Miten elämä voi potkia näin paljon? Tai miten mä voin olla luuseri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milja"

Vieras
Itsetunto ihan nollissa, siis todella. Tajusin juuri ettei mulla ole mitään ammatillista osaamista. Olen kyllä opiskellut lähihoitajaksi, mutta tehnyt pelkkää ajanvaraustyötä 5 vuotta eli en mitenkään voisi enää hakea muihin lähihoitajan töihin, en osaa, enkä muista mitään hoitotyöstä. Vihaan nykyistä työtäni, tämä on ahdistavaa ja kamalaa. Kova kiire, työpaikkakiusaamista ja terv.keskus jonojen vuoksi saamme me ajanvaraajat (aikoja on tosi vähän ja menevät pitkälle) jopa tappouhkauksia eli oikeasti ihan pelkään välillä. Haluan niin täältä pois.

Mutta kuten sanottu itsetunto on nollissa, mihin voisin mennä ilman ammattitaitoa. Haluaisin jatkaa opintoja, mutta olen sitä ikäluokkaa ettei tietokoneen käyttö noin vaan onnistu ja nykyään koulussa kaikki pitää tehdä wordilla, on powerpoint-esityksiä jne. ja niistä mulla ei ole hajuakaan. Tosin ajattelin keväällä mennä työväenopistoon päivittämään atk-taitojani.

Silti mä jotenkin vaan uskon liikaa siihen ettei musta ole mihinkään. Vaikuttaa varmaan tämä työkin siis kun asiakkaat haukkuvat ja uhkailevat, vaikka ymmärrän etteivät he minua henk.koht. hauku vaan täät systeemia, kun ei ole rahaa tai resursseja tarjota sitä mitä potilaat tarvitsevat.

Eikä tässä vielä kaikki, avioliittoni vetelee niin viimeisiään. Miehen kanssa ei ole enää mitään yhteistä, en ole rakastanut häntä vuosiin. Että kivassa tilanteessa tämä elämäni, jokainen osa-alue niin huonosti kuin olla ja voi.

Hoitajille on olemassa koulutusohjelmia, joissa on mahdollisuus päivittää osaamistaaan, mm.kädentaitoja. Älä anna atk-taitojen olla esteenä. Uutta oppii kyllä, jos motivaatiota löytyy.

Heti ei tarvitse osata uutta työtä vaan kyllä työ tekijäänsä neuvoo. Usko vaan omiin kykyihisi ja taitoosi. Kyllä opit uutta, jos vaan haluat. Vastenmielisessä työssä ei kannata olla, kun töitä voi löytää muualtakin.

[QUOTE="Nelli";27608694]Hoitajille on olemassa koulutusohjelmia, joissa on mahdollisuus päivittää osaamistaaan, mm.kädentaitoja. Älä anna atk-taitojen olla esteenä. Uutta oppii kyllä, jos motivaatiota löytyy.[/QUOTE]

Onko? Osaisitko antaa vinkkiä mistä löytäisin tietoa siitä? Olen kovasti googlannut oman alueeni amk:n, ammatti-instituutin ja akk:n sivuja mutten ole tuollaista löytänyt. Kiitos vastauksestasi!

Entäs joku yksityisen lääkäriaseman ajanvaraustyö, ei ehkä olisi ihan niin paha? Mutta jos haluat eroon ajanvaraustyöstä niin lisäkoulutusta. Kyllä se siitä, älä luovuta.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27608766:
Hae opiskelemaan aikuispuolelle sairaanhoitajaksi. 3,5 vuotta, ja voi tehdä töiden ohessa. Alkuun kuuluu atk-kurssi.

Tuosta olen haaveillut, mä vaan olen (noloa myöntää) niin ajatellut siinäkin, että kun omat lähihoitajan tiedot ja taidot on nollissa niin pärjäänkö noissa opiskeluissa. Päässäni jo kuvittelin, että opiskelukaverit ovat sitten ties missä korvapoleilla töissä ja sitä odotettaisiinkin aikuisopiskelijoilta, että tietäisivät jo alalta paljon.
Mä silti olin koulussa aina hyvä, että siinä mielessä ihmettelen itsekin tätä uskoani, etten pärjää.

