~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Hurjasti onnea Nelliellille pikkuisesta! :heart:

Paranemista Neiti, kuulostaa tosi hurjalta taudilta. Toivottavasti pian helpottaa!

Hanne Eikös se hormonitaso ala laskemaan jossain vaiheessa kun ollaan riittävän pitkällä? Jospa tuo oireiden lieveneminen liittyis siihen? Täältä löytyy sellanen taulukko miten raskaushormoni nousee ja laskee raskauden aikana Perhesuunnittelun kotisivut

MiNalolle tsemppiä piinailuun! Mitä lääkärissä sanottiin?

Omenankukka mulla oli jokunen viikko sitten noita jomotteluja juurikin istuessa töissä tai esim pitkillä automatkoilla. Kättäriltä sanoivat että sellasta "rasituskipua" ei näin varhaisin muka pitäis tulla. Mutta neuvolasta ottivat tosissaan ja sain viikon saikkuakin kun kipu yltyi supistuksiksi, eli selkään, mahaan ja reisiin säteili aaltoilevaa kipua. Otin sitten vähän rauhallisemmin sen viikon ja nytkin yritän pötkötellä aina kun väsyttää, kivut on pysyneet poissa sitemiten. Eli kannattaa kuulostella oloaan ja levätä mahdollisuuksien mukaan :)

Heh, huomasin juuri viime viestissä käyttäneeni juurikin tuota toistaiseksi -termiä.. Olen parille lähimmälle ystävälle kertonut raskaudesta ja huomaan tosiaankin sanovani "jos kaikki menee hyvin" ja "periaatteessa seuraavana keväänä saattaa olla".. Loppuneeko tuo missään vaiheessa.

Pahoinvointi alkoi siinä 6-7vkolla ja 8. hävisi hetkeksi, alkoi uudestaan ja nyt 13.viikolla olo on ollut pahempi kuin koskaan, oksennan melkein joka päivä, joskus monta kertaa. Eilen illalla laattailin niin rajusti että nieleminen sattui koko illan, eikä syömisestä oikein tullut enää mitään : / Toivon tosiaan että tämä helpottaa edes hieman, vaikka onhan tietenkin hyvä että hormonit jyllää.

Liikkeitä olen kuulostellut vähän aikaa, toisinaan tuntuu ihan kuin pieniä töytäisyjä, mutten oikein osaa sanoa ovatko potkuja vai muuta.. Synnytyksen jälkeen nimittäin olen tuntenut jos jonkinlaisia tömähdyksiä jotka on ollut "ihan selviä" potkuja, vaikkei masussa mitään vauvaa ole ollutkaan... No, tiedä sitten, kyllähän niistä jotkut voi olla oikeitakin liikkeitä :)

13+0 poksahti tosta vain :)

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki, jospa minäkin uskaltautuisin hyppäämään tänne mukaan. :) Tietoja: 27.6 -- Tanita -- 38v -- km 8/11, km 12/11, km 9/12 -- 1.lapsi -- OYS

Olen alkuvaiheessa vasta, 8+6, mutta ultrattu jo muutaman kerran. Perussairauteni eli T1 diabetes todettiin tässä raskauden kanssa yhtäaikaa ja siitä johtuen on tarkka tilan seuranta äitipolilla. Toissapäivänä viimeksi sain ihastella _kahden_ pikkuisen sydämen tykytyksiä. :heart: Tiitiäiset osoittautuivat epäidenttisiksi, eli heillä on omat istukat ja omat sikiökalvot, joka on ilmeisesti hieman turvallisempaa. Riskiraskaushan tämä on kuitenkin monella tapaa nyt, pelottaa ihan hurjasti.

Plussa oli siis nyt neljäs noin vuoden sisään ja kolme aiempaa keskeytyneet ihan alussa. Yhdestä ehdin nähdä sykkeen vkolla 6 mutta heti sen jälkeen alkoikin taas km. Epäilen vahvasti syyksi korkeita verensokereita, joista en ole ollut siis aiemmin tietoinen. Huoli on nytkin kamala, ei voi kun toivoa, että sairaus saatiin nyt kiinni ajoissa ja että muutenkin pikkuisten elo masussa sujuu hyvin. Onneksi täällä palstalla on samassa veneessä matkaajia, jotka ymmärtää tämmöisen jännityksen, ei jaksa ystävillekään koko ajan voivotella ja huokailla pelkojaan. : /

MiNalo:n ainakin muistan kuumeilupuolelta, toivon todellakin, että kaikki olisi sinulla ok, kaikki peukut ja varpaat pystyssä.

