Mies varasi hotelliyön, en halua lähteä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja arvailen, että ehkä joku tulee kommentoimaan että ehkä mies halusi itse vain yhdeksi yöksi pois hevosen lannan hajusta ja maaseudun ankeudesta... Voi olla, mutta mies yöpyy hotelleissä työnsä puolesta useamman kerran kuussa, joten hänelle kyse ei ole mistään "luksuksesta", vaan ihan arkipäivästä.

No varmaan se hotellissa olo on pikkusen eriasia puolison kanssa kun yksin työmatkalla.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Jos mieheni vilpittömästi nyt vielä minut haluaa sinne hotelliin raahata, niin ei mulla sitä mitään vastaan ole. Kunhan tiedän itse etukäteen, ja kunhan on hoitanut elukoille vahdin. Aiemmin kirjoitin, että yritinkin ehdottaa reissun siirtämistä, ei miehelle silloin sopinut kun oli niin äkäinen. Nyt ei olla asiasta keskusteltu.

Mä tiedän yhden vaimon joka osasi heittäytyä ja elää hetkessä,nautti täysillä elämästä ja teki mitä mieleen juolahti. Mies ei vain kovin pitkään jaksanut vaimon extempore-Pariisin lomia tai risteilyjä tyttöjen kanssa,päiväkännit tiistaina kun lapset olisi pitänyt hakea johtivat lastensuojeluilmoitukseen. Ei tehnyt sille tädille tiukkaa jättää lapsiaan milloin kellekin kun festareille oli vaan päästävä,kanikin löytyi kuolleena eron jälkeen omasta kusesta ja paskastaan. OI ihanaa,heittäytykää ihmiset,heittäytykää,ei huolta huomisesta.

[QUOTE="vieras";27652359]oikeastiko joku eläimen omistaja edes harkitsee sitä hotelliyötä? Jos, niin on peiliin katsomisen paikka.[/QUOTE]

Siis ootko oikeesti tosissas? Meillä on koira päivittäin 8h yksinään, ja viimeks tänään tultiin yön yli reissulta virosta, koiraa lenkitti/leikitti/ruokki naapurin tyttö. Meinaatko ihan tosissas että kun ottaa minkä tahansa eläimen, ei saa enää ikänään kotoaan poistua?

[QUOTE="vieras";27660195]Oikein teit. Täällä on vallalla sellanen mielipide, että kaikki mitä mies vähänkin tekee huomioidakseen naista, pitää otta ilolla ja mukisematta vastaa, vaikka se aiheuttaisi muille ongelmia.

Ihan samat mielipiteet on ollu esim. siinä, että miehelle pitää antaa piparia, vaikka lapset leikkis samaan aikaan viereisessä huoneessa. Muuten on epäspontaani ja parisuhteensa ite pilaava akka, joka ei ansaitse ihanaa miestään.

Eli siis miehen halut ja himot pitäisi aina mennä kaikkien muiden ihmisten ja tässä tapauksessa eläinten elämän ja hyvän hoidon edelle. Jos ei mene, vika on naisen.

Ja tää on mun mielestä niin väärin![/QUOTE]

Veit sanat suustani.

Ihme kanoja tämä palsta täynnä. ÄO palstamammoilla pyörii varmaan siinä 70 hujakoilla.

"Siis ootko oikeesti tosissas? Meillä on koira päivittäin 8h yksinään, ja viimeks tänään tultiin yön yli reissulta virosta, koiraa lenkitti/leikitti/ruokki naapurin tyttö. Meinaatko ihan tosissas että kun ottaa minkä tahansa eläimen, ei saa enää ikänään kotoaan poistua? "

Monethan nyt on ymmärtänyt tän sillä tavalla, että me ei KOSKAAN käydä missään. Käydään me. Mutta ihan suunnittelematta ei voi lähteä, meidän koira kun ei ole naapurintytön tai kenenkään vähemmän tutun käsiteltävissä. Ja tänne korpimetsään nyt harva kaupungissa asuva kaveri on innosta puhkuen viikonlopuksi ajelemassa hevosia hoitamaan, se kun on tosissaan sen verran sitovaa että täällä pitäisi melkein asustella meidän lomamme ajan (tai sitten ajaa kolmesti päivässä 60km...). Meillä on yksi ihminen, joka osaa hoitaa sekä koiran että hevoset, ja joka mieluusti on meillä yötä. Että hänen menojen mukaan täällä lomareissut suunitellaan..

