Rokotteista kieltäytyminen

• Viestiketjun aloittaja Kyselijä?
  • Ensimmäinen viesti
Juuh
[QUOTE="vieras";27616404]Tieteellinen tutkimus on sellainen joka on ensinnäkin tehty tieteellisillä menetelmillä. Siinä on hypoteesi, tutkimusmenetelmä, analyysi jne. Sitten se kaikista tärkein, kun tutkimus on tehty se julkaistaan tieteellisessä julkaisussa ja sille tehdään vertaisarviointi eli muut tutkijat selvittävät onko tutkimus tehty oikein. Se ei katsos riitä, että yksi tutkija sanoo, että tutkimus tehtiin oikein ja tulokset tulkittiin oikein, kun siihen saa monen tutkijan mielipiteen on paljon todennäköisempää, että tutkimus on oikeasti järkevä eikä vain yhden tutkijan propagandaa.[/QUOTE]

Mikään tutkimus ei ole koskaan täysin puolueetonta, mutta erityisen naivia olettaa, että jos iso pörssifirma teettää tutkimuksen, niin tutkimus olisi täysin puolueeton.

Ei kannata lukea noita rokotusvastaisia juttuja. Kyllähän sä saat vaikka appelsiinista vaarallisen, kun oikein ruveta miettimään ja kyseenalaistamaan. Musta on kuitenkin kiistatonta, että ilman rokotteita keskuudessamme jylläisi edelleen ne samat taudit, jotka ennen rokotuksia vahingoittivat ja tappoivat lapsia. Mun isä sairasti lapsena polion, jonka seurauksena hänellä on yksi raaja kokonaan halvaantunut. Naapurin tytölle ei käynyt yhtä hyvin, vaan kuoli tautiin. Isä on itsekin sanonut, että jos silloin olisi ollut rokote poliota vastaan, kukaan ei olisi jättänyt sitä ottamatta, niin hirveä tauti se on.

Nämä taudit ovat edelleen hengissä isorokkoa lukuunottamatta ja mitä enemmän ihmiset jättävät rokottamatta, sitä paremmin taudit leviävät maanosasta toiseen ja aloittavat työnsä uudelleen.
Juuri näin. Muistan vielä senkin kun kehotettiin, ettei banaaneja annettaisi lapsille koska ne aiheuttavat hedelmättömyyttä... Johtuen jostain hyönteismyrkyistä. Ja tämä ohjeistus siis tuolta noin kymmenen vuoden takaa..

"vieras"
Mikään tutkimus ei ole koskaan täysin puolueetonta, mutta erityisen naivia olettaa, että jos iso pörssifirma teettää tutkimuksen, niin tutkimus olisi täysin puolueeton.
Erityisen naiivia on olettaa, että yhden ihmisen tekemä tutkimus, jolle muut tutkijat eivät ole tehneet vertaisarviointia tai ovat hylänneet sen epäluotettavana, on se ainoa oikea tutkimus.

Juuh
Se, mitä tässä nyt "vastapuoli" ei oikein ymmärrä on se, että miten joku katsoo rokotteiden haittavaikutukset vahingollisemmiksi, kuin itse sairauden? Näissä taudeissahan kuoleman tai vakavan vammautumisen riski on merkittävästi suurempi, kuin rokotteessa.
Ongelma onkin siinä, että pätevä ja puolueeton tieto puuttuu. Jos oikeasti pitäisi valita, haluatko valita riskin siitä, että lapsestasi tulee autistinen vai että hän sairastaa tuhkatokon, niin itse valitsisin tuon tuhkarokon.

Ongelma onkin siinä, että pätevä ja puolueeton tieto puuttuu. Jos oikeasti pitäisi valita, haluatko valita riskin siitä, että lapsestasi tulee autistinen vai että hän sairastaa tuhkatokon, niin itse valitsisin tuon tuhkarokon.
Minun näkökulmastani taas asetelma on se, että valitsisin ääriharvinaisen (prosenttien kymmenes- tai sadasosia) vakavan rokotehaitan ja esim. pikkuvauvalla 4-8 % kuolemanriskin välillä. Noin tuhkarokosta puhuttaessa.
Mikä sitten olisi sitä pätevää ja puolueetonta tietoa? Eivätkö tilastot esim. menneiden aikojen kuolleisuudesta näihin sairauksiin riitä? Mikä taho voisi tuottaa tällaisen tutkimuksen?

