Kyllä eineslaatikot on hyviä

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
"joo"
Minä(kin) olen varmaan jotenkin outokun tykkään noista eineslaatikoista enemmän kuin ite tehdyistä... Lanntulaatikkoa me ei syödä mutta oletkos maistanut bataattivuokaa? Se on tosi hyvää!

Lunatic
[QUOTE="joo";27649619]Minä(kin) olen varmaan jotenkin outokun tykkään noista eineslaatikoista enemmän kuin ite tehdyistä... Lanntulaatikkoa me ei syödä mutta oletkos maistanut bataattivuokaa? Se on tosi hyvää![/QUOTE]

En oo uskaltanu sitä maistaa.. bataatti kuulostaa niin eksoottiselta:D.
Onko se lihatonta, kun noita lihalaatikoita en syö?

Onhan ne hyviä, en itse viitsi koskaan tehdä, liikaa vaivaa :D Bataattilaatikkoa on pakko kyllä ostaa tänä vuonna ja maistaa.

Parasta joulussa on mun mielestä joulutortut, niitä vetää helposti vaikka 10 päivässä.

Joo, hyviä ja maistuvaisia ovat kyllä. Meillä menee muutenkin niin vähän laatikoita esim. joulupöydässä, joten sitä määrää ei viitti etes ite ryhtyä väsäämään - helpommin ja vaivattomammin kaupan laatikkoaltaan kautta joulunviettoon, hyvin maistuu :)!

Ja - voihan niitäkin vielä kotona laitella paremmin suunmakuisemmaksi, jos haluaa - lorauttaa joukkoon kermaa ja kanelia esim. porkkanalaatikkoon ennen uuniin laittamista, hävikki on taattua :p...ainaskii meillä :D!

"nam"
Se bataattilaatikko on kuin oikeaa imellettyä perunalaatikkoa. En osta perunalaatikkoa ollenkaan, vain tuota bataattilaatikkoa ja sen kanssa lanttulaatikkoa ja itsetehtyä porkkanalaatikkoa. Porkkanalaatikot on mun mielestä aika kuivia valmiina, muut ihan hyviä.

"joo"
[QUOTE="Hmm";27649824]Saanen olla eri mieltä. Ero on musta niin suuri maussa, että jos en jaksais ite tehdä, jättäisin väliin.. (Jaksan kyllä tehdä)[/QUOTE]

Makuasioistahan ei voi kiistellä mutta minusta itse tehty imelletty perunalaatikko ei ole läheskään niin hyvää kuin Saarioisten äitien tekemä! Näissä eineslaatikoissakin on eroja, meille ei maistu muut kuin saarioisten laatikot.

Ja muutenhan meillä ei eineksiä syödä (paitsi maksalaatikkoa), eli en tiedä miksi nämä "joululaatikot" menee näin päin että einekset on parempia.

Minä teen iso-mummolta perityn reseptin(salainen ;) ) mukaan hämäläistä imellettyä perunalaatikkoa. Kaupan vastaavat jäävät kauas taakse. Muut laatikot, oli ne sitten eineksiä tahi ei, ovat MINUN MIELESTÄNI syömäkelvottomia.

Rollolainen
mukavaa, että joku muukin on huomannut sen asian. Aina einesjutut eivät ole huonompia kuin itsetehdyt.
Eineslaatikoita on muuutn kouluissa ja päiväkodeissakin ja vanhainkodeissa.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27649675:
valmista bataattilaatikkoa en ole kaupoissa nähny. ite on joutunu tekemään, mutta hyvää on.
mä olen nähnyt ja ostanut ja syönytkin. Hyvä oli. Esim Prismassa ja k-supermarketeissa ainkin on =)

Yhteistyössä