Mitä toivot joululahjaksi? Saatko ne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla olis listassa

radio
posliininen teekannu
kamera (tällä hetkellä ei koko talossa kameraa)
crosstrainer

Enkä saa mitään noista. Vielä mietinnässä raskinko jonku parinkympin radion hommata. toisaalta lapsillekin joutuu ostamaan kun niilläkin hajoaa just käsiin. Ja meillä monitoimi korillinen kasetteja mitä kuunnellaan päivittäin (todella vanhanaikaista tiedän) .

Haluaisin lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen. En usko että saan. Mä oon sitä mieltä, että aikuiset ei esitä toiveita toisilleen. Tuskimpa tuo mies hoksaa sit lukea mun ajatuksia :D

[QUOTE="riitta";27643261]En saa yhtään joululahjaa, koska olemme sopineet, että aikuiset eivät toisilleen osat mitään. Ja hyvä näin. Jos tarvitsen jotain, ostan itse.[/QUOTE]

Harvemmin mekään mitään ostetaan toisille. minusta ois kiva ostaa miehelle vaikka ja mitä mut lapset menee etusijalle.
Se vaan kun aina vaan siirrän ja siirrän noita omia ostoksia kun joku muu tarvii jotain pakollisempaa.

Toiveissa on yks tietty kirja, suklaata ja ehkä käyn jossain alusvaatekaupassa sovittelemassa ja annan koordinaatit pukille. Meilläkin on ollut aiemmin päätös, että ei anneta aikuisille lahjoja. Mutta viime jouluna lapsellemme (silloin 4 v) tuli tosi paha mieli meidän puolestamme kun emme saaneet lahjoja. Lapsi ei millään ymmärtänyt vaikka kuinka yritimme sanoa että joulu on lasten juhla ja että emme edes olleet toivoneet mitään.

Ja ei. En ole mielestäni mikään curlingvanhempi joka haluaa lakaista mielipahan mahdollisuudenkin pois lapsensa elämästä. Minä vain pysähdyin ajattelemaan asiaa lapsen näkövinkkelistä ja totesin paremmaksi ratkaisuksi sen, että ostamme aikuisillekin jotain pientä ja tarpeellista - tai ainakin toivottua.

Ei ole mitään erityistä toivetta, mä oon tyytyväinen kinkkuun :P
Siltikin, koska mies aina jotain ostaa ja jos ostaa ominpäin niin menee aivan pieleen. Ostaa esim. koruja ja hepeneitä joita en siis käytä ikinä muutenkaan. Jotenka, olen miehelleni kertonut mitä voi ostaa jos on ostaakseen :-D jotain siis näistä ; tietyn hajuveden, nyrkkeilysäkin+hanskat, kännykkä, kirja.

Ostan siis jotain pientä meille aikuisille. Sukkia, shampoota tms mitä muutenkin tarvii ja just sen takia ettei nuo pienet ihmettele miksei me saada mitään. toisaalta mun äiti ostaa sit mulle/koko perheelle yleensä jotain astioita, lakanoita tms mitkä sit miehen kans auotaan.

Isäni kysyi toivonko jotain kirjaa ja toivoin ja luultavammin sen saankin. Äidiltä toivoin villasukkia ja yöpukuhousuja, saan varmaan ainakin jommat kummat. Muuten en ole mitään toivonut.

Jo useana jouluna ollut sama toive, jonka myös miehelle vuosittain kertonut.. Vielä ei ole tämä toive toteutunut, mutta katsotaan jos jonain vuonna. :) Tämä toive on niinkin pieni kuin kultainen sormus kivellä (naimisissa ollaan jo eli ei kyse siitä, että kosintaa odottaisin), mutta ilmeisesti mies kokee liian hankalaksi mennä korukauppaan. :D :D
Joka joulu olen jotain saanut, täksi jouluksi mies oli suunnitellut ostavansa lumia 800-puhelimen.. En tarvitse uutta puhelinta, joten käskin miehen keksiä jotain pikkasen edullisempaa. :)

Ostamme lahjat toisillemme ihan vain siitä syystä, että lapset ihmettelivät yhtenä jouluna sitä, että ollaanko oltu niin tuhmia, ettei pukki meitä muista ja olivat valmiita antamaan osan lahjoistaan meille.

Toivon Joutsenen untuvatäkkiä ja sen itselleni ostankin.Olen sinkku eikä kukaan anna mulle lahjoja ( paitsi äitini muutaman satasen vaikka olen jo nelikymppinen mamma)
Enkä mitään tarvitsekaan = )

Yhteistyössä