Hyviä vointeja ja onnea matkaan muillekin. :)

Viimeksi muokattu:
Neiti Paranemista!

Kiitos mumina uudesta näkökulmasta. Katsoin tuota taulukkoa ja näihin aikoihin tuon raskaushormonin tosiaan pitäis laskea. Että jospa sitten sen perusteella yrittäis uskoa, että ehkä kaikki on ihan hyvin.

Joku kyseli pahoinvoinnista. Mulla oli aluksi vaan sellaista ällötystä iltapäivisin. Se alkoi varmaan jo kuudennella viikolla. Joskus 9. viikon aikaan alkoi muistaakseni aamupahoinvointi ja sitä jatkui n. viikolle 14.

Mäkin täällä Minalon kuulumisia kävin etsimässä. Toivottavasti tosiaan olis vaan säikäytys.

Onko teillä pidemmälle ehtineillä ollut menkkamaista kipua? Nyt kaiken muun lisäksi sellaisia havaittavissa... ja taas yksi huoli lisää. Voiskohan vaan johtua kohdun kasvusta?

Hanne_ ja Hippu 18+5

Hei kiitos vaan kaikki te ihanat kannustuksesta! :heart: Sori kun kesti tulla kertomaan uutiset..olin iltavuorossa töissä. Ultra takanapäin ja valitettavasti huonoja oli uutiset jälleen kerran. :'( Kohdussa näkyi jokin pienen pieni musta piste..ilmeisesti se oli siis sikiöpussi. Kokoa sillä oli vain juuri ja juuri 3mm ja siten vastasi lääkärin mukaan viikkoja 4-5. Alkiota ei näkynyt siis ollenkaan..Se pussi oli mustaa täynnä. Eli joko se oli niin pikkuruinen ettei näkynyt sillä ultralaitteella tai sitten sitä ei ollut kehittynyt alunperinkään. Eli lopputulema on se, että raskaus oli toki alkanut, mutta kehitys loppunut heti alkuunsa. Juuri tuolloin rv 4+5 paikkeilla mulla loppui ne oireet, tai siis väheni huomattavasti! :(

Itse tykkään ajatella nyt niin, että se hedelmöittynyt munasolu oli jotenkin viallinen ja siksi kehitys loppui lyhyeen. Tää oli mulle suuri helpotus, koska en olisi jaksanut odottaa vielä viikkoa tässä epätietoisuudessa, vaikka siis varma keskenmenosta olinkin. Minut ultrannut lääkäri oli aivan ihana ja kyseli monta kertaa, olisiko hedelmöitys voinut tapahtua yli viikkoa myöhemmin. Minä tiedän varmaksi, että ei! Lääkäri teki sitten lähetteen gynen polille sillä ajatuksella, että pääsisin aikaisemmin tarkistukseen ja sitä kautta mahdolliseen lääkkeelliseen tyhjennykseen. Mutta hoitaja soitti sitten sieltä polilta heti parin tunnin kuluttua ja sanoi lääkärin määränneen minut menemään sille jo sovitulle käynnille äitipolille ens torstaina. Sieltä sitten kuulemma tarvittaessa laittavat heille. Minä totesin siihen vaan, että tavataan sitten ens torstaina!

Ja sen olen päättänyt, että tällä kolmannella kerralla haluan tehdä lääkkeellisen itse kotona! En suostu menemään polille sitä varten. Sen verran tuttua hommaa tämä mulle jo on..Ja tarpeen vaatiessahan sitä sinne sairaalaan pääsee..asutaan sen verran lähellä. Raskaus on tällä kertaa keskeytynytkin niin aikaisessa vaiheessa, että uskon (ja sormet ja varpaat ristissä toivon!) pääseväni henkisesti ja fyysisesti helpommalla! Ens viikolla täytyy samalla laittaa myös uusi ajanvaraus vetämään siihen laparoskopiaan..ja sitä en taatusti suostu odottamaan kahta kuukautta taas! Ja kyseessähän on nyt kolmas perättäinen keskenmeno, joten myös tutkimuksiin pääsyä alan vaatimaan. Jospa ne toisi edes jotakin lohtua ja tunnetta siitä, että asioista välitetään meidänkin kohdalla..Vaikka olenkin varma ettei niistä mitään syytä näille keskenmenoille löydy.

