Onkos tämä reilua?

  • Viestiketjun aloittaja Wtf?
  • Ensimmäinen viesti
Ap.
Tämä hänen suhtautumisensa rahaan ja kulujen jakamiseen on kyllä vaivannut mieltäni, mutta kun kyseessä on kuitenkin monella tapaa todella hyvä mies, hellä ja ystävällinen... Muuttoni hänen luokseen olisi paremmin mahdollista, jos mun ei tarvitsisi maksaa hänen autoaan tai jos maksaisin vain osan siitä. Täytyy nyt puhua miehen kanssa vakavasti näistä asioista ja tehdä omalta osaltani asiat selviksi.
 
IhanaValo
Ei ei ei..Millä hemmetin logiikalla mies oikeen ajattelee??? Siulla on reilusti pienemmät tulot ja sinun pitäis maksaa puolet kaikesta plus lapsien menot..taitaa olla aika itsekäs paska se "miehes"..
 
iu
Ei hyvänen aika. Ei tää voi olla totta, ei kukaan voi olla niin tyhmä että edes harkitsisi tuollaisia ehtoja yhteiselolle. Haloo nainen, maksaisit toisen autoa ja asuntoa, joihin sulla ei sitten mitään omistusoikeutta ole eikä tule, ja yhteinen lapsi, mutta vain sun tulotasosi putoaa... Hohhoijjaa.
 
Ap.
Laskeskelin tässä menettäväni monta sataa euroa, jos muutan miehen asuntoon. Mies näki viimeksi keskustellessamme asian niin, että minun elintasoni kuitenkin nousee, koska asunto on hieno ja hyvällä paikalla jne. Eli todellakin mies kohtelee minua kuten ketä tahansa vuokralaista : /
Tavallaan huojentavaa, että olette samaa mieltä kanssani. En ole aivan hakoteillä tuntiessani, ettei tämä ole reilua.
 
"heta"
Älä ikinä suostu tuohon. Kohta olet ihan lirissä; pennitön ja nalkissa, ja miehellä on millä mällätä...Jos sulla on hyvin asiat nyt, ja lapsilla hyvä, miks huonontaisit teidän elämää? Koska paremmaks se ei näköjään yhteenmuuton myötä tule...
 
niippa
Voisin kuvitella, että mies ei jättäisi muistuttamatta sinua siitä, että asut hänen asunnossaan ja hän kyyditsee sinua minne kyyditseekään. "Kyllä sinun tulee yksin siivota ja huolehtia kotitöistä, kun asutte minun kotonani ja minä vein sinut viime viikollakin neuvolaan"...
 
  • Tykkää
Reactions: Sankkuli
Ap.
[QUOTE="heta";27606834]Älä ikinä suostu tuohon. Kohta olet ihan lirissä; pennitön ja nalkissa, ja miehellä on millä mällätä...Jos sulla on hyvin asiat nyt, ja lapsilla hyvä, miks huonontaisit teidän elämää? Koska paremmaks se ei näköjään yhteenmuuton myötä tule...[/QUOTE]

Totta... Olisihan se tietysti ihana asua yhdessä perheenä, mies haluaisi tietenkin asua lapsensa kanssa ja minuakin sanoo rakastavansa. Hänen mielestään tämä kulujako on vain oikeudenmukainen. Juuri ja juuri pystyn hänen vaatimuksiinsa venymään, mutta millekään hoitovapaalle jäämisestä olisi aivan turha puhua : / Tällä ansiosidonnaisella äitiyspäivärahalla voin juuri ja juuri kaiken maksaakin.

Ei tämä näin tule toimimaan, se on totta...
 
Tarkka euro
No, kylläpä on miehelle mukavaa perheen perustaminen, kun menotkin pienenee. Ap:n naisena kuuluu ottaa vastuu kaikista raskauteen ja perhevapaisiin liittyvistä tulonmenetyksistä. Onkohan miehen äiti näin pojalleen kertonut, kun pelkää kieron yh:n vievän miehen rahat?
 
"vieras"
Minusta tuntuu, että miehen miellyttävyys on pintaa ja todellinen luonne tulee näkyviin noissa ikävissä jutuissa (tulevat lisääntymään). Ne ovat ensimmäisiä varoitusmerkkejä, jotka jätät näkemättä, koska mies on niin "hellä ja ystävällinen". Jälkeenpäin sitten harmittelet, että olisi pitänyt tajuta, miksi olin tyhmä. Ota jalat alle ja juokse.
 
"vieras"
Onpas siinä ukolla otsaa, mutta eipä tuo mitään uutta ole... mikä siinä onkin, että miehet olettaa aina voivansa sanella naiselle ehdot miten tulee toimia, ja naisen on sitten pakko tyytyä osaansa.
 