383
[QUOTE="vieras";27615499]Etkö ap ajatellut ottaa edes jäykkäkouristusrokotusta? Tiedätkö miten sen voi saada? Oletko käynyt lukemassa thl:n nettisivuilta rokotusohjelmaa käsittelevät artikkelit ja tiedot? Oletko etsinyt tietoa muualtakin kuin keskustelypalstoilta?

Jos olet tehnyt ja tiedät nämä yllämainitut jutut ja tiedät faktat mitä rokotuksiin liittyy niin sitten hyväksyn päätöksesi. Muuten jos saat hepulin yhden lehtiartikkelin perusteella niin...... Se einriitä perusteeksi.[/QUOTE]

Jäykkis voi tulla rokotetullekin ja se on erittäin harvinainen.En ole 19 vuoteen ottanut jäykkistä, enkä ota, eivätkä lapsetkaan.

"vieras"
Mikä taho voisi tuottaa tällaisen tutkimuksen?
Ei mikään. Kyse on kuin uskonnosta. Sokeasti uskotaan mitä halutaan ja sivuutetaan kaikki todisteet. Ei riitä jos tutkimus on tehty yliopiston tai valtion rahoilla sillä niilläkin voi olla yhteyksiä lääkeyhtiöihin. En usko, että yksityistenkään ihmisten rahoittama tutkimus kelpaisi, sillä hekin voivat olla töissä lääkeyhtiössä.

Minun näkökulmastani taas asetelma on se, että valitsisin ääriharvinaisen (prosenttien kymmenes- tai sadasosia) vakavan rokotehaitan ja esim. pikkuvauvalla 4-8 % kuolemanriskin välillä. Noin tuhkarokosta puhuttaessa.
Mikä sitten olisi sitä pätevää ja puolueetonta tietoa? Eivätkö tilastot esim. menneiden aikojen kuolleisuudesta näihin sairauksiin riitä? Mikä taho voisi tuottaa tällaisen tutkimuksen?
Tämä asia kyllä valitettavan usein unohdetaan. Ei ole kauhean montaa kymmentä vuotta siitä, kun lapsikuolleisuus oli aika suurta... Monet vanhat puhuvatkin, että "saivat kasvatettua aikuisiksi niin ja niin monta lasta vaikka syntyi noin ja noin monta..." samaten lapsivuoteeseen kuoli aika monta naista..

383
Alkuperäinen kirjoittaja Kyselijä?;27615948:
syytöksiä vaan sataa =D Minä vain kysyin onko kukaan jättänyt rokottamatta, harva ilmeisesti :)

Aivopesu on tehnyt tehtävänsä. Olen minäkin pienenä rokkoja sairastellut ja hyvin selvinnyt.
Olen jättänyt kaksi nuorintani rokottamatta. Keskimmäisen kohdalla lääkäri jopa UHKAILI "KUN lapsesi kuolee, se on sinun vikasi." Lääkäri ja terveydenhoitohenkilökunta saa ihan laillisesti uhkailla, ilman mitään sanktiota.

"vieras"
Meidän poika on saanut 3kk ja 5kk ikäisenä rokotteet, sen jälkeen ei mitään eikä tule saamaankaan, jos ei matkusteta johonkin malaria-maahan tms. Kritiikkiä tulee kyllä hurjasti, mutta tiedättekö te rokotettujen lasten äidit ja isät, että kuinka paljon paskaa ne rokotteet sisältävät? Joissain perusrokotteissa on adjuvantteina mm. elohopeaa (joka luokitellaan ihan hirveäksi myrkyksi nykyään), joka mitä todennäköisimmin aiheuttaa aivoissa kemiallisia muutoksia ja vaikuttaa siten mm. käytökseen ja oppimiskykyyn. Mies luki tutkimuksia noista silloin kun poika oli pieni ja siihen jäi meidän rokotukset. Nyt neuvolassa kysyivät, että otanko influenssapiikin, en todellakaan ottanut. Mitään ylimääräisiä myrkkyjä ei meihin eikä meidän lapsiin tungeta. Kaiken lisäksi lapsi on ollut harvinaisen terve, eka flunssa+korvatulehdus tuli vasta nyt ja meni nopeasti ohi, muuten ei ole ollut mitään sairauksia. Tuntuu, että kaikki muut ympärillä olevat muksut sairastelee jatkuvasti ja on just korvatulehduskierteissä ja mahataudeissa, olivat kotihoidossa tai päiväkodissa.
Mitä enemmän lukee rokotevastaisten kommentteja, sen enemmän näkee että kyseessä on juurikin älykkyydeltään alempiarvoiset ihmiset, jotka näitä rokotteita vastustavat. Sen kertoo nämä perustelut, mihin vetoamalla jätetään perusrokotteitakin ottamatta ja altistetaan omat lapset hengenvaarallisille sairauksille.