Huh, tulipa pitkä sepostus, mutta tähän loppuun haluan todeta, että teillä on täällä ihan mahtava ryhmähenki! Kiitos mukana elämisestä (tästä lyhyestäkin)! Ja minähän aion palata tänne! ;) Mahdollisimman pian. Vaikka saisin vielä sata keskenmenoa niin aion yrittää niin kauan kuin ikä ja terveys sen sallii!

Oikein ihanaa odotusaikaa teille kaikille! :heart: Ja malttamattomalle onnea loppurutistukseen! (oot nyt kaikkein pisimmällä) Menee varmaan taas tovi ennen kuin osaan olla lukematta teidän kuulumia päivittäin ja miksikäs en lukisikaan.

Nähdään (pian?)!! :wave:

Minut saa siis poistaa listalta

MiNalo ja kolmas sammunut pieni tähtönen

MiNalo voi surkeus! Ihana tuo sun asenne eli haet hienosti sitä positiivista puolta asiasta. Luulisi, että kotona saat lääkkeellisen tehdä. Jännä, että sulla on sairaalassa hoidettu nuo aiemmat, kun mulle taas on aina lykätty lääkkeet kouraan ja kotiin. Kiva täällä on sitten on ollut lapsien kanssa tehdä tyhjennyksiä, kun silläkin rv 10 tapahtuneella pystyi jo erottamaan sormet ja varpaat. Toivotaan, että lähtisi vuotamaan itsekseen, niin hcg pääsisi laskemaan nopeasti ja pääsisitte uuteen yritykseen. Nyt pidät vaan puolesi, että tutkimukset tehdään heti vaan, kun mahdollista että jos niistä löytyy jotain, niin apu saadaan mukaan heti! Oikein paljon voimia pettymyksen kestämiseen ja onnea uuteen yritykseen!

malttamaton minulla on sellainen perussairaus, jonka vuoksi täytys muka seurata sairaalassa! Mutta pyh ja pah, ei se tilanne ole koskaan perussairauteeni vaikuttanut millään lailla! Olen molemmilla kerroilla ajatellut, että yhtä hyvin voisin kärsiä sen päivän kotonakin.

^^ minä söin tällä kertaa ihan oma-aloitteisesti rv 4+0 lähtien Primaspania 100mg päivässä..lääkäri siis edellisen keskenmenon yhteydessä kehoitti aloittamaan sen heti seuraavan kerran raskautuessani. Minulla tyhjennyslääkkeet on toimineet ihan hyvin..vuoto on alkanut mifegynen otettuani jo seuraavana päivänä ja cytotecit saatua raskausmateriaali on poistunut muutamassa tunnissa. Viimeksi kuitenkin kohtuun oli jäänyt pieni palanen istukkaa, minkä takia tulikin sitten kohtutulehdus ja kaavinta jouduttiin tekemään.

Minalolle suuret pahoittelut ja voimia tulevaan :hug:

Kesän keskenmenossa menin ultraan outojen alavatsatuntemusten vuoksi 5+4, tuolloin näkyi kohdussa paksut limakalvot ja 2mm "nesterakkula". Hcg oli yli 1000. Hcg:ta seurattiin, nousi liian hitaasti. 6+1 oli uusi ultra jossa löytyi 5mm sikiöpussi, ilman alkiota. Tuona päivänä jo vähän tuhrutteli mustaa verta. Sovittiin kontrolli viikon päähän mutta ei päästy kuin seuraavaan päivään, ja todella runsas ja kivulias vuoto hyytymineen ja rämmäleineen alkoi. Hcg oli tuolloin 1500. Tasan 2 viikkoa km alusta hcg oli 3 ja ovulaatio oli tapahtunut edellisenä päivänä. Tärppiä ei tuosta kierrosta tullut, luteaalivaiheessa hulahteli hyytymäistä vuotoa eli jotain oli vielä keskenmenosta jäänyt.

Toisesta kierrosta keskenmenon jälkeen hyödynnettiin ovulaatiota kp10 ja kp14, sen enempää ei jaksanut. Ja Raskaana ollaan.