[QUOTE="Milja";27608776]Tuosta olen haaveillut, mä vaan olen (noloa myöntää) niin ajatellut siinäkin, että kun omat lähihoitajan tiedot ja taidot on nollissa niin pärjäänkö noissa opiskeluissa. Päässäni jo kuvittelin, että opiskelukaverit ovat sitten ties missä korvapoleilla töissä ja sitä odotettaisiinkin aikuisopiskelijoilta, että tietäisivät jo alalta paljon.
Mä silti olin koulussa aina hyvä, että siinä mielessä ihmettelen itsekin tätä uskoani, etten pärjää.[/QUOTE]
Siellä on pidemmällä ja ihan a:sta aloittavia. 25-60vuotiaita, et varmasti erotu joukosta.
Nyt hakemaan (tai yhteishaku taitaa olla helmikuun tienoilla) , vähennät työt 50% jos voit?

[QUOTE="Milja";27608776]Tuosta olen haaveillut, mä vaan olen (noloa myöntää) niin ajatellut siinäkin, että kun omat lähihoitajan tiedot ja taidot on nollissa niin pärjäänkö noissa opiskeluissa. Päässäni jo kuvittelin, että opiskelukaverit ovat sitten ties missä korvapoleilla töissä ja sitä odotettaisiinkin aikuisopiskelijoilta, että tietäisivät jo alalta paljon.
Mä silti olin koulussa aina hyvä, että siinä mielessä ihmettelen itsekin tätä uskoani, etten pärjää.[/QUOTE]

Toihan on hienoa että olet haaveillut tuosta mitä ehdotettiin!!!

Nyt vaan rohkeutta! Mikäpä siellä olisi niin kamalaa, vaikka heti ei kaikkea osaisi tai muistaisi? Sehän on opiskelua, sinne mennään oppimaan.

Siellä voi ihan hyvin olla monia samassa tilanteessa kuin sinä.

Voimia nyt ja tsemppiä!!:hug:

atk-jutut oppii kuka tahansa. meidän mutsi tekee esim sukututkimusta ja kirjanpitoa, surffaa ja muutenkin käyttää ohjelmia kuin vettä vaan kuuskymppisenä eikä muutama vuos sitten ymmärtäny vehkeistä mitään.

avioliitto kannattaa lopettaa jos ei tunnu et on edes halua sitä jatkaa. mut ehkä eka kannattaa laitta opinto jutut rullaamaan niin voihan olla et sen myötä tulee iloa elämään ja liittokin tuntuu taas säilyttämisen arvoiselta.

ota yhteyttä omanalasi ammattijärjestöihin, aikuiskoulutuskeskuksiin, kurssien tarjoajiin yms ja selvitä mahdollisuutesi. mies esim sai akuiskoulutustukea kun oli 8vuotta työelämää takana. vaikka raha oli toisaalta pieni niin kyllä sillä ärjäsi ja sai ainakin opiskella ammatin mistä tykkäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27608800:
Siellä on pidemmällä ja ihan a:sta aloittavia. 25-60vuotiaita, et varmasti erotu joukosta.
Nyt hakemaan (tai yhteishaku taitaa olla helmikuun tienoilla) , vähennät työt 50% jos voit?

VOisikohan työtä vähentää noin paljon? Olen luullut, että opintovapaata saa vain opintopäiville? Mutta sehän olisi hienoa jos voisin enemmän vähentää työtä niin jaksaisin paremmin. Nykyinen työ kun vie niin energiat ja mehut, että olen miettinyt jaksamistani jos alan työn ohella opiskella. Siis en mitenkään laiskana itseäni pidä, mutta tämä työ on niin rankkaa, että välillä vain itken niin näillä voimavaroilla se työ+ opiskelu hieman jännittää.

Yhteistyössä