Ymmärrätkö esim. sinä, että elohopeaa tulee elimistöön muualtakin kuin rokotteista? Ja että elohopean määrä rokotteessa on minimaalisen pieni verrattuna siihen, kuinka paljon sitä tulee muualta, esim. kaloista? Kai nyt sitten kieltäydyt myös kaloista, jos et yhtä piikkiä voi ottaa?

Mun muksu on sairastanut elämänsä aikana kaksi kertaa flunssan, ikää on nyt 2,5v ja on päiväkodissa ollut vuoden päivät. Ja on rokotettu.

"vieras"
Olen jättänyt kaksi nuorintani rokottamatta. Keskimmäisen kohdalla lääkäri jopa UHKAILI "KUN lapsesi kuolee, se on sinun vikasi." Lääkäri ja terveydenhoitohenkilökunta saa ihan laillisesti uhkailla, ilman mitään sanktiota.
Tottahan tuo lääkäri puhuu; jos lapsesi kuolee tauteihin, mitä vastaan on ihan perusrokotteet olemassa, niin kyllä se sun syy silloin on. Propsit sille lekurille, joka uskalsi sanoa kerrankin suoraan, mitä ajattelee!

383
[QUOTE="vieras";27617086]Tottahan tuo lääkäri puhuu; jos lapsesi kuolee tauteihin, mitä vastaan on ihan perusrokotteet olemassa, niin kyllä se sun syy silloin on. Propsit sille lekurille, joka uskalsi sanoa kerrankin suoraan, mitä ajattelee![/QUOTE]

Ei käyttänyt JOS sanaa, vaan KUN . Ei ole korrektia käytöstä lääkäriltä.Vaikka maaliikko olenkin, ymmärrän ettei lääkäri saa käyttäytyä niin potilasta kohtaan.

383
[QUOTE="vieras";27617258]Ja mun mielestä vanhempi ei sais käyttäytyä lastaan kohtaan siten, kuten sinä teet. Mutta kun kaikkeen ei voi vaikuttaa, valitettavasti.[/QUOTE]

Kyseessä oli surullinen BCG- piikki. Ja turha tulla selittämään että idästä tulee tubia. Niihin kantoihin ei tehoa rokotteet. Nyt terve tyttö 14v.

"vieras"
Kyseessä oli surullinen BCG- piikki. Ja turha tulla selittämään että idästä tulee tubia. Niihin kantoihin ei tehoa rokotteet. Nyt terve tyttö 14v.
Eihän BCG-rokotetta anneta enää kuin riskiryhmässä oleville. Emme mekään sitä lapsellemme halunneet, kun ei olla idässä käymässä ja asutaankin länsirajalla.

Minä puhun niistä, jotka jättää esim. MPR-rokotteen ottamatta ja perustelevat sitä jonkun Kärkkäisen mainoslehden kolumneilla, joilla ei ole faktojen kanssa mitään tekemistä. Ahdistaa väkisinkin sellainen tyhmyys.

383
[QUOTE="vieras";27617420]Eihän BCG-rokotetta anneta enää kuin riskiryhmässä oleville. Emme mekään sitä lapsellemme halunneet, kun ei olla idässä käymässä ja asutaankin länsirajalla.

Minä puhun niistä, jotka jättää esim. MPR-rokotteen ottamatta ja perustelevat sitä jonkun Kärkkäisen mainoslehden kolumneilla, joilla ei ole faktojen kanssa mitään tekemistä. Ahdistaa väkisinkin sellainen tyhmyys.[/QUOTE]

Ei meilläkään ole kukaan saanut MPR:ää. En kyllä kieltäytynyt minkään lehtisen takia.

