Naapurin 11v poika tupakoi ja kiroilee kuin aikamies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuh

Vieras
Muutettiin tänne jokin aika sitten ja ollaan nyt tutustuttu ihmisiin täällä. Naapurilla on useampi lapsia ja yksi niistä on 11v sälli. Poika tulee samassa bussissa mun kanssa aamuisin ja kiroilee ihan järkyttävästi kokoajan kaverinsa kanssa. Kiusaavat lisäksi muita lapsia. Poika tupakoi vielä kaiken kukkuraksi. En tunne perhettä hyvin, äiti on tosi nuorena saanut lapsensa. Joku isäpuoli myös kuvioissa ja osa lapsista hänen. Siis pointtina oli vain, että tunnetteko te tällaisia lapsia, jotka näin aikaisin ovat tupakoineet jo?

Tiedän pari tapausta. Todella sääli oikeesti ettei lapselle sen vertaa elämänarvoja ja käyttäytymistä osata opettaa, et tupakkaa pitää jo 11-vuotiaana tuprutella ja kiroilla kuin aikamiehet. En vain voi ymmärtää.

no ihan työnikin puolesta olen nähnyt näitä lapsia jotka kiroilee,polttaa tupakkaa ja jopa varastaa kaupasta,ja ihan kaikilla ongelma ei ole kotona.hyvänkin perheen kasvatit voi valitettavasti sotua noihin typeryyksiin,riittää että joku toinen kaveripiiristä tai vaikka samalta luokalta tekee niin,uteliaisuus ja varmaan joku "näyttämisen halu"voi sitten ajaa siihen ja siis yleensäkkin se kun tuossa iässä porukassa se hölmöily on niin paljon helpompaa,toki myös paljon perheitä missä selkeästi ne kotiolot/kasvatus vaikuttanut mutta näin ei ole automaattisesti aina.

Aikamiehet ei kiroile tuohon tahtiin, ei ainakaan ne jotka tunnen. Jostain syystä lapset ja teinit kuvittelee, että kiiroilu tekee niistä jotenkin aikuisemman oloisen. Tosiasiassa menee samaan kakaroiden touhuun kuin -30 pakkasella ilman pipoa kipittäminen.

Itse pössyttelin tupakkaa tuon ikäisenä, koska olin olevinani cool. Isommat kaverit näyttää mallia ja varsinkin meidän kerrostaloalueella sitä esimerkkiporukkaa riitti. Ja sekös vasta siistiä oli näyttää niille kavereille jotka ei sitä sitten vielä tehneet. Jonkinlaista jännitystä siitä kai sai, kun oli niin kiellettyä. Silti katson olevani kaikin puolin kunnollinen ja hyvin tavallinen perheen äiti nyt aikuisiällä :). Enkä edes tupakoi. Luulen että suurin osa kasvaa tuosta vaiheesta (ja toivottavasti tupakasta) pois ihan omia aikojaan.

Että tuskin se pelkkä tupakakka nyt mikään lastensuojelun asia on.. 11 vuotias tuskin ottaa opikseen naapurin muijan sanoista, mutta itse kysäisisin äidiltä että onko tietoinen tämän lapsen tupakoinnista.

Vähän huvittaa että missä pumpulissa tai paremmissa piireissä toiset on kasvaneet, kun tuo on olevinaan niin iso juttu. Onhan se aika ikävää, ja omien lasteni kohdalla en sellaista käytöstä suvaitsisi. Ei kai se silti mikään uutinen ole että sitä tapahtuu jo ala-asteelaistenkin keskuudessa.

Ainakin lapsen äidin kuuluu tietää tupakoinnista ja kiroilusta. Jos omat lapseni joskus käyttäytyisivät kuin sika niin tosiaankin haluaisin laittaa ne kuriin ja järjestykseen ja heti. ">Kylä kasvattaa" On lähes laiminlyöntiä jos ei kerro kaikkea sen muksun äidille. :)

Palaan vielä. Tietääkseni perhe on sossun asiakkaana. Ja lapsi käy jossain erityiskoulussa, on jotain käytöshäiriöitä kai. perheessä vanhemmat tupakoivat myös, että sieltä varmaan ottanut sälli mallia. Joo siis voihan tällaista olla ihan ns. hyvissäkin perheissä, mutta aika harvoin varmasti.

Varmaan, mutta aika pahasti lasta laiminlyödään kotona jos polttaa jo noin nuorena. Jotain on pahasti pielessä sellaisessa perheessä. Että ei se ls ilmo varmasti aiheeton tuossakaan tapauksessa.

Voisko olla että tän lapsen vanhemmat ei tiedä että lapsi polttaa tupakkaa..tosin ei siinä kauan voi mennä että huomaavat.Mutta siis en nyt kuitenkaan usko että lapsi polttaa ihan vanhempien luvalla...

Yhteistyössä