[QUOTE="vieras";27606913]Onpas siinä ukolla otsaa, mutta eipä tuo mitään uutta ole... mikä siinä onkin, että miehet olettaa aina voivansa sanella naiselle ehdot miten tulee toimia, ja naisen on sitten pakko tyytyä osaansa.[/QUOTE]

jos mies oikeesti rakastaa naista niin ei se ala naisen siivellä hyötymään

päinvastoin
 
trere
Et todellakaan osallistu lainan lyhennyksiin jos ei siitä sopimusta tehdä kirjallisena eli silloin jos eroatte mies joutuu maksamaan sut ulos. Muuten maksaisit vain miehellesi omaisuutta johon sulla ei oo oikeutta. Meillä menee niin että mies maksaa lainat ja muut ja minä elämisen. Miehellä on isommat tulot ja nuo lainat ja muut on isompi erä kuin kauppalaskut. ja kumpikin hoitaa omat pienet laskut. Kummallekkin jää käteen rahaa jos tarttee ostaa jotain omaa. Ja toiselta ei lainata vaan toinen auttaa jos toinen ei pysty jotain maksamaan.
 
Härregod!
Ei, ei, ei! Itse elin muutaman vuoden samanlaisen pihin kanssa, minä opiskelija, hänellä ok kuukausipalkka ja kauppakuitistakin piti maitopurkitkin laskea puoliksi, vaikka minun tulot tippui hänen tulojensa takia. Olin puolessa kuussa jo hänelle velkaa, jaksoi kyllä muistuttaa viidestä eurostakin monta kertaa... Ero tuli kun meni hermot ja heitin kuitit roskiin. Sitten paljastui miehestäkin kunnon kusipää jolle hain lähestymiskieltoakin. Varo näitä! Kyllä ihminen terveellä järjellä osaa suhteuttaa ja ajaa rakkaidensa sekä sitten sitä myötä koko perheen hyvinvointia. Ja mitä helvettiä noin
kalliista autosta maksamaan noin paljon kuussa jos ei sitä edes aja! Hukkaan heitettyä rahaa, autokin paska sijoitus olemassaan... Nyt järki käteen ja pysy kovana!
 
......
Sehän on sitten sama,ku tekisit vuokrasopimuksen sen "miehen" kans..Siis sä menet sinne asumaan vuokralle.. Ei se voi olla noin urpo,että sulla maksattaa lainaansa ja autoa.. Tai sitten vaadit,että sun nimi lisätään talon kauppakirjaan..
 
huhuh
minä olen samoilla linjoilla sen kanssa, joka kirjoitti, että perhe on yksikkö. Reiluinta on yhteinen tili, jolta maksetaan kaikki, ruuat, lainat, lasten vaatteet ja isommista hankinnoista sovitaan yhdessä. Tietty luottamus toiseen täytyy toimia, ettei tuhlaile ominpäin liikaa. Ap:n mieheen en luottaisi enkä muuttaisi yhteen, jos miehen muuttohalu pohjautuu siihen, että siinä säästää omia rahojaan
 
No en todellakaan suostuisi tuohon! Jos mies haluaa että sinä maksat siitä asunnosta puolet niin sitten myös omistussuhde puoliksi ja autosta et kyllä maksa mitään. Ja jos mies on jo nyt tuolla asenteella niin kuinkas sitten esim. ruoat? Sinäkö maksat omat ja lastesi ruoat ja mies maksaa omansa ja puolet vauvan ruoista??
 
aamuvirkee
ettekö te tajua, kuin naurettavilta te kuulostatte? yhyy, kaamea pihi mies, kun ei kustanna sun elämistäs, kun sut paksuksikin pisti! mut älä nyt SINÄ jumalauta hänen kuluihinsa osallistu! huhhuh.. eihän tuossa tilanteessa voi tasan puoliksi elää, mutta kuka muka ottais vastaavasti miehen nurkkiinsa loisimaan nollatuloilla?

onhan teillä kumma tilanne, kun lapsi tulossa, ettekä asu vielä yhdessä.. mut en hätiköis ainakaan ja ostais puolta ukon kämpästä vaan, jotta omakin omaisuus karttuu asumiskuluja maksellessa.
 
ettei
Ettei vaan olisi kyseessä samantyyppinen mies, joka itselläni ennen oli. Yhteenmuutostakin sanoi jossain vaiheessa, että eihän siinä ole järkeä jos eivät hänen kulunsa sitä myöten pienene. Eli yhteisen kodin päämotiivi oli säästää OMISSA menoissa.

Sähän menetät myös lapsilisän yksinhuoltajakorotuksen. Onko tämä otettu laskelmissa huomioon?

Yh, tulee ihan oikeasti kylmät väreet kun edes kirjoittelen tällaista. NIin ankeeta oli se ainainen kulujen miettiminen, jopa kauppalaskussa kuka maksoi enemmän ja kuka on velkaa kelle, HALOO, parisuhteesa ja perheessä!!!

Luulen, ettei tämä miehesi tuosta ainakaan parempaan suuntaan kehity. Pysyisin omassa kodissani, ja katsoisin miten elämä siten onnistuu. Älä muuta yhteen miehen kanssa vielä, jos ei pahempaa käy, niin ainakin ainainen kireä rahatilanne ja rahasta jankkaaminen kiristää välinne eron partaalle. Jos olisin vielä tilanteessa jossa aikoinaan muutin oman pihin exäni kanssa yhteen, en näillä tiedoin sitä enää tekisi vaan jäisin lasten kanssa omaan kotiin. Ehkä sitten ei oltais edes erottu.
 

Yhteistyössä