Mullahan tuli tosi vahvoja plussia tuosta km-raskaudesta ja jo dpo12 sanoi digi 2-3 viikkoa, eli ei viivojen vahvuudesta voi päätellä mitään. Jotain meni pieleen omien tuntemusten mukaan rv 4+4-4+6 aikaan. Söin oviksesta lähtien primaspan 50mg, lopetin rv 5+4 kun ultranäkymät oli huonot. Samalla annostuksella söin tässä toistaiseksi onnistuneessa raskaudessa oviksesta --> 4+0, sitten nostin 100mg ja lopetin hiljalleen rv 7 aikana kun ultranäkymät oli loistavat ja elinkelpoinen alkio kiinnittynyt hyvin.

Toivottavasti Minalo teilläkin tärppää pian uudestaan ja palaat takaisin tänne pinoon.

Pikkuinen 14+2

MiNalo :hug: Osaanottoni. Toivottavasti saat nopeasti uuden ajan laparoskopiaan ja km syitä aletaan tutkimaan.

Tanitalle tervetuloa! Onnea tuplista. Tulivatko luomusti, vai onko sulla hoitotaustaa? Kovin varovaisesti tänne tulit vaikka on jo ultrattukin. Mä ryykäsin heti plussan tehtyäni mukaan :ashamed:. Mutta halu olla tällä puolella on niin kovin suuri.

Suuri kiitos muminalle linkistä. Ton raskaushormonitaulukon mukaan vielä ei tarvi hermoilla vaikkei huono olo olekaan. Nyt epäilen viikkoja olevan 5-6. Viimeksi alkion kehitys päättyi viikolle 7. Ihan nt-ultraan asti kaikkien mielestä oli ihan normaalia ettei oireita ole. Voi kumpa siis jotain oloja tulisi tällä kertaa. Tosin äitini kertoi, ettei hän raskauksissaan (meitä on kolme) kertaakaan voinut pahoin.

Sanotaan, että naisen matka äidiksi alkaa, kun testi näyttää plussaa. Se on harmittavankin totta. Tiedän, että mahdollinen pettymys olisi helpompaa kohdata, mikäli ajatukset pysyisi kasassa. Mutten mahda sille mitään, että asia on lähes jatkuvasti mielessä. Vaikka kuinka yritän pitää ajatukset kurissa, niin ei auta. Varhaisultraan on vielä kolme viikkoa.

Lisäämpä tähän vielä, että ostin itselleni söpön (joulu)koristeen työhuonetta piristämään. Se on valkoinen riippuva metallisydän, jonka sisällä on tuikkukippo. Siellä LED kynttilä "lepattaa". Sitä katsellessa kuvittelen, miten pikku sydän toivottavasti kohta alkaa sykkimään/ sykkii. Siitä saan toivoa. =)

Viimeksi muokattu:
Simpu83: Kiitos. :) Luomusti tämä alkoi greippimehun voimalla :)D) ja keskenmenon jälkeen ilman menkkoja välissä. Km oli 15.9 ja siis kolmas, otettiin verikokeita joissa tutkittiin jotain bakteereja ja viruksia sekä kilpirauhanen ainakin, sekä miehen ja minun kromosomijuttuja, kaikki ok. Hyytymistekijöitä olisi alettu selvittämään vasta nyt joulukuussa, mikäli en olisi raskautunut ennen sitä. Yksi lääkäri jopa ehdotteli, että voisi nyt odottaa siihen saakka ennen uutta yritystä, että ne saadaan tutkittua mutta en tod. pystynyt odottamaan, heti vaan aloin ovista tikuttelemaan, sen bongasin sitten jo 5.10 suureksi yllätyksekseni.. 50 mg Disperiniä olen tässä varalta popsinut ehkäistäkseni tukoksia, olen kertonut tuon lääkärille, eikä hän uskonut siitä mitään haittaakaan olevan.

Pahoinvointia mulla ei ole ollut minkäänlaista. Rintaosaston kasvu ja arkuus sekä valtaisa vatsan turvotus on ainoat oireet. Varmaan sekin vaikuttaa, että pitää diabeteksen takia syödä tosi usein vähintään jotain pientä, en siis ehdi tuntea nälkää oikeastaan koskaan, äskenkin kävelin vuoteesta keittiöön tekemään leivän suoraan herättyäni melkein silmät vielä kiinni. Tyhjä vatsa usein kuulemma tekee pahoinvoinnin etenkin tietysti aamuisin.

