Nopeasti apua tutin opettamiseen vauvalle tarvitaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tutti

Vieras
Eli reilu 1kk ikäisellä vauvallamme on todella kova imemisen tarve.. Ei nukahda ellei tissi ole suussa, jos sen ottaa pois ennen kun vauva on sikeässä unessa alkaa rumba alusta ja kauhea huuto.. Muutenkin haluaa rinnalla olla imemässä koko ajan.. Olen lapsenkanssa yksin joten tilanne todellakin stressaa kun mitään ei voi tehdä kun pitää tuttina toimia koko ajan. Neuvolastakin sanottiin että pitäis tutille opettaa mutta ei antanut mitään vinkkejä. Välillä tyytyväisenä nyrkkejään imee, mutta mielummin antaisin tutin kun nyrkkiin opettaisin.

sitkeästi vain tarjoat tuttia.. ostat eri mallisia.
Meil välillä yökätään oikein antaumuksella kun laittaa tutin suuhun (2vk ikänen) ja jos on nälkänen ni nappaa tutin heti

Meil välillä yökätään oikein antaumuksella kun laittaa tutin suuhun (2vk ikänen) ja jos on nälkänen ni nappaa tutin heti

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa :

Jos on nälkäinen? Eikö silloin pitäisi tarjoilla tissiä eikä tuttia?

Alkuperäinen kirjoittaja gab:

Jep. Miksi tutille edes on pakko opettaa? Meillä annetaan jos ite tykkää, ei tuputeta.

aina se ei sillä sekunnin sadasosalla ole mahollista

Alkuperäinen kirjoittaja tua:

Jep. Miksi tutille edes on pakko opettaa? Meillä annetaan jos ite tykkää, ei tuputeta.

eikait se mikään pakko ole.. enkä pakolla opettaskaan, mut suostu ottaan sen jo laitoksella, ni annan lossuuttaa. mieluummin tuttia kuin lossuuttamisen halusta tissiä

Kaikki eivät sille tutille opi, vaikka kuinka opettaisi, meillä on yksi sellainen. Toisen olen saanut opetettua siten, että puoliunessa olen varovasti ujuttanut tutin suuhun rinnan tilalle, mitenkään lasta sylissä liikuttamatta.

Meillä oli tyttö samanlainen "superimijä" ja tuttiin ei oppinut lainkaan vaikka kaikenmallisia ja eri materiaaleja kokeiltiin. Hyvin kuitenkin kaikki meni ja nyt olen tyytyväinen, ettei tuttiin opeteltu, eikä tarvi opetella siitä pois :)

Kun olet imettänyt lapsesi kylläiseksi, niin vaihda tisu tuttiin ja pidä hetki sylissä aivan kuin imettäisit. Uninen lapsi ei sitä huomaa (toivottavasti), kun äidin tuoksu ja lämpö on edelleen sama. Voimia sinulle!

En oo ite tuttia syönyt, eikä kumpikaan lapsistanikaan ole huolinut. Kaikki mallit ja koot kokeiltu. Oksuyökkäys tulee, kun tarjoan. En viitti kullanmurua kiusata...

Myötätuntohali. Meillä tuo tuttina istuminen helpotti n. 3kk iässä. Nyrkkejään kyllä vetää antaumuksella, ja kuolaa piisaa, mutta mietitään sitä sitten,kun sen aika on...

meillä oli aikonaan sama ongelma,ei suostunu tutille. Erinäisistä syistä halusin sen opettaa ja kyselin itsekin vinkkiä täältä. Toimivin vinkki oli "hytkyttää" varovasti vauvaa samalla laittaen tuttia suuhun. Se oli ainut mikä tehosi, tosin aina piti vähän hytkyttää,myöhemmin riitti pari hytkäytystä.
Ei siitä koskaan tullut mitään tuttisankaria, mutta sentään joskus ees huoli hätäavuksi.. Olipa sitten helppo vierottaa jo 10kk ikäisenä, kun ei oikeastaan käyttänyt muuten kuin unilla. Voimia.

Miksi sitä pitää opettaa? Mulla siskon lapset, niitä on viisi, eivät koskaan imeskelleet tuttia. Oli niillä jokaisella se saatavilla, mutta ei sitä suuhun tuputettu. Jos sen suuhun sai, niin ulos pullahti heti. Ihan hyvin ne on kehittyneet ilman sitäkin.

Mä sain neuvolasta hyvän vinkin aikoinaan. Kasta tutti sokeriin. Kun vauva oppii imemään tuttia, ota uusi sokeriton tutti tilalle. TOIMI ainakin meillä!
Meillä ei ole kummallakaan kelvannut silikoniset. Pitänyt olla luonnonkumia ja tiettyä mallia.

Eli reilu 1kk ikäisellä vauvallamme on todella kova imemisen tarve.. Ei nukahda ellei tissi ole suussa, jos sen ottaa pois ennen kun vauva on sikeässä unessa alkaa rumba alusta ja kauhea huuto.. Muutenkin haluaa rinnalla olla imemässä koko ajan.. Olen lapsenkanssa yksin joten tilanne todellakin stressaa kun mitään ei voi tehdä kun pitää tuttina toimia koko ajan. Neuvolastakin sanottiin että pitäis tutille opettaa mutta ei antanut mitään vinkkejä. Välillä tyytyväisenä nyrkkejään imee, mutta mielummin antaisin tutin kun nyrkkiin opettaisin.

Meillä oli ihan samanlaista, vauvan ollessa 3kk vaan yht'äkkiä hyväksyi tutin ja lussutti sitä iloisena. Tarjoa vaan paljon, itse en kyllä edes jaksanut enää tarjota varmaan kuukauteen en tarjonnut ja sitten kun oli n. 3kk kokeilin niin hyväksyi tutin ja oli mun ilme varmaa näkemisen arvoinen.

Ei ole nopeaa keinoa saada lasta tuttia syömään, hän syö jos syö. Itse en ole koskaans suostunut tuttia pienenä syömään ja olin kuulemma kunnon iilimato sen takia :D

Miksi sitä pitää opettaa? Mulla siskon lapset, niitä on viisi, eivät koskaan imeskelleet tuttia. Oli niillä jokaisella se saatavilla, mutta ei sitä suuhun tuputettu. Jos sen suuhun sai, niin ulos pullahti heti. Ihan hyvin ne on kehittyneet ilman sitäkin.

Ei sitä tuttia ole tietenkään pakko opettaa syömään, mutta on siitä monia etuja. Vähäisin niistä ei ole kätkytkuolemariskin väheneminen.

Yhteistyössä