"vieras"
Ei meilläkään ole kukaan saanut MPR:ää. En kyllä kieltäytynyt minkään lehtisen takia.
Miten niin teilläKÄÄN? Meillä on saanut MPR-rokotteen ihan jokainen, todella tyhmää jättää se ottamatta. BCG-rokotteen haitat taas on todettu hyötyjä suuremmiksi varsinkin kun ei ole riskiryhmässsä, siksi sitä ei suositella edes muille kuin niille, joilla on suuri riski saada tubitartunta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselijä?;27615327:
Onko täällä ketään joka olisi kieltäytynyt ottamasta lapselleen perusrokotuksia? Mikä oli suhteutuminen neuvolan taholta? Joskus muistan lukeneeni ketjus, jossa suurinpiirtein sossut olivat kimpussa asian tiimoilta, lieneekö totta.

Minusta on kehkeytynyt kovin rokotusvastainen ja nyt kun luin spekulaatioita rokotusten ja kätkytkuolemien yhteydestä, haluni välttää rokotteet kasvaa edelleen.
Tiesithän, että rokotukset voi myös aloittaa myöhemmin? Meillä on nyt 1okk ikäinen joka on saanut yhden rokotteen ja saa kohtapuoliin toisen. Rota-rokoitetta emme ota, emmekä pneumokokkia. Muut saa mutta myöhästetysti.

Heh, tosi hauskaa. :D Tiedätkö, että yhtälailla se rota tappaa vauvoja. Samoin pneumokokkibakteerin aiheuttamat keuhkokuume ja aivokalvontulehdus. Tosi fiksua arvostella muita. ;)
On se niin ihanaa kun ihmiset kirjoittavat täälä mitä sattuu kun eivät tiedä mistään mitään. Rotaan ja pneumokokkiin ei tule ikinä joukkosuojaa, koska niitä voi kantaa ja tartuttaa myös aikuiset ja isommat lapset ja nuo rokotteet vaikuttavat vain n.2 vuotiaaksi saakka eli se siitä.

"vieras"
Ihmettelen, halveksun heitä jotka kieltäytyvät rokotteista. Valitettavasti en voi vastaanotolla sitä kovin vahvasti tuoda esille, ja lapset hoidan niin hyvin kuin osaan. Vanhemmat saavat vain syvän halveksuntani.

T: yksi lääkäri.

Sylvi 2
Minä en myöskään ole antanut kaikkia perus rokotteita. Mietin asiaa pitkään ja eniten asiaan vaikutti oma paha atooppinen ihottuma lapsena sekä paha ruoka-aine allergia. Äitini oli myös aikoinaan miettinyt pitkään rokotteita, mutta sain kuitenkin kaikki´lopulta. Jouduin lapsena sairaala hoitoon välillä ihottumani takia ja oli hyvin vähän ruokia mitä sain syödä. Omilla vanhemmillani ei ole allergioita tai ihottumaa eli ei ole periytynyt. Tämän lisäksi selvittelin itse rokote asioita. Lapseni on todella terve, ei yhtään korvatulehdusta ja joskus pieni flunssa. Iho ollut hänellä aina hyvä. Voi olla, että jossain vaiheessa katsomme rokotus asioita uudestaan.

"vieras"
On se niin ihanaa kun ihmiset kirjoittavat täälä mitä sattuu kun eivät tiedä mistään mitään. Rotaan ja pneumokokkiin ei tule ikinä joukkosuojaa, koska niitä voi kantaa ja tartuttaa myös aikuiset ja isommat lapset ja nuo rokotteet vaikuttavat vain n.2 vuotiaaksi saakka eli se siitä.
Rotavirus osasyyn

Alle 2-vuotiaat nimenomaan ovat suurimmassa vaarassa tuohon tautiin menehtyä, onneksi Suomessa tuohon tautiin kuolevat ovat harvinaisia tapauksia. Kuitenkin on muistettava, että maailmanlaajuisesti rotaviruksen aiheuttamaan äkilliseen vatsatautiin kuolee vuosittain 600 000 lasta.

Yhteistyössä