MiNalolle suuren suuren pahoittelut, tule pian tälle puolelle takaisin.

Voi ei MiNalo!!! :( Paljon voimia, kyllä elämä sitten on epäreilua :( Onko teille nyt tarkoitus tehdä jotain tarkempia tutkimuksia keskenmenojen takia? Ihan kamalaahan tämä on, vaikka onneksi jaksat itse noita positiivisiakin näkökulmia etsiä. Voi kun osaisikin sanoa jotain oikeasti lohduttavaa.

ON: Tänään poksuu taas. Lähestulkoon sain aiheutettua itselleni eka kertaa paniikin dopplerin kanssa kun syke ei löytynyt heti, mutta pienen etsiskelyn jälkeen se sitten sieltä kumminkin vahvasti kuului. Huh! Väsymystä on vieläkin mutta vointi kokonaisuudessaan kyllä paranemaan päin - ja masukin onneksi on jo selvästi kasvanut raskausmahan näköiseksi! Nyt niitä liikkeitä kehiin ja äkkiä, kiitos!!

Scarleth 15+0 *POKS*

Scarleth Ei ole vielä puhuttu mistään tutkimuksista mitään..toivon, että ainakin ne verikokeet voitais ottaa parin kuukauden päästä. Täytyy ottaa asia puheeksi ensi viikon käynnillä.

Täällä taisi nyt sitten vuoto alkaa! Hissukseen kylläkin, mutta ihan itsekseen, mikä on hyvä juttu se! Kunhan vain ei tulisi mitään hirveitä kipuja...

Voi MiNalo :hug: Niin olisin sinut täällä halunnut pitää. Todella kovasti teidän perhettä nyt koetellaan. Toivottavasti vuoto nyt tosiaan itsekseen alkaa ja sujuu niiltä osin kaikki niin hyvin, kuin nyt vain voi hyvin sujua. Hienoa, että jaksat olla noin positiivinen. Itse en jaksanut, vaan velloin toisen km:n jälkeen niin aallonpohjissa kuin vain ihminen voi velloa. Toki sekin kai on sallittua, mutta kyllä se usko ja toivo vaan kummasti helpottaa sitä omaakin oloa. Tulevaisuus ei tunnu ihan niin mustalta, jos jaksaa odottaa tutkimuksia, seuraavia menkkoja, seuraavaa ovista jne. Miten on, haluatko, että laitetaan tuohon alkuun "menetyksen uudestaan kohdanneet", kuten edellisessä pinossa oli? Väkisin en sinua minnekään listoille laita roikkumaan. Vielä kerran iso hali, me odotellaan täällä kyllä sinua liittymään seuraan ja toivottavasti mahdollisimman pian :heart:

kwaidan kyllä minun puolesta voit laittaa semmoisen otsikon alle minut! Ja kiitos! Toivotaan, että olisin täällä takaisin mahdollisimman pian! Kyllähän minua surettaa, suututtaa ja epätoivo iskee saadanko me ikinä toista lasta..Mutta en pysyisi kasassa ellen yrittäisi etsiä positiivisia seikkoja tästäkin..

Minalo Pahoittelut ja jaksamista.

Omenankukka Mä oon kans hermoillut kilppariarvoista. Mulla testattiin keväällä toisen keskenmenon jälkeen ja nyt syksyllä noin rv 10. Ei niille mitään tehny vaikka T4v on vaan himpun viitearvoa korkeampi ja tsh oli noussut. Mitkä sun arvot oli ja mitä lääkäri niistä sanoi?

Voi MiNalo:':)'(!! Tuli ihan huippukamala fiilis sun puolesta, niin epäreilua:'( jaksamista kovasti:hug:

Omenankukka, mullahan löyty juuri ja juuri viitearvoissa olevat kilppariarvot km tutkimuksissa, kunnallisella ois vaan seurattu, yksityinen määräsi välittömästi lääkityksen. Suosittelen lämpimästi menemään suoraan yksityiselle ja kertomaan taustat. Onko muuten oireillut?
Mulla arvot oli TSH 4,2 ja T4V 10, nyt lääkityksellä TSH 0,22 ja T4V 14, eli edelleen alakanttiin tuo T4V mutta selkeesti parempi kuitenkin jo.
Mulla myös sukurasite kilpparivajikseen ja 2 ekaa lasta pienikokoisia syntyessään... liekö sitten silloin ollut alkamassa vajis jo. Yksityisen mukaan ihan selkeä syy keskenmenoille, eikä käsittäny ollenkaa miksei ollut lääkitystä jo määrätty...

