Abortin vastustajat(ja uskovaiset)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten perustelette abortin tilanteessa jossa naisella ennestään 5 lasta, on uudelleen raskaana ja vakavasti sairas.
Todennäköisesti sekä lapsi että äiti kuolevat jos raskautta jatketaan ja lapset jäävät ilman äitiä.
Miksi tilanteessa on silti parempi ja tärkeintä antaa raskauden jatkua?
Olen kuullut perustelun että "koska Jumala pystyy ihmeisiin,voi pitää äidin elossa tai voi herättää naisen henkiin vaikka tämä kuolisikin".
Löytyykö muita perusteluita ja jos koet itse olevasi uskovainen/uskossa, ajatteletko näin?

Samaa "koska Jumala pystyy ihmeisiin" olen kuullut myös sen kohdalla jos 10-vuotias lapsi tulee isänsä raiskaamaksi ja on raskaana.
Vaikka todennäköisesti raskauden jatkuessa 2 lasta kuolisi, lapsella ei olisi vanhempia jne. raskautta olisi silti tärkeintä jatkaa koska abortti kielletään Raamatussa.
Ajatteletko itse näin?

Miksi tälläinen sairas nainen ei ole hommannut kunnon ehkäisyä? Miten näin huonokuntoinen nainen kykenee harrastaa seksiä? Jos puhutaan raskaudesta, joka vaarantaa äidin hengen, puhutaan usein kohdusta, joka on niin huonokuntoinen ja kulunut, että luvassa voi olla massiivinen verenvuoto. Miksi siis sitä kohtua ei ole poistettu, vaan on harrastettu seksiä ja tultu raskaaksi? Äly hoi. No tietysti silloin tehdään abortti jos nainen on vaarassa kuolla. Mutta niinkuin tuohon tilanteeseen joutuminen pitäisi estää.

Miksi tälläinen sairas nainen ei ole hommannut kunnon ehkäisyä? Miten näin huonokuntoinen nainen kykenee harrastaa seksiä? Jos puhutaan raskaudesta, joka vaarantaa äidin hengen, puhutaan usein kohdusta, joka on niin huonokuntoinen ja kulunut, että luvassa voi olla massiivinen verenvuoto. Miksi siis sitä kohtua ei ole poistettu, vaan on harrastettu seksiä ja tultu raskaaksi? Äly hoi. No tietysti silloin tehdään abortti jos nainen on vaarassa kuolla. Mutta niinkuin tuohon tilanteeseen joutuminen pitäisi estää.

Mitä jos naisella on syöpä ja raskaus estää syöpähoidot?
Nainen on vasta saanut tietää ärhäkästä syövästään, ehkäisy on pettänyt jne.
Kaikkea ei voi suunnitella..
Ymmärrän kyllä silti pointtisi.

[QUOTE="vieras";27603445]Mitä jos naisella on syöpä ja raskaus estää syöpähoidot?
Nainen on vasta saanut tietää ärhäkästä syövästään, ehkäisy on pettänyt jne.
Kaikkea ei voi suunnitella..
Ymmärrän kyllä silti pointtisi.[/QUOTE]

Käsittääkseni syöpähoidot olisi sikiölle vaarallisia ja voisivat tehdä niin vakavia epämuodostumia, että olisi armeliaampaa tehdä abortti kuin odottaa sikiön kuolemaa. Eikä vauva edes ehkä ehtisi syntyä, jos äidillä on syöpä.

Jotkut äidit tosin valitsee tuossa tilanteessa syöpähoitojen lopettamisen, kai kokevat, että vauvalla olisi pitkä elämä edessä ja äiti itse saattaisi kuolla hoidoista huolimatta. Vaikea sanoa, mitä itse tekisin.

Olen uskova ja vastustan aborttia. Silti kenenkään ei tarvi leikkiä hengellään tai lapsen hengellä. Eriasia nämä joilla on todellinen syy. Sitä mä en hyväksy että abortoidaan koska ei haluta ottaa vastuuta puuhistaan, aina on se mahdollisuus vaikka ehkäsee. Saati että useampi abortti jollekulle. Ja tottahan sekin vaikuttaa mielipiteisiin että itse ei ole kohdannut tuota tilannetta että pitäs tehä valinta.

Aika saivartelua kyllä tässä nyt on. Suurin osa uskovaisista ainakin omien havaintojeni mukaan pitää aborttia ihan hyväksyttävänä. Poikkeuksena tietyt vapaakirkot ja lestadiolaiset tosin.

Alkuperäinen kirjoittaja älyn haamu;27603499:
Aika saivartelua kyllä tässä nyt on. Suurin osa uskovaisista ainakin omien havaintojeni mukaan pitää aborttia ihan hyväksyttävänä. Poikkeuksena tietyt vapaakirkot ja lestadiolaiset tosin.

