kun ei vaan tiedä mitä lähtis opiskelemaan, tuntuu ettei mikään ole mua varten..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ku osais tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ku osais tietää

Vieras
tuntuu ettei mikään kiinnosta.. Sitten jos sattuu olemaan kiinnostunut jostain niin sitähän ei tietenkään löydy omasta kunnasta eikä naapurikunnastakaan. Kahden pienen lapsen kanssa olis kuitenkin tärkeää että opiskelu paikka on lähellä. Muuttaminenkaan ei onnistu enää kun on nyt asetuttu tänne on talo, miehellä vakityö ja ym miksi muuttaminen ei onnistu.

Mä uskon, että joskus sattumat osuu kohdilleen. Eli pidä silmät auki ja jos on joku koulutus tarjolla, niin tutkaile miltä ala kuulostaa. Googlaile ja kysele.
Mä tiesin vain sen, mihin kaupunkiin haluan opiskelemaan ja googlailin koulutuksia ja tuli vastaan ammatti, josta mulla ei ollut mitään tietoa. Nimike ei sanonut mitään. Googlailin ja tuumin, että "ei kai tuo mahdotonta olis" ja opintojen edetessä huomasin olevani ihan omalla alallani.
Jos sulle ei tule mitään vastaan juuri nyt, niin sitten teet jotain hommaa, mitä on tarjolla ja pidät jatkossakin silmät auki koulutuspaikkojen suhteen. Äläkä ole niin nirso sen duuninkaan kanssa, joskus kannattaa kokeilla sellaistakin, mikä ei muuten mieleen juolahtaisi.

Ei sitten mitään vähänkään kiinnostavaa onnistu opiskelemaan pääsääntöisesti etänä? Sitten voi koittaa saada oppisopimuspaikan jostain myös.

Mitä tarkoittaa etänä opiskelu? Eikai mitään toisen asteen opintoja voi opiskella niin ettei ole ollenkaan läsnä? Oppisopimuspaikkojakaan tuskin hyvin mielellään jaellaan sellaisille jolla ei mitään kokemusta alalta..?

Mä uskon, että joskus sattumat osuu kohdilleen. Eli pidä silmät auki ja jos on joku koulutus tarjolla, niin tutkaile miltä ala kuulostaa. Googlaile ja kysele.
Mä tiesin vain sen, mihin kaupunkiin haluan opiskelemaan ja googlailin koulutuksia ja tuli vastaan ammatti, josta mulla ei ollut mitään tietoa. Nimike ei sanonut mitään. Googlailin ja tuumin, että "ei kai tuo mahdotonta olis" ja opintojen edetessä huomasin olevani ihan omalla alallani.
Jos sulle ei tule mitään vastaan juuri nyt, niin sitten teet jotain hommaa, mitä on tarjolla ja pidät jatkossakin silmät auki koulutuspaikkojen suhteen. Äläkä ole niin nirso sen duuninkaan kanssa, joskus kannattaa kokeilla sellaistakin, mikä ei muuten mieleen juolahtaisi.

Mullehan näin väliaikaisesti kelpaa mikä tahansa "paskaduuni". Ongelma kun tahtoo vähän olla se että maaseudulla ei ole periaatteessa paljon mitään töitä tarjolla. muutama s-hoitajan paikkaa, tk-lääkäri, hitsaaja ja opettaja.
Ja kun nykyään jokaisessa työpaikkahakemuksessa on vaatimuksessa jonkinlainen tutkinto ja sitähän mulla ei ole.

googlaan lähes päivittäin oman kunnan ja naapurikunnan työpaikat sekä oppilaitosten tarjonnat.

Joka kerta saa pettyä...

Yhteistyössä