(.)

Polikäynti takana!
Menikin tosi hyvin,
Pissanäyte puhdas, juteltiin tovi ja ultrattiin. Myös sisätutkimus nyt tehtiin kun on tuntunut supisteluja, joita en oo missään raskaudessa aiemmin näillä viikoilla huomannut. Eivät oo kipeitä mut sellasia kireitä.
Kohdunsuuni on kuitenkin pettämätön:D
rv 27 siis, ja miettii että kuitenkin usea raskaus takana, niin olipa tuo täysin takana, kiinni, kiinteä ja täysimittainen:D, Todella hyvällä mallilla siis. Toki tilanne voi nopeesti muuttua, mutta mulla kaikki raskaudet menneet yliajalle niin aika lupaavaa sinänsä:LOL:

Vauvoista ei nyt otettu kokoarviota, koska otettu 10 pvää sitten. Isoja ovat viikkoihin nähden, joka on hyvä asia, koska etuajassa suurella todennäköisyydellä syntyvät. Ovat kuitenkin ihan "normikokoisia", eli ei mitään jättivauvoja, mutta hyvässä lihassa :D (mulla aikasemmat tosiaan olleety pienikokoisia, Ilona oli ns. normikokoinen, 3645g (40+4), aikasemmat 2905g(39+2) ja 3420g (41+4) )

Ja aina paranee: A vauva on nyt Avauva, eli on mennyt alemmas hollille, ja tajunnut tarjota nuppinsa alas:D Toki on mahista et ne kääntyilee vielä vaikka miten mutta nyt ovat ainakin viikon tapittaneet samoissa asemissa, paitsi että tuo A on hakeutunut sinne alemmas.
B-vauva Jököttää sitkeesti kintut alaspäin :)

istukoiden virtaukset ok, ja napanuoravirtaukset. Vilkkaita veijareita ja hyvät sykkeet :):heart::heart:

napa on pullahtamaisillaan ulos, koomisen näköstä kun mulla on koru edelleen paikoillaan :D

T:Neiti +Prinsessat 27+0 poks!

Omenankukka, mä sain vasta puolessa välissä raskautta tyroksiinit, ja terve tyttö tuli.
Jännä juttu, mulla aloitettiin samanlaisella annostuksella kuin sulla muuten, nyt menee 3x25mikroa vrk. Olen myös itse pitkä (182cm) ja normikokoinen muuten, ja tosiaan ihmeteltiin ekojen lasten kohdalla kun olivat niin pieniä....

pääasia että lääkitys nyt on aloitettu ja ehdottomasti tiivis seuranta nyt koska lääkitystä säädellään.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Omenankukka, mulla on aina heittäny hedelmöittymisaika. Tässä raskaudessa olin ekassa ultrassa rv 7+4 jos oikein muistan, vauvat vastasivat 6+6. Ekaa kun mittasi niin mietin ettei voi pitää paikkaansa (mitattiin ekaa eikä vielä lääkäri puhunut että toinenkin siellä on) kun plussasin n. kp 24 kierrolla, kp 22. Ultran mukaan mulla oli ollut 30 (!) pvän kierto, eli ovis paljon myöhemmin kuin luulin, ja plussa tullut 5 pvää ovulaatiosta.
Mulla aikainen plussa tosin selittyi kun lääkäri bongasi toisenkin asukin kohdusta. Mutta mä olin täysin varma ovulaatiosta tuntemusten perusteella mutta niinpä se kroppa vaan oli sitten ovista ennakoinut, en tikuttanut, oireista päättelin ovisajankohdan.
LA:ta ei muutettu, koska meni sen virhemarginaalin sisään kuitenkin.

