Äitejä ottaa päähän, kun ei saa ehkäisyäkään enää ilmasiks!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voi tsiisus taas.. facebookissa keskustelu missä ihmetellään, et miks kierukkaa ei saakkaan enää ilmasiks. No ei kai, kun jokainen ihan vapaaehtoisesti sitä seksiä harrastaa ja jos ei halua raskaaksi niin pitää hankkia ehkäisy. Eikai nyt tätäkään asiaa pitäis ilmasiks saada! Kyllähän nyt nekin maksaa ihan itte pillerinsä, jotka ei kierukkaa halunneet.

Tää on just tätä yhteiskuntavastuuttomuutta. Mistään ei haluta maksaa (esim veroja) mut ilmasiks pitäis kuitenkin kaikki nenän eteen tulla.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Tyhmyys suututtaa.

Mutta onpa tuo viimeinen osa kommenttia aika turha. Ihmiset aina toimii niin että ei haluta saaduista eduista luopua, varsinkin jos joku muu samassa tilanteessa on saanut edun lähiaikoina vielä.

Ei sen tarvitse liittyä mitenkään yhteiskuntavastuuttomuuteen.

Jaa, luettiin samaa.

Jos ennen, ihan lähiaikoina on joku saanut ilmaiseksi, ja sitten toinen ei saakaan niin aiheuttaahan se nyt ihmetystä. Ja luulen, että ehkäisyn tarjoaminen ilmaiseksi on toisaalta joidenkin kohdalla hyvä asia (en viittaa tällä yhteenkään sen keskustelun ihmiseen).

Jaa, luettiin samaa.

Jos ennen, ihan lähiaikoina on joku saanut ilmaiseksi, ja sitten toinen ei saakaan niin aiheuttaahan se nyt ihmetystä. Ja luulen, että ehkäisyn tarjoaminen ilmaiseksi on toisaalta joidenkin kohdalla hyvä asia (en viittaa tällä yhteenkään sen keskustelun ihmiseen).
Ja jos nyt asiaan ihan syvennytään niin joidenkin ei edes pitäisi saada lisääntyä.

"vieras"
no mun mielestä nuorien esim. alle 25 -vuotiaiden e-pillerit vois olla ilmaisia. Matalampi kynnys teineillle hommata pillerit.. Briteissä on vastaava käytäntö (tosin siitä huolimatta briteissä hirmuisesti teiniäitejä..)

:wave:
Anteeks, saattaa tulla multakin tyhmä kysymys, mutta mulle sillon joskus kun pojan sain, että ensimmäinen kierukka on ilmainen. Onko se muuttunut?

Ei sillä että olisin sitä hankkimassa muutenkaan ennen kun lapsiluku on täynnä mutta tulipa nyt mieleen.

Niin ja mä olen vieraan kanssa siltä kantilta samaa mieltä että ehkäisypillerit vois olla ilmaisia alle 20-vuotiaille, niitä tulis varmaan hankittua helpommin ja "säästyis vahingoilta".

"harmaana"
Millon tuommonen käytäntö on ollut? Minä en oo missään vaiheessa saanu ilmasia pillereitä tai muuta ehkäisyä. Kierrukkakin piti kyllä ihan ite maksaa tuossa tammikuussa..

[QUOTE="vieras";27589194]no mun mielestä nuorien esim. alle 25 -vuotiaiden e-pillerit vois olla ilmaisia. Matalampi kynnys teineillle hommata pillerit.. Briteissä on vastaava käytäntö (tosin siitä huolimatta briteissä hirmuisesti teiniäitejä..)[/QUOTE]

Samaa mieltä. Myös hormonikierukka tai ehkäisykapseli saisi olla ilmainen synnyttäneille. Ehkäisisi vahinkoraskauksia (siis jatkuvaa lisääntymistä) etenkin niissä perheissä, joissa se kierukan ostaminen on todellinen taloudellinen rasitus

"joku"
Kunnilla on eri käytäntöjä asiassa. Helsingissä sai ekan hormonikierukan ilmaiseksi. Vantaalla saa kolme ekaa kuukautta minipillereitä ilmaiseksi jälkitarkastuksessa. Vantaalla tuolla yritetään käsittääkseni ehkäistä tuoreiden äitien vahinkoraskauksia.

"vieras"
Harmittaahan se kun puskaraiskaajat ei yleensä muista koskaan käyttää kumia ja päästää sisälle. Tarkoitan näitä somppuja ja muita muslimi veljeskunnan kannattajia jotka nai alle 10v. tytöt vaimoikseen. :D

Yhteistyössä