Ohhoh, minullahan oli mennyt ihan miehen mielipiteet ohitse..... Pakko kommentoida.

[QUOTE="mies";27654045]Onpa tylsää. Kannattaa opetella pitämään vähemmän lankoja käsissä. Olemaan just siinä ja nyt. Täysillä, pelotta, luottaa ja avautua. Se on valtavan tyydyttävää ja aitoa, hyvin läheistä. Koko muu maailma saa vaikka loppua, on vain se hetki. .[/QUOTE]

Niitä lankoja nyt vain kuitenkin on. Eikä kyse ole sellaisista asioista että "En voi lähteä mihinkään kotoa, koska klo 6.42 minun täytyy puhdistaa kynnenaluseni ja tarkistaa että teeastiastoni on tallella" -tyyppisestä mentaliteetista.

[QUOTE="mies";27654045]Tähän romantiikka ja intohimo, antoisa vuorovaikutus perustuvat. Ei "ihan jees" vaan suuri kokemus. Ei ajatella mennyttä, ei tulevaa, eikä muuta elämää just siinä. Sammutetaan "minä" ja minän seuranta.[/QUOTE]
"Minäni" voin sammuttaa ja heittäytyä "intohimon aalloille" koska vain, mutta eläviä eläimiä ei sammuteta napista painamalla.

[QUOTE="mies";27654045]Vastuullisuutta on minusta enemmän se, että välittää siitä tietystä jutusta täysillä kuin se, että välittää vähän kaikesta tasaisesti. [/QUOTE]

Ei, kun vastuullisuutta on kantaa vastuunsa niistä asioista jotka on vastuulleen ottanut. Minä olen ottanut vastuulleni eläimiä, se on tietoinen valinta. En ole ottanut vastuulleni sitä, että olen mieheni päähänpistojen vietävissä ja hänen halujaan tässä elämässä täyttämässä. Me olemme aikuisia ihmisiä, jotka ovat kummatkin vastuussa itsestään, vaikka elämänkumppaneita olemmekin. Ja se on minusta sitä suurinta rakkautta ja romantiikkaa. Kumppanuus elämässä, arjessa ja vastuunkannossa.

[QUOTE="mies";27654045] Miehetkin noin yleensä monta kertaa pitävät naisista, jotka eivät ole liiallisen "nuttura kireällä", yliorganisoivia tai äärimmäisen laskelmoivia. Itsekin vierastan sellaista naisessa, koska järkeily kuuluu enemmän miehen toimintatapoihin. En tarkoita, etteikö naisen olisi hyvä olla järkevä oikeassa kohtaa. Tarkoitan, että joka paikassa ei ole hyvä olla järkevä romanttisuuden, tunteikkuuden ja intohimon kannalta.[/QUOTE]

Se ei tee minusta "tiukkanutturaista", laskelmoivaa tai yliorganisoivaa että olen vastuullinen, aikuinen ihminen, joka haluaa elää elämänsä rakkaudella, lempeydellä ja huolehtien.
"Romanttisuus, tunteikkuus ja intohimo" eivät synny hotellihuoneiden seinistä tai poreammeen kuplista. Ne syntyvät juurikin siitä rakkaudesta, lempeydestä ja huolenpidosta.

"sun mieshän on just tällainen. mukautuu sun tahtoosi. "

Jaa? Mies mukautuu mun tahtooni ja on lapanen? Mitä sen ois pitäny tehdä ettei se olisi liian miellyttämisenhaluinen, viedä kaakit saunan taakse ja kantaa emäntä väkisin sinne poreammeeseen lillumaan :DDD?

"sun mieshän on just tällainen. mukautuu sun tahtoosi. "

Jaa? Mies mukautuu mun tahtooni ja on lapanen? Mitä sen ois pitäny tehdä ettei se olisi liian miellyttämisenhaluinen, viedä kaakit saunan taakse ja kantaa emäntä väkisin sinne poreammeeseen lillumaan :DDD?

En tiedä mitä olisi tarvinnut tehdä, mutta ihmettelin vaan että olette yhdessä kun just sanoit ettet kestä sellaisia ihmisiä. Mutta taidat silti kestää jos se miellyttämisenhalu kohdistuu sinuun ja jos se toinen hyppää kun sinä käsket.