Myös millinkin mittaus"virhe" voi vaikuttaa paljonkin sikiön ikään, ja tuossa vaiheessa on tosi vaikea niitä millinmittaisia mussukoita mittailla :)

tsemppiä, kaikki menee varmasti hyvin:heart:

MiNalolle superisot voimahalit ja tsempit jälleen uuteen yritykseen! :hug: Meillä se neljäs plussa kaikkien km-tutkimusten jälkeen tuotti viimein sellaisen tuloksen, että ollaan päästy nyt ainakin 16. viikolle saakka. Toivottavasti teilläkin tämä olisi viimeinen menetys!

Kilppariarvoista oli ollut puhetta. Mullahan edellisissä verikokeissa rv 10 TSH oli 4,5, mutta neuvolalääkärin mukaan arvot olivat HYVÄT!! Odotan nyt uusia verikoetuloksia sekä ensimmäistä äitipolikäyntiä, jossa toivon mukaan on joku asiantunteva ihminen ottamassa kantaa asiaan. Mun mielestäni tällä meidän km-taustalla, mun jatkuvilla rytmihäiriöillä, hiustenlähdöllä, päänsäryillä ja sukurasitteella ei ole lääkityksen aloittamisen suhteen epäselvyyksiä.

Etova olo on ja pysyy edelleen, onneksi kumminkin tuntuisi olevan jo helpottamaan päin ja joitain mielitekojakin on jo tullut. Väsymys on järkkyä, kiitos työkiireiden ja liian vähäisen levon. Ensi viikolla olisi seuraava neuvolakäynti ja rakenneultraankin enää alle kuukausi! :heart:

Evya ja muru 15+6

omenakukka mitä mulle on alkuraskauden ultria tehty (paitsi felicitaksen huippukoneille), niin kaikissa alkion koko on aina ollut vähän pienempi oletettuja viikkoja. Sitten niskapoimu-ultrassa onkin mennyt muutamia päiviä koossa yli ja aina siirretty parilla päivällä laskettua aikaa vaikka meillä on kaikissa on ihan tarkka hedelmöittymispäivä tiedossa. Rakenneultrassa onkin sitten oltu jo koossa reippaasti yli r-viikkoja. Tässäkin raskaudessa rakenneultra oli rv 19+ jotain ja vastasi kokoa 20+6.

(.) näin ihan kauheaa synnytyspainajaista viime yönä, supistukset tuli koko ajan 14min välein eivätkä tihentyneet eikä lääkärit tehneet mitään paitsi käskivät lenkkeilemään. Ja mut ohjattiin Tallinnaan synnyttämään?! Pimeetä..

malttamaton ja laskettuun aikaan 25 päivää :) ja tietty toivotaan ettei nyt niin pitkälle ihan menisi, mutta ensi viikolla vauva on jo täysiaikainen, jee!

Kilppariarvoista oli ollut puhetta. Mullahan edellisissä verikokeissa rv 10 TSH oli 4,5, mutta neuvolalääkärin mukaan arvot olivat HYVÄT!!

Evya ja muru 15+6
TSH tulisi olla 1-2 välissä, joten äkkiä mars EVYA yksityiselle! Arvosi ei todellakaan ole hyvä! Mikäs T4V oli?
Kunnalliset peruslääkärit ei tiedä noista yhtään mitään. katsovat vaan että on viitteen sisällä. se riittää heille.

Hei kertokaas tyhmälle, että jos tiistaina olin 8+4 niin miten merkitään missä mennään tänään, 9... ??
Nyt vasta havahduin miettimään, että eilen muka ollutta 8+7:ää ei vissiin ole olemassakaan, vai ? Olen kyllä tosiaan monesti näihin merkintöihin tutustunut mutta jotenkin ei nyt sytytä ja muisti pätkii. :whistle:

Tuo aika ja LA määriteltiin tiistaina pikkuisten mitasta. Menkoistahan sitä ei voinut laskea koska niitä ei ollut ollenkaan. Tietenkin tiedossa oleva hedelmöittymisaika 5.10 antoi jotain osviittaa ennen tätä.

Seuraava käynti äitipolilla ja ultraus on 18.12, hirmuisen pitkän ajan päästä mun mielestä kun niin jänskättää ja pelottaa koko ajan. Jos tuonne asti päästään niin että kaikki on sujunut hyvin, niin sitähän ollaan jo vaikka miten pitkällä. :) Omaan tk:n neuvolaan pitäisi varata kuulemma myös aika, jospa sen sais tähän väliin niin olis ees jotain toimintaa.

Yhteistyössä