan, kuunnellaan musaa ja juodaan skumppaa. Kyllä, ODOTAN! :)
 
"vieras"
mä oon aina miettiny sitä, miksi lapsiperheen täytyy poukkoilla eripaikoissa. miksi ne mummot ja faarit ei voi tulla sinne lapsiperheeseen kylään? miksi lasten pitää lähteä niitten uusine lahjojen työtä? olisiko isovanhempien yhtään helpompi liikkua,kuin esim. 6henkisen lapsiperheen?
 
kkkkkk
[QUOTE="vieras";27689447]mä oon aina miettiny sitä, miksi lapsiperheen täytyy poukkoilla eripaikoissa. miksi ne mummot ja faarit ei voi tulla sinne lapsiperheeseen kylään? miksi lasten pitää lähteä niitten uusine lahjojen työtä? olisiko isovanhempien yhtään helpompi liikkua,kuin esim. 6henkisen lapsiperheen?[/QUOTE]

Juu, toi on jännä juttu. Ehdotin isovanhemmille, että tulisivat tänä vuonna vaihteeksi meille, mutta ajatus oli suorastaan kauhistuttava: "kuka sitä nyt kotoaan jouluksi lähtisi". Niinpä niin...
 

Yhteistyössä