On toki, eihän tälläisiä tapauksia ole kuin todella harvassa.
On kuitenkin ja minua kiinnostaa mitä ihmiset ajattelevat noista, itsestäni on aivan uskomatonta että abortti tyrmätään täysin ja kaikissa tilanteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja älyn haamu;27603499:

No ei pidä. Mä en tunne ketään uskovaista jonka mielestä abortti ois ihan ok. Mutta sä taidatkin puhua "uskovaisista", joille oleellista on enkelit, henkistymineb, kasvaminen ihmisenä, mutta ei Jeesus.

[QUOTE="vieras";27603518]On toki, eihän tälläisiä tapauksia ole kuin todella harvassa.
On kuitenkin ja minua kiinnostaa mitä ihmiset ajattelevat noista, itsestäni on aivan uskomatonta että abortti tyrmätään täysin ja kaikissa tilanteissa.[/QUOTE]

Minusta taas on aivan uskomatonta, että on ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että maailmassa löytyy ihmisiä joka lähtöön.

Näitä kärjistettyjä esimerkkejä on niistä todellisista aborteista äärettömän vähän. Suurin osa ei-toivotuista raskauksista on kuitenkin saanut alkunsa kun ehkäisystä ei ole huolehdittu kunnolla. On syöty pillereitä vähän niin tai näin tai sitten jätetty kokonaan syömättä. Toki se ehkäisy joskus pettää, mutta ellei naisen elämäntilanne ole kuolemanvakava, minusta parempi vaihtoehto olisi kunnioittaa elämää ja antaa vauva vaikka adoptioon murhaamisen sijaan.

Ja vastaus kysymykseen eli tällaiseen kärjistettyyn tilanteeseen. Kyllä se abortti periaatteessa mielestäni on väärin ja kurja teko elämää kohtaan. Punnitsen tässä asiassa itse kuitenkin haitat ja hyödyt. Mielestäni olisi haitallisempaa, että nainen äärettömän hädän keskellä menisi laittoman abortin hakemaan joltain puoskarilta tai alkaisi pahimmillaan itse keskeyttää raskauttaa mitä karmeimmilla keinoilla, joita historiasta voidaan lukea tapahtuneen.

En nyt tiedä, olinko ihan oikea ihminen vastaamaan tähän kysymykseen. Eniten minua nyppii ne puolihuolimattomat raskaaksi tulemiset. Suurin osa aborteistahan kuulemma tehdään Suomessakin juuri synnyttäneille naisille. Pitäisivät jalat ristissä, jos ehkäisystä ei haluta huolehtia.

Koska se syntymätön on ihminen niin sen tappaminen on väärin. Ei se vauva ole syyllinen tilanteeseen.

Jumala kielsi tappamisen. Miksei se käsky ei riitä? Se käsky käsittää kaikki ihmiset, myös syntymättömät. Ei missään lue ettei se tarkoittaisi heitä... Kuka uskaltaa asettaa itsensä Jumalan asemaan ja väittää että syntymättömiä saa tappaa? Kun ei Raamatussa lue että saa... Siinä kielletään ihmisten tappaminen. Ja syntymätön on ihminen. Loogista on pitää häntä ihmisenä kun hän on saanut alkunsa. Kuka uskaltaa asettaa itsensä Jumalan asemaan ja väittää että syntymätön muuttuu ihmiseksi vasta myöhemmin... Kuka sen rajan päättää milloin?

Ainut rakkaudellinen mahdollisuus on ajatella että ihminen on ihminen alusta asti.

Katsokaa Pro Lifen sivuja.

[QUOTE="vieras";27606434]Koska se syntymätön on ihminen niin sen tappaminen on väärin. Ei se vauva ole syyllinen tilanteeseen.

Jumala kielsi tappamisen. Miksei se käsky ei riitä? Se käsky käsittää kaikki ihmiset, myös syntymättömät. Ei missään lue ettei se tarkoittaisi heitä... Kuka uskaltaa asettaa itsensä Jumalan asemaan ja väittää että syntymättömiä saa tappaa? Kun ei Raamatussa lue että saa... Siinä kielletään ihmisten tappaminen. Ja syntymätön on ihminen. Loogista on pitää häntä ihmisenä kun hän on saanut alkunsa. Kuka uskaltaa asettaa itsensä Jumalan asemaan ja väittää että syntymätön muuttuu ihmiseksi vasta myöhemmin... Kuka sen rajan päättää milloin?

Ainut rakkaudellinen mahdollisuus on ajatella että ihminen on ihminen alusta asti.

Katsokaa Pro Lifen sivuja.[/QUOTE]

Sama Jumala lietsoi innolla sotia vaikka ketä vastaan VT:ssa. Ja tuolla Lähi-Idän suunnallahan nuo kristityt juoksevat nytkin tappamassa muita oikein innolla.

Yhteistyössä