Rotuominaisuuksiltaan sellainen koira, joka ei vierasta taloon päästä. Rotuominaisuuksiltaan laumaansa kiintynyt ja ulkopuolisia ei kuuntele, ei sille vieraan ihmisen sana paina ollenkaan missään asiassa. Rotuominaisuuksiltaan myös iso.

Ongelmallinen siinä, että pelkää niitä vieraita aivan jumalattoman paljon.

"Mutta taidat silti kestää jos se miellyttämisenhalu kohdistuu sinuun ja jos se toinen hyppää kun sinä käsket. "

Se, että mulla on oma tahto ja järki päässä, ei tarkoita sitä että kyykyttäisin toisia ihmisiä, saatika että käskisin miestäni hyppäämään yhtään mihinkään (Joskus olen kiukuspäissään kyllä ehdotellut kaivoa, mutta eipä oo ukosta niin paljon vielä miellyttämisenhalua löytynyt että sinne loikkaisi...)

"Mutta taidat silti kestää jos se miellyttämisenhalu kohdistuu sinuun ja jos se toinen hyppää kun sinä käsket. "

Se, että mulla on oma tahto ja järki päässä, ei tarkoita sitä että kyykyttäisin toisia ihmisiä, saatika että käskisin miestäni hyppäämään yhtään mihinkään (Joskus olen kiukuspäissään kyllä ehdotellut kaivoa, mutta eipä oo ukosta niin paljon vielä miellyttämisenhalua löytynyt että sinne loikkaisi...)

etkö huomaa tästä ketjustakin että sun on aina ja pakko olla oikeassa. antaisit miehenkin päättää joskus mikä on romanttista.

ps. Väärien johtopäätöksien ja väärinkäsitysten oikominen ei tarkoita sitä että pitäisi aina olla oikeassa...? Vai tarkoittaako? Olenkohan nyt väärässä....?

Tsiisus mikä palsta :D

Höpöhöpö. Ap:lle sanoisin, että lähde jo tästä ketjusta ja anna ihmisten mesota. Tää on niin älytön keskustelu taas, ettei paremmasta väliä. Kyllä minusta jokaisella tässä ketjussa mesonneella on todella kova tarve olla aina oikeassa. Että se siitä.

Koittakaa korjata suhde, jos se on korjattavissa. Molemmille joustoa ja mies hoitakoon yllätykset vastaisuudessa loppuun asti eli elukoille hoitaja.

Keksin loistavan esimerkkitilanteen tähän.

Kuvitellaan että olisin kasvissyöjä, ja lihalle jotenkin allerginen. Mies olisi järjestänyt minulle romanttisen yllätyksen ja tehnyt paistin. Ison, mehevän hirvipaistin. Kiittäisin miestä, ja sanoisin että en kyllä nyt pysty tätä paistia syömään, voisinkohan tehdä itselleni vaikka kasvissosekeittoa. Mies vetäisi tästä elämää suuremmat raivarit ja koko suhde olisi eron partaalla. Fair play?

Rotuominaisuuksiltaan sellainen koira, joka ei vierasta taloon päästä. Rotuominaisuuksiltaan laumaansa kiintynyt ja ulkopuolisia ei kuuntele, ei sille vieraan ihmisen sana paina ollenkaan missään asiassa. Rotuominaisuuksiltaan myös iso.

Ongelmallinen siinä, että pelkää niitä vieraita aivan jumalattoman paljon.

eli just sellanen,ku ajattelinki koiran olevan. Ei siinä tosiaan kuka tahansa naapurin pera pysty koiraa hoitaan

Varaudu siihen, että tämä on viimeinen romanttinen ele mieheltäsi sinua kohtaan.

Naisten nirsoudella, vaatimuksilla ja käytöstavattomuudella ei ole mitään rajoja kun vaan fiilis niihin sattuu viemään. Tämän vuoksi en suosittele kenellekään parisuhdetta. Jos tuntuu, että tulee äitiä ikävä tai nyyhkytyttää olla ilman symbioottista riippuvuussuhdetta, niin aina on olemassa terapioita, joissa psyykensä voi kursia kuntoon ja samalla pallit kiinni kehoonsa.

Tuommoiset romanttiset hömpänpömpät ovat täysin turhia. Tässähän se kuultiin suoraan hevosen itsensä suusta.

Yhteistyössä