Ohhoh, minullahan oli mennyt ihan miehen mielipiteet ohitse..... Pakko kommentoida.
[QUOTE="mies";27654045]Onpa tylsää. Kannattaa opetella pitämään vähemmän lankoja käsissä. Olemaan just siinä ja nyt. Täysillä, pelotta, luottaa ja avautua. Se on valtavan tyydyttävää ja aitoa, hyvin läheistä. Koko muu maailma saa vaikka loppua, on vain se hetki. .[/QUOTE]
Niitä lankoja nyt vain kuitenkin on. Eikä kyse ole sellaisista asioista että "En voi lähteä mihinkään kotoa, koska klo 6.42 minun täytyy puhdistaa kynnenaluseni ja tarkistaa että teeastiastoni on tallella" -tyyppisestä mentaliteetista.
[QUOTE="mies";27654045]Tähän romantiikka ja intohimo, antoisa vuorovaikutus perustuvat. Ei "ihan jees" vaan suuri kokemus. Ei ajatella mennyttä, ei tulevaa, eikä muuta elämää just siinä. Sammutetaan "minä" ja minän seuranta.[/QUOTE]
"Minäni" voin sammuttaa ja heittäytyä "intohimon aalloille" koska vain, mutta eläviä eläimiä ei sammuteta napista painamalla.
[QUOTE="mies";27654045]Vastuullisuutta on minusta enemmän se, että välittää siitä tietystä jutusta täysillä kuin se, että välittää vähän kaikesta tasaisesti. [/QUOTE]
Ei, kun vastuullisuutta on kantaa vastuunsa niistä asioista jotka on vastuulleen ottanut. Minä olen ottanut vastuulleni eläimiä, se on tietoinen valinta. En ole ottanut vastuulleni sitä, että olen mieheni päähänpistojen vietävissä ja hänen halujaan tässä elämässä täyttämässä. Me olemme aikuisia ihmisiä, jotka ovat kummatkin vastuussa itsestään, vaikka elämänkumppaneita olemmekin. Ja se on minusta sitä suurinta rakkautta ja romantiikkaa. Kumppanuus elämässä, arjessa ja vastuunkannossa.
[QUOTE="mies";27654045] Miehetkin noin yleensä monta kertaa pitävät naisista, jotka eivät ole liiallisen "nuttura kireällä", yliorganisoivia tai äärimmäisen laskelmoivia. Itsekin vierastan sellaista naisessa, koska järkeily kuuluu enemmän miehen toimintatapoihin. En tarkoita, etteikö naisen olisi hyvä olla järkevä oikeassa kohtaa. Tarkoitan, että joka paikassa ei ole hyvä olla järkevä romanttisuuden, tunteikkuuden ja intohimon kannalta.[/QUOTE]
Se ei tee minusta "tiukkanutturaista", laskelmoivaa tai yliorganisoivaa että olen vastuullinen, aikuinen ihminen, joka haluaa elää elämänsä rakkaudella, lempeydellä ja huolehtien.
"Romanttisuus, tunteikkuus ja intohimo" eivät synny hotellihuoneiden seinistä tai poreammeen kuplista. Ne syntyvät juurikin siitä rakkaudesta, lempeydestä ja huolenpidosta.