Hei rakentajat/remontoijat, jotka laitatte hirsipanelin seiniin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rempparaili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rempparaili

Vieras
Mistä laitatte katon? Meillä on vähän hankala löytää sopivan pitusta, ettei jäisi kauheasti yli, kun haluttas mahdollisimman aito tai oikeestaan aito paneli. Järkevin vaihtoehto tuntuu olevan, että itse käsittelisi, mutta siihen ei ole tiloja eikä aikaa.

Onko mdf-levystä se puun näkönen paha? Kuitenkin siitä huomaa, että se ei ole aito vaan nimenomaan yrittää muistuttaa sitä.

Entä joku pelkistetty mdf? Vai pitääkö sen vaan olla se aito puu, makso mitä makso.

Me laitettiin ihan tarkotuksella pelkistetty, hieman kiiltävä mdf. Sellainen, joka ei edes yritä muistuttaa puuta. Ihan kivannäköinen tuli.

Mutta en oikein ymmärrä, miten ette löydä sopivan pituista; jos ostatte päätypontattua, niin eikö siinä hukka ole aika minimaalinen?

[QUOTE="vieras";27622802]Hirsipanelia seinään? Eiköhän se ole ihan sama mitä katot on jos seinätkin on noin mauttomat ja keskinkertaiset.[/QUOTE]

Olipa mauton ja keskinkertainen kommenti. Aivan kuten sen kirjoittajakin. :D

[QUOTE="vieras";27622851]Ei pidä eukkomix vetää hernettä nenään vaikka asutkin puolipaneloidussa pikkukodissasi vihreiden nahkasohvien kanssa.[/QUOTE]

Heh. :D Kunpa tietäisitkin... :D

Arvauksestasi ainoastaan nahkasohvat osui oikeaan, tosin niiden väri on vihreän sijasta valkoinen.

Vaikka joku asuisikin kuvailemassassi kodissa, niin on silti mautonta arvostella tuolla tavalla toisen kotia.

En oo lukenu yhtään "hienoa" sisustuslehteä. Kun ei tullu tehtyä hirsitaloa niin ainakin toinen kerroksista tehdään sen tyylisesti sitten. Eikä siitä tarvi tykätä kuin meidän vain =) Mulla oli aina se panelikammo noista 70-luvun kodeista, missä kaikki oli lattiaa myöten puuta, mäntyä joka oli vielä tummunu. Mutta ei ole enää, kun noista saa nykysin niin mukavan näkösiä. Vaaleeksi lakataan noi hirsipanelit.

Ja katosta tulee sellanen tosi vaalee sit mielellään. Katottiin yhtä struktuuripanelia, joka olis tosi valkonen. Päätypontattu ja keskellä jouduttas sit jatkamaan eli täyspitkänä ei sitäkään saa. Mutta ehkä se ei maata merelle vie.

En oo lukenu yhtään "hienoa" sisustuslehteä. Kun ei tullu tehtyä hirsitaloa niin ainakin toinen kerroksista tehdään sen tyylisesti sitten. Eikä siitä tarvi tykätä kuin meidän vain =) Mulla oli aina se panelikammo noista 70-luvun kodeista, missä kaikki oli lattiaa myöten puuta, mäntyä joka oli vielä tummunu. Mutta ei ole enää, kun noista saa nykysin niin mukavan näkösiä. Vaaleeksi lakataan noi hirsipanelit.

Ja katosta tulee sellanen tosi vaalee sit mielellään. Katottiin yhtä struktuuripanelia, joka olis tosi valkonen. Päätypontattu ja keskellä jouduttas sit jatkamaan eli täyspitkänä ei sitäkään saa. Mutta ehkä se ei maata merelle vie.

Nyt tää täti ei ymmärrä. Jos se on päätypontattu, niin miksi sen pitäisi olla täyspitkää? Eikö päätypontin idea ole vähän niinkuin siinä, että sitä voi jatkaa toisella?

En kyllä kauheasti rakentamisesta/remontoinnista tiedä, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että panelointi aloitetaan esim. kokonaisella paneelilla, seuraava liitetään suoraan edelliseen ja niin edelleen. Sitten rivin viimeisen panelin ylimääräisellä osalla aloitetaan seuraava rivi. Voi olla, että olen väärässä.

Nyt tää täti ei ymmärrä. Jos se on päätypontattu, niin miksi sen pitäisi olla täyspitkää? Eikö päätypontin idea ole vähän niinkuin siinä, että sitä voi jatkaa toisella?

En kyllä kauheasti rakentamisesta/remontoinnista tiedä, mutta olen ollut siinä käsityksessä, että panelointi aloitetaan esim. kokonaisella paneelilla, seuraava liitetään suoraan edelliseen ja niin edelleen. Sitten rivin viimeisen panelin ylimääräisellä osalla aloitetaan seuraava rivi. Voi olla, että olen väärässä.

Juuri näinhän se on, mutta me oltas haluttu täyspitkänä eli ei saumoja. Nyt niitä tulee, mutta varmaan silti tulee siisti ja mukava siitä. Toivotaan =)

Uusimmat

Yhteistyössä